Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Fiat
  • Stilo

Fiat Stilo 2.4 20v Abarth Selespeed (2002)

autoreview

2
Fiat Stilo 2.4 20v Abarth Selespeed (2002)
Zadelsnuiver
  • Zadelsnuiver12
  • Gebruikersreview
10 september 2014 om 23:32
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringStilo 2.4 20v Abarth Selespeed
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf123.000 km
KM-stand laatst123.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kort maar krachtig

  • 123.000 km
  • 10 september 2014

Voordat ik begin met deze review moet ik eerst aangeven dat dit niet mijn eerste Stilo Abarth is en ik dus heel goed wist waar ik aan begon. Dit is ook de reden waarom ik de auto zo kort (5 maanden) heb gehad.

Ik heb deze auto in April 2014 gekocht. Het was een van de eerste, mei 2002 was de auto voor het eerst op kenteken gezet. ondanks de leeftijd had deze kanjer slechts 123dkm gelopen en zag er van binnen en buiten gewoon prima uit. Onderhoudshistorie was bekend en de NAP check kwam als logisch uit de bus dus de koop was snel geregeld. Ik had eerder van 2006 tot 2008 ook een Stilo Abarth welke ik helaas wegens omstandigheden toen moest verkopen. Nu 6 jaar later kriebelde het nog steeds en toen ik de kans had moest er gewoon weer een nieuwe komen.

Eigenlijk was het heel raar, ik kwam van een Citroen C5 Break diesel welke het werkpaard van ons gezin was aangezien we 2 kleine kinderen hebben. Maar de kinderen zijn oud genoeg om zelf op de achterbank te klimmen en we hebben geen kinderwagen meer nodig dus we konden nu weer iets leukers, sneller en sportiever rijden. Eerlijk gezegd was het zelfs mijn vrouw welke met het idee kwam: "die Abarth die je vroeger had reed toch wel heel fijn.." Letterlijk 24 uur na het uitspreken van deze woorden was ik weer eigenaar van zo'n Italiaanse schone.

Het is ook een geweldige auto, zo strak en zeker op de weg, de heerlijke stoelen en alle gadgets welke er anno 2002 beschikbaar waren. Uiteraard is de navigatie hopeloos verouderd maar het ziet er nog steeds heel mooi uit en ook bijvoorbeeld het extra kleurenschermpje tussen de tellers is altijd een mooi gespreksonderwerp voor passagiers. En dan is er nog de motor en de versnellingsbak natuurlijk. Ik heb volgens mij nog nooit iemand horen zeggen dat ze een 5 cilinder maar niets vinden, en voor de Stilo Abarth is het uiteraard niet anders. De grote 2.4 biedt genoeg koppel om lekker lui te cruisen maar met het gaspedaal onderin gestampt brult hij het uit en klimt binnen no-time naar snelheden waar je duizelig van word. Volgens de boekjes is de topsnelheid 215 km/h maar 235 haalt ie makkelijk. Menig mensen waren echter niet te spreken over de Selespeed versnellingsbak maar ik vond het een prima samenwerking met de motor. Voor een sportief ritje kun je lekker schakelen met de flippers achter het stuur, en voor het woon/werk verkeer laat je de automaat het werk doen. In beide standen schakelt de bak soepel en zonder rare fratsen, mocht dat wel zo zijn dan kan er weleens iets mis zijn met de bak.

Maar helaas, al dat mooie kan niet lang duren en voor ons was het een combinatie van hoog benzine verbruik en toch het gemis van achterdeuren welke deden besluiten de auto te koop te zetten. Binnen no-time was er een jongen welke de auto wilde kopen voor het dubbele wat ik er voor betaald had dus was het exit Stilo.

Nog even over de gebreken (want daar staan ze toch om bekend)

In de 14.000 km welke ik de auto heb gereden
- is de stabilisator stang tussen de schokbrekers vervangen
- is het stuurhuis vervangen
- is de auto opnieuw uitgelijnd ivm schuin afslijtende banden
- zijn de veren vervangen voor verlagingsveren (originele waren gebroken)
- is de airconditioning afgevuld en heb ik een nieuwe servomotor voor de warm/koud mengklep vervangen
- is de remklauw rechtsachter vervangen
en is er uiteraard regulier onderhoud gepleegd zoals remblokken vervangen, olie, filters en bougies vervangen en nieuwe banden gemonteerd

Olieverbruik was ongeveer 1 liter op 4000 km en dat is best netjes voor een Abarth. De distributieriem was gedaan voordat ik hem kocht (bij 104dkm) en dus nog een 25dkm te gaan. Dit is echter wel een klus van ruim 1000 Euro als je het bij de garage laat doen aangezien het motorblok officieel eruit moet. De meeste handige jongens doen het echter door de motorsteun aan de versnellingsbak-kant los te halen en dan kun je er net bij.

