Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Daihatsu
  • Cuore

Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT (2006)

autoreview

18
Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT (2006)
dijk
  • dijk4
  • Gebruikersreview
30 december 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCuore 1.0 12V DVVT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst67.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 54.000 km
  • 29 december 2007

Op zoek naar een handig boodschappenkarretje is de keus gevallen op de (toen) allergoedkoopste nieuwe auto; de Cuore van Daihatsu.
(waarschijnlijk wilde moederbedrijf Toyota een poging wagen de grootste autobouwer van 2006 te worden, want de Cuore was maar vrij kort te krijgen voor 6.999 euro, maar dat terzijde)
Redenen om te kiezen voor de Cuore waren:
- hoge kwaliteit; zie alle reviews, onderzoeken, klokje rond ed.
- mooi design van zij- en voorkant; alleen van achteren valt op dat de cuore hoog en
smal is.
- ruim interieur en netjes afgewerkt (geen zichtbaar plaatwerk voorin en een dashboardkastje met klep)
- zuinig en schoon (A-label en euro4), en best wel kwiek door het lage eigengewicht van slechts 695 kg en een CW-waarde van 0.31).
- leuk geluid van de 1 liter 3-cilinder motor.
- comfortabel: op snelheid mooi stil, fijne zit, goed zicht en koersvast.
- enige veiligsvoorzieningen: ABS standaard evenals twee airbags.
- mag een geremde aanhanger trekken van 600 kg.
Na aflevering heb ik gelijk besloten de auto wat meer op smaak te brengen; zo heb ik de standaard 145/80-12 wielen vervangen door 13-inch velgen en de 12 inch velgen voorzien van winterbanden.
Daarnaast is een afneembare trekhaak gemonteerd, heb ik een mp3 radio gekocht en de raamomlijsting van de deuren zwart gespoten. Mooi karretje toch?
Inmiddels heb ik nu een aantal jaren in deze kleine Daihatsu kunnen rondrijden, en het blijft genieten; het is niet alleen de goedkoopste manier om van A naar B te komen (zo wordt het natuurlijk nooit wat met dat openbare vervoer in Nederland); het is ook een zeer karaktervol autootje, en dat heeft leuke en iets minder leuke kanten. Om met het laatste te beginnen: van een stadsautootje als de Cuore zou je verwachten dat het goed raad weet met bochten, maar niets is minder waar: wegens het forse onderstuur-karakter heeft de Cuore hieraan een bloedhekel.
Daar staat echter tegenover dat de Cuore op de snelweg een koersvastheid, een relatieve rust en comfort aan de dag legt die een grotere auto niet zou misstaan; ook heel bijzonder voor zo’n klein autootje.
Goed beschouwd is die Cuore dus alleen maar qua afmetingen, overzichtelijkheid en wendbaarheid een stadsauto en wat betreft rijeigenschappen, ruimte (m.u.v. de koffer) en comfort een reisautootje. Rare jongens die Japanners.....
Hierbij moet tevens nog vermeld worden dat deze goedkoopste Cuore behoorlijk zwaar stuurt. Ik dacht aanvankelijk dat bij 695 kg een stuurhulp overbodig zou zijn, maar dat bleek een misrekening. Gevoelsmatig komt dit natuurlijk de beoordeling van het bochtgedrag niet ten goede; zowel de auto als de chauffeur hebben dus moeite met het nemen van bochten en rotondes.
Tot slot nog twee bijzondere zaken: de voorruit krap je gewoon ijsvrij terwijl je voor de auto staat (en dan besef je eigenlijk pas hoe het kan dat zo’n kort autootje zoveel ruimte biedt), en als je de prijs van de auto deelt door het gewicht blijkt deze ondanks de BPM ed best wel goedkoop te zijn: de Cuore kostte op de kop af 10 euro per kg. Een merk-fiets in Nederland kost al gauw per kg 3 tot 4 keer zoveel en dan hebben we het nog geeneens over een elektrische fiets........
Update; 13-10-2013:
De Cuore doet nog steeds probleemloos dienst. Inmiddels staat de teller op 30.000 km, en dat is natuurlijk erg weinig in bijna 7 jaar. Bij gebrek aan winterbanden op de toenmalige, grotere auto zijn we als gezin december 2012 met de Cuore op z' n 12 inch winterbandjes naar Winterberg geweest om te skien. Het was enig passen en meten; maar we pasten er met z'n vijven in, incl bagage. Wel had ik de kinderstoel van de zoon van 3 verhoogd en naar voren geplaatst, zodat de andere twee kinderen achterin naar behoren konden zitten aangezien de Cuore vrij smal is. Daarnaast heeft de Cuore slechts twee gordels achterin, dus het vastzetten van de kinderstoel is gedaan met spanbanden. (misschien niet geheel volgens de wet, maar de kinderstoel zat veel beter vast dan met een gordel)
Wat betreft de kosten van de Cuore: in december 2012 is de cuore gekeurd en tezamen met een stukje uitlaat die aan vervanging toe was koste dit nog geen 100 euro bij Kwikfit.
Twee jaar daarvoor was ik bij de garage in het dorp geweest voor de APK-keuring en toen koste dit ruim 250 euro incl twee nieuwe remschijven voor. Deze waren niet versleten maar te veel aangeroest volgens de garage.... Dus op weg naar Kwik-fit even flink zitten remmen; geen probleem dit keer.
De verzekering kost me 213,75 euro per jaar.
Het brandstofverbruik is s'zomers 1 op 22 en s' winters 1 op 19 tot 1 op 20.
Al met al bevalt deze mini uitstekend, alhoewel mijn ega wel de stuurbekrachtiging mist evenals het gemak van 5 deuren. Maar qua kosten & kwaliteit is de Cuore onverslaanbaar. Wel heb ik onder de motorkap en in de wielkasten wat roestbestrijding uitgevoerd. Zo was de terugloopleiding van olie van kleppentrein naar carter behoorlijk aangeroest. Dit zelfde gold ook voor de wielophanging.
update per 22-4-14 (34.136 km): Najaar 2013 is de uitlaat onder de Cuore vandaan gevallen. Net voor de demper die midden onder het autootje zit was de uitlaat gebroken. Omdat de uitlaat verder nog goed was heb ik m.b.v. een snel gemaakte fles de twee stukken weer aan elkaar gezet. De uitlaat is nu niet helemaal dicht, maar het geheel hangt er nu al weer 5 maanden strak onder dus daar haal ik de keuring wel weer mee. Verder loopt de originele accu op de laatste benen; hoewel we amper winter hebben gehad moest deze toch twee keer aan de acculader. Maar ook deze zal de zomer wel doorstaan.
Verder geen problemen of kosten: de Cuore doet probleemloos dienst. Vermeldenswaardig is overigens de goed benutbare ruimte van het autootje: laatst had ik via marktplaats een eiken hoekkast voor de TV gekocht, maar een voorstudie leerde me dat deze niet in onze nieuwe Clio estate zou passen gezien de hoogte. Na enig meetwerk bij de Cuore kwam ik tot de ontdekking dat die hoekkast van 76 cm hoogte waarschijnlijk wel in de Cuore zou passen mits je als chauffeur (gezien de lengte van de kast) een beetje zou inschikken. Dus op goed geluk met de Cuore de kast gaan halen, en wat bleek: het paste zowaar net. Dus beste mensen: heeft u een hoekkast te verhuizen neem dan geen stationcar mee (want die zijn te laag), maar zo'n hoge Cuore.
update per 6-12-14: afgelopen najaar is een nieuwe accu geinstalleerd, olie ververst, en begin december is de Cuore gekeurd: geen bijzonderheden. De uitlaat lekte iets op de zelfgemaakte fles, maar met wat uitlaatpasta is deze dicht gemaakt.
update per 20-6-16: De Cuore heeft inmiddels 44000 km gereden en doet het uitstekend. Eind 2015 is de uitlaat vervangen en bij de APK-2016 staat de remmerij op de agenda aangezien de remschijven door het weinige gebruik weer wat zijn gaan roesten. Dit voorjaar ben ik met het autootje naar Dortmund geweest en voor het eerst even op topsnelheid gereden: ruim 160 km/uur op de teller en 154 km/uur op de TomTom. Best hard, alhoewel het comfort beslist niet tegen valt; vooral de koersvastheid was dik voor elkaar. Maar die topsnelheidtest was een eenmalige actie; zelden rij ik harden dan 110 km/uur in de Cuore. Het verbruik is de laatste maanden 1 op 21 en de 3-cilinder gebruikt totaal geen olie. Opvallend is dat de Cuore kleine ruitenwisserbladen heeft van slechts 40 cm, terwijl het blad voor de bestuurder best groter kan. Omdat de Bosch-wisser aldaar gingen piepen heb ik deze vervangen door een 56 cm exemplaar van de Action: dat had ik al veel eerder moeten doen aangezien het wisoppervlak nu veel groter is geworden. Daarbij is de werking van de Action-wisser onberispelijk.
Update per 17-11-16: onlangs is de auto weer APK gekeurd; geen problemen dit keer aangezien ik de schijfremmen zelf deze zomer had vervangen.
De Cuore hebben we nu 10 jaar en we zijn voornemens deze nog lang te houden omdat we deze nog altijd ervaren als een zeer zuinig, betrouwbaar, handig en comfortabel boodschappen-autootje die ook op de lange afstand goed bruikbaar is.

