Citroën GSA 1300 Club (1981)

autoreview

Citroën GSA

Signalement

UitvoeringGSA 1300 Club
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1981
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf37.860 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

13-05-2007

Ik heb deze semi-oldtimer in november 2006 gekocht.

En wat is het een leuk autootje, hoe te meer ik er in rij, hoe te meer ik hem ga waarderen.
Zo rond de 110 t/m 118 km is een geweldige snelheid op de rijksweg
Ook de souplesse van de 1.3 ECO-motor met 5-bak is buitengewoon, dit had ik in’t geheel niet verwacht.
Ook het verbruik valt gezien de techniek van bijna 25 jaar oud niet tegen, 1 op 14.3
Wel heb ik diverse dingetjes moeten vernieuwen
1-Veerbollen en voorraadbol waren slecht -vervangen
2-Wieldraagarm lagers l.v. hadden ruimte -vervangen
3-Motor lekte olie bij de retourpijpjes van de cilinderkoppen -hiervoor moest de motor worden uitgebouwd, koppen eraf en het geheel voor zien van nieuwe pakkingen klusje van 14 uurtjes, tevens de distrubutie riemen maar gelijk vervangen kon er nu gelijk goed bij.

UPDATE 07-05-2008
Zo 10000km verder, en nog steeds stap in in dit wondertje op wielen met ongelovelijk veel plezier, want wat gaat dat toch lekker raampje open arm rustend in het geopende venster en maar genieten frans op en top zorgeloos rijden.

Update 27-09-2011
De bekleding van de stoelen ging doorscheuren, ik heb de mogelijkheden besproken met Rene Schoone.
De effen stof heeft hij vervangen door nieuwe stof te gebruiken en hij heeft het patroonstof geverfd opnieuw gestikt en van een nieuwe steunlaag voorzien her resultaat is schitterend en deze stoelen zitten gewoon geweldig

PROBLEMEN

1 probleem een benzinelucht in de auto. Alleen rijden met geopende ramen. Dit moet ik nog verhelpen.

UPDATE 07-05-2008
Gewoon regulier onderhoud, olie bougies luchtfiltertje en weer door de Apk waren alle auto's maar zo.

UPDATE 04-01-2009
regelmatig als ik bij de auto kwam zag ik weer olievlekken onder de auto, dit was weer te wijden aan de o-ringen van de retour pijpjes.
Na demontage van de motor uit de auto bleek toen de cilinderkoppen eraf waren de O-ringen welke bij de kop gemonteerd zaten verhard waren en in stukjes braken. Ik houd het erop dat ik bij de eerste maal de verkeerde ringen heb gekregen (geen viton).

Het ruitensproeier pompje werkte slechts zo nu en dan, en na herhaaldelijk informeren leek het erop dat ik een ander type zou moeten monteren, uiteindelijk onderweg zag ik wat VISA en BX-en ergens staan en dacht gewoon even vragen en ja deze man had er nog (nieuw in de verpakking voor slechts 2 euro)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.