Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Essential (2021)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Sandero TCe 100 Bi-Fuel Essential |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 5.025 km |
Flinke stap vooruit
- 800 km
Na mijn, over het algemeen goede ervaringen met het vorige model Sandero, zocht ik een opvolger voor die auto. De Sandero 2 had ik als jong gebruikte gekocht en een paar jaar mee gereden. Toen kwam het nieuwe model uit en toch maar eens bekeken. Ziet er veel degelijker uit. Later eens een proefrit gemaakt in een 100 pk bi-fuel uitvoering. Mijn bevindingen? Een hele stap vooruit t.o.v voorgaande model.
Voornamelijk de rijeigenschappen hebben mij overtuigd om de nieuwe Sandero aan te schaffen.
Wel echter een bewuste keuze;
De essential in bi-fuel uitvoering.
Deze auto biedt meer power, ook omdat wij er een flinke vouwwagen mee ( gaan) trekken.
Het is mijn eerste auto met LPG en het verbruik valt mij alleszins mee. Precisie verbruik zal ik later aangeven, als de auto wat langer in bezit is. Door omstandigheden kon ik de auto pas eind augustus ophalen, dat lag aan externe factoren. Zodoende geen vakantie rit ermee gemaakt.
Waarom de essential bi-fuel?
LPG goedkoper en makkelijk verkrijgbaar ( naast m'n werk),
Meer trekkracht en rijcomfort.
Daarnaast vind ik de basis uitvoering goed genoeg. Ook in combinatie met de vanaf prijs ( bij aanschaf wel lager dan nu) en de goede inruil waarde van de vorige Sandero, heeft mij deze keuze doen maken.
Zelf ben ik de enige die er in rijdt en daarom vindt ik extra opties niet nodig. Behalve trekhaak.
Ook géén airco. Daar kan ik slecht tegen.
Alles wat verder nodig is, zit er op.
Heel handig is het mediacontrol systeem. Je eigen smartphone wordt een mediasysteem dmv een speciale App van Dacia.
Werkt prima! Je hoeft het niet te gebruiken, maar het kan dus wel!
Blijft; dus een ijzersterke aanbieding deze auto.
Heb veel ervaring met Dacia.
Ook twee stuks Logan mcv gereden, al waren die iets storingsgevoeliger.
Kortom; tot nu toe erg tevreden met de Sandero 3.
12-02-2022
Tot nu toe niet zo heel veel gereden.
Tellerstand nu is 5025 km. Komt door situatie rond covid en levering pas na de zomervakantie. Eind augustus 2021.
Nu wordt de auto weer wat meer gebruikt, al zijn we geen kilometervreters.
Tot nu toe geen bijzonderheden. De Sandero doet wat hij moet doen.
Het enige wat ik wel eens mis,zijn de verwarmde spiegels. Dat is bij vorst duidelijk een gemis. Ik ga nog eens kijken of dat oplosbaar is. Schijnt iets voor te zijn, heb ik vernomen.
LPG tanken is, zeker in deze tijd met oplopende brandstof prijs, wel erg fijn.
Auto doet het er goed op. Is erg vlot. Gast tanken met
de bijgeleverde LPG adapter is even wennen, maar het werkt.
Verder rijdt de Sandero heerlijk comfortabel, al was het oude model iets koersvaster. Wat zeker ook beter is tov het oude model,is de rust in de auto. Deze heeft een 6 versnellingsbak, wat absoluut een vooruitgang is.
In m'n bedrijfsauto wil ik vaak doorschakelen en kom er daar dan weer achter dat die maar een vijfbak heeft.( VW T6.1)
Tot op heden zie ik de nieuwe Sandero erg weinig rijden. Laatst bij toeval 3 tegelijk. Zal wel komen op termijn. Wordt vaak particulier gekocht en meestal als ik onderweg ben, rijdt er veel zakelijk verkeer.
Wat wel opvallend is, is dat de aanschafprijs wel erg snel gestegen is.
Wij hebben de auto nog voor 13.500 kunnen aanschaffen ( zonder opties), maar is nu al ruim boven de 14 k gekomen. Voor de bi-fuel essential.
Zeker met de ons omringende landen is dit wel erg veel geld.
Toch blijft deze Sandero een aanrader, maar kijk goed naar wat je echt nodig hebt en wat je kunt missen.
Leg de verschillende uitvoeringen goed naast elkaar en maak zo je keuze.
Wordt vervolgd!
Fijne Sandero
- 5.025 km
12-02-2022
Tot nu toe niet zo heel veel gereden.
Tellerstand nu is 5025 km. Komt door situatie rond covid en levering pas na de zomervakantie. Eind augustus 2021.
Nu wordt de auto weer wat meer gebruikt, al zijn we geen kilometervreters.
Tot nu toe geen bijzonderheden. De Sandero doet wat hij moet doen.
Het enige wat ik wel eens mis,zijn de verwarmde spiegels. Dat is bij vorst duidelijk een gemis. Ik ga nog eens kijken of dat oplosbaar is. Schijnt iets voor te zijn, heb ik vernomen.
LPG tanken is, zeker in deze tijd met oplopende brandstof prijs, wel erg fijn.
Auto doet het er goed op. Is erg vlot. Gast tanken met
de bijgeleverde LPG adapter is even wennen, maar het werkt.
Verder rijdt de Sandero heerlijk comfortabel, al was het oude model iets koersvaster. Wat zeker ook beter is tov het oude model,is de rust in de auto. Deze heeft een 6 versnellingsbak, wat absoluut een vooruitgang is.
In m'n bedrijfsauto wil ik vaak doorschakelen en kom er daar dan weer achter dat die maar een vijfbak heeft.( VW T6.1)
Tot op heden zie ik de nieuwe Sandero erg weinig rijden. Laatst bij toeval 3 tegelijk. Zal wel komen op termijn. Wordt vaak particulier gekocht en meestal als ik onderweg ben, rijdt er veel zakelijk verkeer.
Wat wel opvallend is, is dat de aanschafprijs wel erg snel gestegen is.
Wij hebben de auto nog voor 13.500 kunnen aanschaffen ( zonder opties), maar is nu al ruim boven de 14 k gekomen. Voor de bi-fuel essential.
Zeker met de ons omringende landen is dit wel erg veel geld.
Toch blijft deze Sandero een aanrader, maar kijk goed naar wat je echt nodig hebt en wat je kunt missen.
Leg de verschillende uitvoeringen goed naast elkaar en maak zo je keuze.
Wordt vervolgd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Dacia Sandero
Had je deze auto's al gezien?

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 Comfort
- 2021
- 25.928 km

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 Comfort Prijs Inclusief Onderhoud & 12 Maand BOVAG Garantie | Achteruitrijcamera | Dode Hoek Detectie |
- 2021
- 37.752 km

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 Bi-Fuel Comfort | Navigatie | Achteruitrijcamera | Cruise Control | Apple Carplay/Android Auto | Trekhaak |
- 2021
- 56.503 km