Dacia Sandero TCe 90 Essential (2021)

autoreview

Dacia Sandero TCe 90 Essential (2021)

Signalement

UitvoeringSandero TCe 90 Essential
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst5.200 km
Lezerswaardering: 69%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Beste koop 2021

Na acht jaar Mitsubishi space star gereden te hebben, wilde ik wat meer ruimte en wegligging.
De space star van nu is veel duurder geworden, en het verschil met de sandero essential kwam op 700 euro. Die sandero staat op grotere wielen, wielbasis 20 cm langer, moet dus wel beter rijden op de snelweg. En dat gaat dus ook super! Nu pas een week in bezit. Op lange stukken zeer comfortabel...dwz...zat twee uur achter het stuur..
Wel even wennen, al die knoppen op en aan het stuur...radiobediening ook daar, inclusief dab tegenwoordig. Armsteun ook welkom, had space star niet. Benzineverbruik nog niet helemaal duidelijk, computer zegt 4,9 l per 100 km...
Dat is mooi voor een wagen van 1030 kg..
Vermogen kom je nooit tekort, motor zit ook in Clio, Captur...
Kijk eens naar de kleur rood, mooi donker...
Tot op heden nog geen andere nieuwe sandero tegengekomen...zo vers is het model.
Verlichting..led en automatisch..nog nooit zo'n mooie verlichting gehad...lijkt we 100 % meer ten opzichte van normale halogeen. Conclusie voorlopig: voor nog geen 16000 heb ik een kar die meer of gelijk biedt als concurrentie..die meer als 20000 kosten..

Lpg? Clio?

  • 500 km

Natuurlijk lijkt de lpg uitvoering interessant. Echter lpg tanken alleen buiten de gemeente.. laatste jaren veel tappunten weggehaald, veiligheid en zo in woonwijk. Dan is er nog het omslagpunt. Dat ligt rond de 10000 km per jaar. Die versie is zwaarder, meer wegenbelasting ...
Clio: lager dak, moeilijker instappen. Hoger gewicht, meer verbruik. Een sandero essential rijdt voor 30 ct/ km en een clio voor 36 ct/ km. Zo was keuze snel gemaakt...de gegevens van Autoweek spelen bij mij een grote rol..

Zuinig!

  • 2.000 km

Dat valt mee...mijn verbruik volgens de computer over 750 km was..1 op 23,8 ....wel een ritje Ardennen gedaan, enz. Niet veel kleine stukken. Ook op YouTube vind je zo'n ervaring... Duitsers..
Eigenlijk rijdt deze kar zuiniger als mijn space star...is sneller, stiller, en minder zijwindgevoelig..ook door het hogere gewicht natuurlijk. Iets over te klagen ....niks tot op heden.

Lpg en kosten

  • 2.100 km

Enig rekenwerk: wegenbelasting voor lpg versie is 284 euro meer per jaar. Daar kan ik ook benzine voor kopen. Dat levert 3800 km op...wat nou omslagpunt? Ook minder bagageruimte , en 9 km omrijden voor tanken...keuze was dus bewust.

Na 7 maanden

  • 5.200 km

Opvallend: rijdt nooit duurder als1:20
Is heel erg computerized... voorbeeld: s'avonds thuiskomen...licht kun je niet uitzetten, automatisch...motor uit, sleutel eruit, licht blijft aan. Pas bij openen deur gaat alles uit. Bij sluiten blijft 1 lampje" deuren gesloten" nog een tijdje branden. Laat je de koppeling te bruusk opkomen, en motor slaat af, gewoon koppeling intrappen en hij start weer... terwijl stop/ start systeem uit staat...
Dus bespaard op computer...nee dus. Wat wel opvalt is dat de prijs snel omhoog gaat..nu essential zonder .. parkeersensoren achter niet meer verkrijgbaar, stuur niet in rijkweidte verstelbaar..toch nu 16550 ipv 16000
Dwz afschrijving heb ik niet...voor het eerste half jaar..
Tip: koop geen thuisbrenger...een normale velg+ band is nog geen 100 euro, en een krik goedkoop bij de anwb...ongeveer €125 samen.

Er is plaats voor een volledig reservewiel!
Conclusie...beste keus ...het zelfde bij ander merk..≥ 20000

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Dacia Sandero

DirectLease
Dacia Sandero TCe 90 Expression (5D/5H)
€ 339
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens