Citroen XM Break D12 SX (1995)

autoreview

Citroen XM Break D12 SX (1995)

Signalement

UitvoeringXM Break D12 SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf210.000 km
KM-stand laatst210.000 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vliegend tapijt

  • 210.000 km

Altijd al eens gewild, vroeger Citrofiel geweest, na één maand in bezit terug Citrofiel. Wat is dit een heerlijke tamzak! Een comfortabele, rustige (waar kan je nog snel rijden), zuinige en enorm ruime auto! Hij deed mij denken aan de Xantia Break van mijn moeder in de jaren '90 en 2000.
Maar dan groter, comfortabeler en minder dorstig!

De 2.1D is zuiniger dan de 1.9Turbo D die in mijn moeders Xantia zat.
Ja de 2.1D is minder snel maar dat hindert niet alles in die auto ademt rust uit en daar past geen scherpe motor bij. Comfort wel en dat is die 2.1D comfortabel, koppelrijk voor 'maar' een 2.1.

Wat positief is door de raamconstructies is dat je bijna geen wind voelt/tocht als je met je bestuurdersraam open rijdt!

Ik kan zelf met een vriend werken aan 'oudere' Citroëns dus dat scheelt wel op de kosten.
De Xm stond 9 jaar stil dus er was wel wat onderhoud aan:
- Nieuwe batterij
- Nieuwe banden
- Nieuwe filters allerlei
- Olie en LHM olie vervangen
- Nieuwe leidingen van het hydraulisch circuit
- 1 accumulatorbol
- Nieuwe gasveren in de koffer én motorkap
- Diverse kapotte verlichting vervangen
- Additief in de brandstof (oude diesel)
- Nieuwe versnellingspook

Nog te doen:
- Ruitenwisser achter hapert
- Lekkage achteraan het motorblok
- Polieren van de lak

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.