Citroën Saxo 1.1i Furio (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Saxo 1.1i Furio |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 4.900 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze Saxo is immiddels mijn vierde Citroën, en ook de beste. Ik ben te spreken over de algehele kwaliteit van de wagen, al rammelt en knispert er wel eens wat. De zetels zijn zeer comfortabel te noemen, maar de rijpositie is minder geschikt voor grote personen. De wegligging en veercomfort zijn meer dan dik in orde, al mis ik die luchtvering van mijn BX. De motor levert uitstekende prestaties, en het verbruik is zeer beperkt. De interieurruimte is eveneens vrij beperkt, maar dit wordt deels goedgemaakt door de ruime en gerieflijke koffer.
De uitrusting van de Furio uitvoering is ronduit belachelijk, maar dat staat zijn voordelige aanschafprijs tegenover. Inzake betrouwbaarheid valt er weinig te bemerken, al valt de dienst na verkoop tegen.
PROBLEMEN
update 04/01/07
Ik heb de wagen immiddels aan een familielid verkocht, en krijg er zo toch nog regelmatig feedback over. De teller staat reeds boven de 70.000km er er zijn nog geen problemen geweest, buiten het reguliere onderhoud.
Alleen de accu blijft jaarlijks voor problemen zorgen. Sinds de aankoop van de wagen is deze jaarlijks vervangen moeten worden ( en dan natuurlijk net buiten de garantie!). De saxo is hieromtrent al verschillende keren volledig nagezien geweest, en alles blijkt in orde te zijn. Nu is op vraag van de garage de radio/cd speler verwijderd, omdat hier volgens hen ’verlies’ op kan zitten. Ik vind het toch vreemd vinden, jaarlijks een nieuwe accu en dit door verlies van stroom van de radio?! Het probleem werd reeds aangekaart bij de invoerder, en zij zijn niet vertrouwd zijn met dit probleem bij andere saxo’s.
Voor de rest overigens een fijne en probleemloze wagen.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Citroën C5 Aircross: dit vinden eigenaren van hun auto

Stellantis gaat middelgrote bestellers bouwen in Turkije

Citroën ID (1966) - In het Wild

Nieuwe CEO voor Citroën

Citroën Xantia - Eerste kennismaking - Uit de Oude Doos

Lezersreacties (0)
Reageren