Overall blijft het een erg fijne auto welke een berg comfort en rijplezier biedt voor wat je er voor betaalt. Ze zijn niet onkwetsbaar maar onderdelen zijn betaalbaar en een handige sleutelaar kan veel zelf doen. Ik lees veel negatieve dingen over de versnellingsbak en de airbag sensoren maar ik heb van beide gelukkig geen last gehad.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Fiat Stilo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Fiat Stilo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Fiat Stilo Multi Wagon 1.6-16V Active ECC / NAVIGATIE / NAP

    Fiat Stilo Multi Wagon 1.6-16V Active ECC / NAVIGATIE / NAP

    • 2003
    • 208.686 km

    € 1.795

    Fiat Stilo 2.4-20V Abarth 5M

    Fiat Stilo 2.4-20V Abarth 5M

    • 2004
    • 130.400 km

    € 2.990

    Fiat Stilo 1.8-16V Dynamic Climate | 5-Deurs

    Fiat Stilo 1.8-16V Dynamic Climate | 5-Deurs

    • 2005
    • 181.581 km

    € 1.690

Meer Fiat Stilo occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Fiat Stilo specificaties
  • Fiat Stilo occasions
  • Fiat Stilo video's
Advies en informatie
  • Fiat Stilo tests
  • Fiat Stilo gebruikersreviews
  • Fiat Stilo index
PREMIUM
Fiat 500 - Koopwijzer

Fiat 500 - Koopwijzer

Youngtimers zijn er te kust en te keur. Eén van de youngtimers in spé is de Fiat 500, dé troetelauto...

Lees meer
 

Fiat Stilo reviews

  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Active (2002)

    Fiat Stilo 1.6 16v Active (2002)

    5
    • 15 september 2020
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2004)

    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2004)

    14
    • 25 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic (2006)

    Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic (2006)

    7
    • 15 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Sporting (2004)

    Fiat Stilo 1.6 16v Sporting (2004)

    4
    • 9 december 2016
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2005)

    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2005)

    14
    • 28 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 80 16v Active (2002)

    Fiat Stilo 80 16v Active (2002)

    43
    • 9 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic (2003)

    Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic (2003)

    1
    • 19 januari 2015
meer reviews
Fiat Ducato - Camper Op de Brug

Fiat Ducato - Camper Op de Brug

15

Zeg ‘Fiat Ducato’ in de camperwereld en niemand trekt een wenkbrauw op; het model is sinds...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Active (2002)

    Fiat Stilo 1.6 16v Active (2002)

    5
    • 15 september 2020
  • Fiat Stilo 2.4-20V Abarth - Op de Rollenbank

    Fiat Stilo 2.4-20V Abarth - Op de Rollenbank

    • 2 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2004)

    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2004)

    14
    • 25 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic (2006)

    Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic (2006)

    7
    • 15 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 1.6 16v Sporting (2004)

    Fiat Stilo 1.6 16v Sporting (2004)

    4
    • 9 december 2016
  • Nieuws
    In het wild: Fiat Stilo Uproad

    In het wild: Fiat Stilo Uproad

    49
    • 15 oktober 2016
  • Gebruikersreview
    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2005)

    Fiat Stilo 2.4 20v Abarth 5M (2005)

    14
    • 28 juli 2016
Merk
Merk
  • Autotest
    Fiat 500X Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt de licht gefacelifte SUV

    Fiat 500X Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt...

    30
    • 26 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Fiat Idea 1.4 8v Actual Plus (2006)

    Fiat Idea 1.4 8v Actual Plus (2006)

    2
    • 23 juni 2022
  • Reportage
    Dankzij 500e kan Fiat weer testen op beroemde testbaan op dak

    Dankzij 500e kan Fiat weer testen op beroemde...

    21
    • 11 juni 2022
  • Nieuws
    Fiat Tempra (1991) - Liefhebber Gezocht

    Fiat Tempra (1991) - Liefhebber Gezocht

    38
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    192
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Fiat Doblò en E-Doblò

    Nieuwe Fiat Doblò en E-Doblò

    54
    • 7 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden