AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Fiat Doblò Cargo 1.3 MultiJet 90 (2011)

autoreview

Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo
Fiat Doblò Cargo

Signalement

UitvoeringDoblò Cargo 1.3 MultiJet 90
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst14.350 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Sofar so good...

  • 14.350 km

na herhaaldelijk aandringen van de dealer uiteindelijk gezwicht en mijn eerste NIEUWE auto gekocht:
Een nieuw type Fiat Doblo Cargo MAXI in de kleur zilvergrijs, meegespoten bumpers, airco, radioCD met stuurbediening en telefoonbediening en cruise control. Oh ja, ook de trekhaak mocht niet ontbreken.

Rijden:

De 1.3 in oude toestand was me net iets te min in deze auto. Horten en stoten op de rotonde en het gas diep moeten intrappen om weg te komen. Na chippen door ZIPtuning was dit beter, de 90paarden werden er ineens 115 waarbij het koppel van 200nm naar 250nm ging. Merkbaar makkelijker rijden waarbij de versnelling veelal in de 3 kon blijven staan. Verbruik ging omlaag omdat ik niet zoveel meer hoefde te "trappen". Rijd nu gemiddeld 6,4 l/100 km waarbij opgemerkt dat dit veelal binnenwegen zijn. Om de snelweg begint ie aardig te zuipen omdat de eindoverbrenging mijns inziens niet lang genoeg is: een langere eindoverbrenging of een 6e versnelling zou niet misstaan, de auto kan het hebben!. Een top van 163 (op de Tomtom) is niet gek en daarbij rijdt de auto als een auto en niet als een busje.

Ruimte
Ruim voldoende. 1 vd grootste in zn klasse samen met de VW. Deze wanden zijn echter recht waarbij de VW naar binnen toe buigen.

Advies:
Rij je veel binnenwegen is dit een prima bak. Rij je daarnaast veel snelweg zou ik toch opteren voor de 1.6 die je én niet hoeft te tunen en een langere eindoverbrenging heeft. Voor de rest niets dan lof.

Probleempje gehad met de Aircounit maar deze werd zonder enige moeite vervangen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren