Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)

autoreview

Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)
Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)Fiat Punto 0.9 TwinAir Lounge (2012)

Signalement

UitvoeringPunto 0.9 TwinAir Lounge
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf94.250 km
KM-stand laatst114.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk Fiat Punto

  • 94.500 km

Sinds kort in het bezit van een Fiat Punt 0.9 Twinair Lounge uit 2012. Het model sprak me al langer aan, maar de 0,9 motor (tweecilinder) leek toch een belemmering. Totdat we ermee gingen rijden.
Bij het starten is het wel heel apart. Het pruttelt allemaal nogal. Tijdens het rijden blijkt echter dat de auto prima wegkomt met deze 0,9 met turbo. De zesbak zorgt hier ook zeker voor. Je moet echter wel wat vaker schakelen om vlot door het verkeer te komen, maar ik zie dat niet als bezwaar. et geluid van de motor tijdens het rijden valt zeker mee. Zeker op de snelweg in de 6 gaat het meer dan prima.

De auto is lekker compleet qua uitrusting en ook de TomTom Blue&Me die via een speciale aansluiting in het dashboard staat werkt prima met de auto samen.

Ook het start/stop systeem doet zijn werk goed.

Het verbruik is tot nog toe redelijk, 1,15 bij gebruik in de stad en op de snelweg. De opgave is veel zuiniger maar is dit niet bij elke auto zo?'

Het rijden met de tweecilinder vergt gewenning, het rijden op gehoor voor de schakelmomenten is door het geluid compleet anders. Went echter snel.

Auto rijdt lekker comfortabel zonder te zacht in de vering te zijn.

Al met al is de eerste indruk na twee weken zeer positief.

Wat meer ervaring met de auto

  • 96.500 km

Inmiddels de Punto nu al een tijdje in bezit. Wat een fijne auto. Had best wat reserves of dit wel ging bevallen (twee cilinder), maar kan na een aantal maanden alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met de keuze. De motor hoeft zeker geen belemmering te zijn om te kiezen voor deze auto. Ook het comfort is voor een auto van deze klasse meer dan prima. Ik kan me wel voorstellen dat de stoelen voor langere mensen wat kort zijn (zitgedeelte), maar omdat wij beiden niet lang zijn geen enkel probleem.

Door de zesbak is het heerlijk rijden (ik hou van actief rijden met regelmatig schakelen) en dan is deze bak perfect.

Ook het benzineverbruik blijft netjes. Eigenlijk constant tussen 1:14,5 en 1:15 wat voor het gebruik (veel korte stukjes) netjes is.

Al met al dus eigenlijk een lofzang voor de Punto. Dit is een blijvertje

Afscheid van de Punto

  • 114.500 km

Na ruim een jaar gaan we afscheid nemen van de Punto. Fijne auto en met veel plezier gereden zonder problemen.
Echter willen we een wat hogere instap en een diesel omdat we meer kilometers zijn gaan maken.

De keuze is gevallen op een Citroen C3 diesel welke binnenkort opgehaald gaat worden

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens