Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 70.841 km |
KM-stand laatst | 74.751 km |
Een Dacia is logica
- 74.751 km
Afgelopen jaren heb ik met veel plezier gereden in een Renault Twingo 2(2014), en later in een Renault Clio 4 Estate(2014). Door uitbreiding in het gezin was er ook uitbreiding in de auto nodig. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar grotere auto's, met meer ruimte op de achterbank en de kofferbak. Omdat de Renaults veel fijne kilometers hebben bezorgd wilde ik wel graag binnen deze familie blijven. De pittige en als je je rechtervoet beheerst daarmee zuinige 3 cilinder turbo met 90pk beviel wel. Binnen het Renault aanbod waren er wel ruimere auto's zoals de Mégane en de Espace, waar natuurlijk een groter prijskaartje aan hangt. Vandaar dat dochtermerk Dacia een interessante optie was.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op mijn huidige Dacia Logan MCV bi-fuel. Aangezien ik zo'n 22.000km rijdt per jaar, zonder verre auto vakantie. Het verbaast nog steeds dat het zo goedkoop is om op LPG te rijden, en nog relatief zuinig ook! Ik vindt dat wanneer hij overschakelt van benzine naar LPG de motor nog lekkerder loopt en klinkt.
De Clio was best stevig geveerd, reed strak en was leuk om mee te rijden. Bij de Dacia is de vering een stuk zachter afgesteld, waardoor het sturen iets gevoelozer is, maar wel extra comfortabel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.