Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017) #4

autoreview

Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)
Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)Dacia Logan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate (2017)

Signalement

UitvoeringLogan MCV TCe 90 Bi-Fuel Lauréate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf70.841 km
KM-stand laatst74.751 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een Dacia is logica

  • 74.751 km

Afgelopen jaren heb ik met veel plezier gereden in een Renault Twingo 2(2014), en later in een Renault Clio 4 Estate(2014). Door uitbreiding in het gezin was er ook uitbreiding in de auto nodig. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar grotere auto's, met meer ruimte op de achterbank en de kofferbak. Omdat de Renaults veel fijne kilometers hebben bezorgd wilde ik wel graag binnen deze familie blijven. De pittige en als je je rechtervoet beheerst daarmee zuinige 3 cilinder turbo met 90pk beviel wel. Binnen het Renault aanbod waren er wel ruimere auto's zoals de Mégane en de Espace, waar natuurlijk een groter prijskaartje aan hangt. Vandaar dat dochtermerk Dacia een interessante optie was.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op mijn huidige Dacia Logan MCV bi-fuel. Aangezien ik zo'n 22.000km rijdt per jaar, zonder verre auto vakantie. Het verbaast nog steeds dat het zo goedkoop is om op LPG te rijden, en nog relatief zuinig ook! Ik vindt dat wanneer hij overschakelt van benzine naar LPG de motor nog lekkerder loopt en klinkt.
De Clio was best stevig geveerd, reed strak en was leuk om mee te rijden. Bij de Dacia is de vering een stuk zachter afgesteld, waardoor het sturen iets gevoelozer is, maar wel extra comfortabel.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.