Citroen XM D12 (1994)

autoreview

Citroen XM D12 (1994)

Signalement

UitvoeringXM D12
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf189.000 km
KM-stand laatst375.000 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vering

  • 240.000 km

De XM was mijn vijfde auto. Een gewone diesel. Boven de 120 km per uur kon je mekaar met moeite verstaan. Het veersysteem was een afgeleide van de befaamde DS. Ik reed veel heen en weer als Sneltekenaar. Van het ene feestje naar het andere. De XM was zuinig en de motor was super betrouwbaar. Maar met 160 km per uur hield het wel op. Ik heb het interieur twee keer verwisseld. De laatste keer een leren interieur. Gekocht voor € 500,- op een sloperij in Westerstede in Duitsland. Daar stond een luxe witte XM. Na lang twijfelen toch maar de knoop doorgehakt. Tot mijn verbazing zetten toen de sloop medewerkers alles in de XM over.

Lekkende leiding in Tsjechië

  • 280.000 km

Tijdens de vakantie samen met mijn ouders was er groene olie onder de auto. Dus toen naar een Tsjechische citroen garage gegaan. Daar konden ze in de eerste instantie niet het euvel verhelpen omdat ze het onderdeel niet op voorraad hadden. Dus wij daarvoor speciaal in een gehuurde Ford Fiesta naar een Duitse Citroen dealer gegaan waar ze de leiding op voorraad hadden. Toen daar naar toe gebracht en de volgende dag was ie weer klaar.

De motor wou niet meer uit

  • 375.000 km

Bij een pompstation ging de motor op het contact slot niet meer uit. Ik toen gebeld. En zei meneer Wilbrink in Groningen gewoon in z'n 4 zetten koppeling laten komen en dan slaat de motor wel uit. Wat blijkt er zit dus een diesel stop in de brandstof toevoer. Deze deed het niet meer. Later er in laten zetten en toen deed ie het weer als normaal.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens