Fiat Fiorino Adventure MJ dualogic (2008)

autoreview

Fiat Fiorino Adventure MJ dualogic (2008)

Signalement

UitvoeringFiorino Adventure MJ dualogic
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst75.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 35.600 km

Nadat de Smart in de kreukels lag moest ik een bestelwagen zoeken. Gelukkig kwam Fiat met de Fiorino en heb deze dus uit de folder besteld.Stom misschien maar ik heb er gelukkig geen spijt van. Wel heb ik er een 9-tal maanden op geacht aangezien ik een Adventure wilde met automaat en nog een aantal opties. Dat is dus gelukt.
Het is een zwarte Fiorino 1.3 MJ geworden dualogic.

De harde vering is een nadeel. Komt door de korte wielbasis is mij verteld. Verder is de auto een van de leukere bestelwagens. Door de adventure uitvoering staat de auto hoger op de vering voor meet bodemvrijheid ( merk ik helaas weinig van) en is dus ook harder op de veren.
De dualogic in Economy stand is waardeloos buiten de stad, hij wordt er erg traag door en met lading er achterin nog trager bij met name het optrekken. (OOk de airco neemt veel vermogen weg.)
Een nadeel van de kleine motor is dat het verbruik bij lange na niet aan de 24,5km per lt komt eerder 15.2 liter per km.

De bluetooth is een uitkomst en werkt uitstekend.

Heb er zelf nu 38.000km mee gereden en ben verder zeer tevreden.

Enkel de stoelverwarming is kapot en het onderdeel is er na twee maanden nog niet.

Afgelopen jaar mee naar Italië gereden en eerlijk gezegd het viel ons reuze mee. Wij keken ervan op dat hij eigenlijk een best goede reiswagen is en daarbij kwam dat hij zelfs zuiniger was dan in Nederland.
Wel is de dualogic niet gemaakt voor in de bergen aangezien de remmen een aantal maal behoorlijk begonnen te stinken.

De eerste beurt heeft de auto net voor de Italië-reis gehad(26.000km)waardoor hij nu weer terug moest voor de remmen en banden.

Ik begrijp alleen niet waarom Fiat een kleine motor in de auto heeft gelegd. De motor is te klein qua vermogen om een volle lading te trekken. Een nadeel daarvan is dus het hogere verbruik.
Een voordeel van de dualogic is de bijtelling maar 20% is (116 gram). Scheelt toch behoorlijk en heb ik gelijk de meerprijs van
de automaat eruit.
Binnenkort weer meer over de Fiat

  • 48.000 km

Even een kleine update voor de Fiat.

Net de Winterbanden er weer op geplaatst en nieuwe schokbrekers geplaatst. Deze waren reeds kapot gegaan. Gelukkig onder coulanceregeling aangezien 40000 km wel erg snel is. De auto rammelde behoorlijk aan d e voorzijde en het werd steeds heftiger.

Voor de rest bevalt deze auto mij perfect. Zuinig 1:15,3. De onderhoudskosten vallen tot nu toe erg mee. Wel is de service van de dealer waardeloos. (Heb de auto in onderhoudt bij de truckdealer)

De service is absoluut niet van het niveau welke je bij een personenautodealer krijgt. De volgende auto zal o.a. hierdoor geen Fiat meer zijn. Het zal waarschijnlijk een Jeep wrangler unl. op grijs kenteken worden.

Fiat ingeruild op Volt

  • 75.000 km

Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en gegaan voor een Chevrolet Volt.

Een van de redenen het bijtellingbeleid en dat er 2 auto's in de bijtelling gingen per 1 januari as.
De Fiat is een prettige auto geweest met veel pakruimte. Wel kun je aan de afwerking en kwaliteit van het materiaal zien dat het geen topprodukt is (maar de duitse wagens kunnne ook beter tegenwoordig). Veel dingen vervangen tijdens de garantieperiode van 4 jaar. Dankzij de luxe uitvoering geen straf om er mee te rijden.

Ook de service van de fiat proff.dealer was niet wat ik gewend was bij de personenautodealer.

De Fiat is een aanrader voor mensen die een bijdetijdse maar niet oubollig uitziende auto, welke fijn en zuinig rijdt.

Ben nu overgestapt naar een (elektrische )Range extender en wil niet meer terug. ben terug gegaan in pakruimte maar dat was hooguit enkele keren per jaar dat de Fiat volgepakt werd. Het rijgedrag maakt veel goed.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.