Citroën Xantia Break 2.0i 16V (1999)

autoreview

Citroen Xantia Break
Citroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia - interieurCitroen Xantia - interieur

Signalement

UitvoeringXantia Break 2.0i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto is mij goed bevallen. De motor is werkelijk fantastisch. De stoelen vallen wat tegen: de zitting is iets te kort en de leuning loopt van je rug weg. Wel zeer veel bagageruimte en makkelijk laden. Een foutje in het ontwerp is wel dat regenwater op een hinderlijke manier op de bestuurdersruit circuleert, waardoor je niet meer in de spiegel kunt kijken. Rain-X helpt wel een beetje. De auto is ook wat zijwindgevoelig; uitlijnen en een 0.2 bar hogere bandenspanning helpt aanzienlijk. Stuurt niet zo strak als een Passat op hoge snelheid door Duitsland (boven de 150 km/u). Geen rammeltjes, piepjes of kraakjes. Solide auto. Comfort op tamelijk hoog peil. Korte stoten voel je wel, bijvoorbeeld putdeksels.
Al met al: kwalitatief beter dan mijn laatste Passats. Heb nu een C5 besteld. Schijnt wel meer problemen te hebben dan de Xantia, maar vertrouw er op dat die nu zo langzamerhand wel verholpen zijn. Heb wel voor alle zekerheid de additionele verlenging van de garantie met twee jaar besteld.

PROBLEMEN

Achterhoogteregelaar gaf bij 35.000 km de geest. LHM was toen ook bijna zwart. Specialist (Chyparse is Soest) vond dat onbegrijpelijk bij een zo lage km.stand.
Achterdemper na 3 jaar doorgeroest (bekende kwaal).
Verlichtingslampje temperatuurmeter (er is nog een goede) defekt.

Verder niets!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.