Fiat Bravo 1.4 MultiAir 16v 140 Business (2011)

autoreview

Fiat Bravo 1.4 MultiAir 16v 140 Business (2011)

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 MultiAir 16v 140 Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst6.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fiat Bravo 1.4 MultiAir Business

  • 5.400 km

Na een rondgang bij Opel (Astra), Renault (Megane) en Fiat uiteindelijk gekozen voor de Bravo. De Megane viel snel af, want het digitale dashboard was niet geheel mijn smaak. Bleven de Astra en de Bravo over, waarbij de Astra betere stoelen (optie sportstoelen) had, maar de Bravo fijner reed, en er mooier uitziet.

Uitvoering:
Gekozen heb ik uiteindelijk voor de business uitvoering, mede omdat deze met de opties die ik wou 500,- goedkoper was dan de dynamic met dezelfde opties. Tevens kreeg ik dan de 1.4 MultiAir 140pk (i.p.v. 1.4 TJet 120pk), regen en licht sensor en bekleding met velour afwerking.
De gekozen kleur is Maranello red.

Standaard is de auto o.a. voorzien van:
- rondom elektrische ramen
- automatische airco
- parkeersensoren achter
- Blue & Me
- Cruise Control
- 16'' lichtmetalen velgen

Extra opties:
Er is gekozen voor 3 extra opties, namelijk:
- Elektrische inklapbare buitenspiegels
- Anti whiplash hoofdsteunen voor
- Reservewiel

Verder heeft de garage er een waxoil behandeling op gedaan. Dit als extra bescherming van de lak.


De motor:
Zodra de motor een beetje op toeren is heb je zeer veel vermogen, en kan de auto gemakkelijk, in alle versnellingen, meekomen. Ook in de 6de versnelling is accellereren geen probleem.
Bij lage toeren (< 1200) valt het vermogen echter wel eens weg, maar daarvoor gaat hij binnenkort terug naar de garage.

Het start & stop systeem begin ik steeds meer te gebruiken, maar was in het begin wel even wennen dat de motor afslaat als je in de neutraal de koppeling laat opkomen. Maar bij het opnieuw intrappen van de koppeling start de motor direct weer. Wel werkt dit systeem niet bij koude motor, en als de airco hard moet werken op de auto te koelen (de airco gaat namelijk uit als de motor afslaat).

Verbruik:
Tijdens het normale woon / werk verkeer is het gemiddelde verbruik ongeveer 7,2l / 100km (1 op 13,9). Tijdens langere snelwegritten zakt dit dan naar ongeveer 6,8l / 100km (1 op 14,8). Dit is niet het beloofde verbuik van 5,7l / 100km maar ik ben er niet ontevreden over.

Eerste conclusie:
Op dit moment ben ik zeer tevreden met de auto. Tijdens het rijden is het lekker stil in de auto, en door de fijne motor hoef je nergens terug te schakelen als je wilt inhalen.
Enig storend minpuntje is op dit moment het wegvallen van het vermogen bij lage toeren, maar hopelijk lost de garage dit binnenkort op.

Update Wegvallen vermogen

  • 6.000 km

De auto is bij de garage geweest en daar werd aangegeven dat ze niet konden vinden waarom de motor bij lage toeren af en toe geen vermogen heeft.

Het kon te maken hebben met de MultiAir techniek, want de T-Jet heeft er geen last van. Ik houd het in de gaten, en als het te erg word gaat hij weer terug naar de garage.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.