Fiat Bravo 1.6 16V GT (1999)

autoreview

Fiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.6 16V GT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Qua uiterlijk is de BRAVO (volgens mij althans zeker in rode GT trim een van de mooiste in zijn klasse)
Wegligging is echt bovenmodaal (behalve als de weg nat is) maar de andere kant van het verhaal is dat de demping vrij stug is.

Ik heb daar echt aan moeten wennen, maar ondanks de stevige demping rammelt en kraakt er niets aan de auto. (de auto voelt echt degelijk en stevig aan)

Het instrumentarium is behalve mooi om te zien maar ook nog eens ergonomisch doordacht.

Prestaties zijn ruim voldoende maar dan moet de motor wel boven de 4000 tpm worden gehouden.

Uitrusting is volgens de meest complete in zijn klasse (zeker voor een auto uit 1999)

De uitrusting bevat oa. Climate control, EL. ramen, CV met afstandsbediening, LM velgen, sportstoelen, uitstekende ABS remmen en 2 airbags.
Opvallend is de volkomen trillingsvrije stationere loop. (dat heb ik bij volkomen nieuwe auto"s wel eens anders meegemeaakt.)

Minpunten zijn de versnellingsbak, hij schakelt welliswaar licht, soepel en precies maar de slagen van de versnellingspook zijn gewoon te lang.
Daarbij is de vijfde versnelling erg lang wat blijkt uit het feit dat de topsnelheid in de vierde versnelling wordt gehaald en rijdend met een snelheid van 180 KM/h de wijzer van de toerenteller slechts 4500 TPM !!! aangeeft. Pikant detail de toerenteller laat pas rode cijfers zien na 6500 TPM.

Ik denk dat het lage verbruik mede de oorzaak is van die lange vijf.

PROBLEMEN

De distributiriem vervangen (uitgevoerd voor aflevering)
Ruitenwissermotor achter vervangen (garantie)
Schokdempers achter vervangen (Uitgevoerd voor aflevering)

Verder niets. (geen lekkages, geen olieverbruik etc.)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.