still going strong

  • 67.000 km
  • 13 december 2020

Het autootje is onlangs weer gekeurd; geen bijzonderheden. Mede vanwege corona dit jaar slechts 2000 km gereden. Zomer 2019 heb ik de auto aan de onderzijde getectyleerd. Het onderhoud doe ik zelf dus de kosten van dit tweede autootje zijn laag. Standaard zit de fietsendrager erachter, dus de Cuore wordt zeer gewaardeerd bij de schoolgaande jeugd als het te slecht weer is om 14 km te fietsen.

  • Rijd je zelf met een Daihatsu Cuore? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka // 84.000 km // N.A.P. // €16,- wegenbelasting //

    Daihatsu Cuore 1.0-12V Osaka // 84.000 km // N.A.P. // €16,- wegenbelasting //

    • 2007
    • 84.294 km

    € 2.450

    Daihatsu Cuore 1.0 Nagano 5 Deurs Airco/EL-Ramen/C.V./LM-Velgen

    Daihatsu Cuore 1.0 Nagano 5 Deurs Airco/EL-Ramen/C.V./LM-Velgen

    • 2006
    • 88.481 km

    € 2.750

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend incl. Airconditioning

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend incl. Airconditioning

    • 2008
    • 202.006 km

    € 2.199

Meer Daihatsu Cuore occasions

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
PREMIUM
Een licht-gekruide B-segmenter

Een licht-gekruide B-segmenter

Van dit trio licht-sportieve compacts verwacht je dat ze uit respectievelijk de VS (Chevrolet)...

Lees meer
 

Daihatsu Cuore reviews

  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    1
    • 17 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT 100th Anniversary Edition (2007)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT 100th Anniversary...

    4
    • 22 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT 100th Anniversary Edition (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT 100th Anniversary...

    • 19 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Osaka (2006)

    11
    • 3 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    2
    • 10 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT (2006)

    18
    • 29 december 2007
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Osaka (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Osaka (2006)

    • 26 januari 2007
meer reviews
Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

59

Jeroen Dubbeld in de mail: of we interesse hebben in een keuring van een Daihatsu Cuore met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    1
    • 17 augustus 2021
  • Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

    Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje...

    59
    • 3 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    10
    • 23 december 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    4
    • 31 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    15
    • 1 augustus 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel identiek

    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel...

    24
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    28
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport (2007)

    Daihatsu Sirion 2 1.3 16V DVVT Sport (2007)

    6
    • 6 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2008)

    Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium...

    4
    • 24 februari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden