AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • Xsara Break
1

autoreview

Citroën Xsara Break 1.8i 16V Ligne Prestige (1999)

Anoniem
  • Review
18 januari 2009 om 13:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.8i 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst200.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 200.000 km
  • 18 januari 2009

Deze Xsara op LPG heeft ons goed gediend, tot ik hem in een moment van onoplettendheid en vakantie-stress tegen een Italiaanse vangrail total loss reed.
De Xsara was mooi van buiten, mooi van binnen, reed erg lekker en er kon een hoop bagage in. Wij deden een stapje terug, de vorige auto was een volvo 940 station, dat was wel even wennen.
We kochten hem in Boxtel bij Marc Bevers. De banden zouden vervangen worden door nieuwe. Het bleken Wanli banden te zijn. Dat waren echt waardeloze banden. Weinig grip, en ze sleten ook maar niet! Goede les voor de volgende aanschaf: je hebt banden en banden.
Het onderhoud aan de auto was niet altijd gemakkelijk.


Problemen:
Naast het reguliere onderhoud: remblokken etc, hebben we de volgende problemen gehad:
De eerste problemen deden zich voor op Corsica. De gasinstallatie deed het niet meer. Dan heb je een probleem, want in Frankrijk zijn erg weinig monteurs die raad weten met een LPG installatie, laat staan op Corsica. LPG tanken in Frankrijk is overigens goed te doen, zelfs op Corsica.
Maar goed, de injector bleek stuk. We moesten op benzine verder. In Nederland terug kostte de reparatie 340 euro.
Na een half jaar begon de LPG installatie weer op te spelen. Bij het stationair draaien pendelde het toerental tussen 600 en 2000 toeren. Volgens AGS Autogasspecialist in Zeist lag het weer aan de injector van onze LPG DGI installatie, een zwak punt van deze installatie. Deze installatie wordt ook niet meer verkocht en voor ons vervelender: de injector wordt niet meer door AG geleverd!!
Probleem...
We reden dus maar zo door met onze auto. Ondertussen zocht ik op internet naar een tweedehands injector. tot aan de keuring. Onze garage Güven in Utrecht, keurde hem af op de LPG installatie, die kwam niet door de meting. Hij verwees ons door naar LPG specialist L.P.G. Nieuwenhuijsen B.V. in Houten. Een zeer professioneel uitziend bedrijf, met aardige mensen aan de balie. Zij constateerden dat de lambda sonde kapot-achtig was, en vernieuwd moest worden. Dit veroorzaakt ook het pendelen bij stationair draaien. Ze vervingen de sonde voor 270 euro, en daarmee kwam de auto door de keuring.
In 2008 kwamen de echte problemen. Een paar weken na de keuring blies er stoom uit de verwarming, een lekkage onder het dashboard. Die moest uitgebouwd worden om te kijken. Dure grap misschien wel 800 euro... Dus maar met toppop-rook doorgereden. Weer op Corsica kregen we weer problemen met de auto: hij begon zeer veel toeren te draaien, af en toe, bij stationar draaien, steeds harder. tot wel 4500 toeren. Heel griezelig, dus ANWB gebeld, en toen de aardige monteur kwam kijken: niets aan de hand. Niets te vinden. Maar twee dagen later was het weer mis.
We hebben nooit geweten wat hier het probleem was, want twee weken later was ons Xsaraatje total loss...

dus:
• Hoedt u voor een AG DGI lpg installatie.
• Waarom maken ze tegenwoordig dashboards die niet in delen los zijn te halen? Een lullig lampje vervangen is al een enorme onderneming. Dat was vroeger toch wel anders...
• Als een dealer zegt nieuwe banden te plaatsen onder een occasion, vraag dan welk soort hij eronder zet, en stel je op de hoogte van wat een acceptabele band is.


3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën Xsara
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.8 I 16V PICASSO

    Citroën Xsara 1.8 I 16V PICASSO

    • 2003
    • 255.950 km

    € 599

    1.6i-16V L. Prestige Automaat / APK / Airco

    Citroën Xsara 1.6i-16V L. Prestige Automaat / APK / Airco

    • 2001
    • 164.549 km

    € 1.445

    1.6 I 16V PICASSO Attraction

    Citroën Xsara 1.6 I 16V PICASSO Attraction

    • 2005
    • 228.439 km

    € 1.250

Meer Citroën Xsara occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën Xsara specificaties
  • Citroën Xsara occasions
  • Citroën Xsara video's
Advies en informatie
  • Citroën Xsara tests
  • Citroën Xsara gebruikersreviews
  • Citroën Xsara index
Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

Vlak voor zijn tachtigste verjaardag kocht Wiel (what’s in a name?) Willems een fonkelnieuwe...

Lees meer
 

Citroën Xsara reviews

  • Review
    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige (2000)

    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige...

    3
    • 5 maart 2017
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.9 D Deauville (2000)

    Citroën Xsara Break 1.9 D Deauville (2000)

    • 25 september 2012
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige (1999)

    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige...

    4
    • 2 december 2009
  • Review
    Citroën Xsara Break 2.0 HDI Ligne Prestige (1999)

    Citroën Xsara Break 2.0 HDI Ligne Prestige...

    2
    • 26 maart 2009
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.8i 16V Ligne Prestige (1999)

    Citroën Xsara Break 1.8i 16V Ligne Prestige...

    1
    • 18 januari 2009
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.9 D Ligne Prestige (1999)

    Citroën Xsara Break 1.9 D Ligne Prestige...

    5
    • 7 oktober 2008
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige (1998)

    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige...

    5
    • 28 mei 2008
meer reviews
Citroën ë-C4 vs. Peugeot e-2008 - Dubbeltest

Citroën ë-C4 vs. Peugeot e-2008 - Dubbeltest

Familieleden die ondanks de vele overeenkomsten toch elkaars concurrent worden, dat is het...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Citroen Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)

    Citroen Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)

    • 19 augustus 2019
  • Review
    Citroen Xsara Break 1.6i 16V Différence (2003)

    Citroen Xsara Break 1.6i 16V Différence...

    2
    • 20 juli 2019
  • Review
    Citroën Xsara Break 2.0 HDI 90pk Ligne Prestige (2002)

    Citroën Xsara Break 2.0 HDI 90pk Ligne...

    4
    • 16 maart 2018
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige (2000)

    Citroën Xsara Break 1.6i Ligne Prestige...

    3
    • 5 maart 2017
  • Review
    Citroën Xsara 1.6i Ligne Prestige (1999)

    Citroën Xsara 1.6i Ligne Prestige (1999)

    2
    • 7 september 2016
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Citroën Xsara

    Facelift Friday: Citroën Xsara

    56
    • 17 juni 2016
  • Review
    Citroën Xsara Break 1.4i Ligne Prestige (2001)

    Citroën Xsara Break 1.4i Ligne Prestige...

    2
    • 29 november 2015
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Citroën C3-XR onder het mes

    Citroën C3-XR onder het mes

    7
    • 13 april 2021
  • Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

    Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385...

    • 12 april 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in hybride

    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in...

    131
    • 12 april 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Citroën ë-C4 stukje goedkoper

    Elektrische Citroën ë-C4 stukje goedkoper

    42
    • 9 april 2021
  • Autonieuws
    Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

    Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

    21
    • 9 april 2021
  • Review
    Citroen C5 Aircross Hybrid 225 Feel (2021)

    Citroen C5 Aircross Hybrid 225 Feel (2021)

    5
    • 7 april 2021
  • Review
    Citroen C5 Aircross Hybrid 225 Shine (2021)

    Citroen C5 Aircross Hybrid 225 Shine (2021)

    2
    • 7 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep