Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige (2003)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 HDi 110pk Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst104.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 104.000 km

Sinds de aanschaf van de Citroen C5 Break weinig problemen gehad, alles werkt zoals het behoort te werken. Gescheiden airco, cruisecontrol en radio werken allemaal goed. De geluidskwaliteit van de radio is niet de allerbeste.
Een comfortabele gezinsauto, goede wegligging dankzij het hydraulische systeem. Stoelen zitten goed. Alles is overzichtelijk op het dashboard.
Motorprestaties rond de 80-90 km/uur vallen nog wat tegen, als caravantrekker doet ie het redelijk (80 km/uur in z’n 4e versnelling). Achterklep gaat niet veilig hoog genoeg open, lange personen stoten zich het hoofd eraan.
Verder flink veel bagageruimte achterin, bij het neerklappen van de achterbank kun je erg veel vervoeren.
De regensensor snapt er soms niet alles meer van. De automatische verlichting is een prettige uitrusting.

PROBLEMEN

  • 104.000 km

Een terugroepaktie van de importeur i.v.m. de velgen, die dan ook allemaal vervangen moesten worden.
Na twee jaar werkte het sluitmechanisme van de achterruit niet meer. Een technisch mankement (= kabelbreukje); enige oplossing was de gehele achterruit vervangen! Viel nog net onder de garantie.
Bij het vervangen van een koplampje moet van te voren het eenen ander gedemonteerd worden om er goed bij te kunnen.
Sinds er een trekhaak onder gezet is door garage een en al problemen met vocht in de kontaktdoos, hierdoor problemen met verlichting op caravan. Garage heeft nieuwe stekkerdoors er opgezet; met de reden; \"komt voor bij de Citroen\". En wel omdat de doos schuin onder de auto is bevestigt en het vocht via de bekabeling naar binnen loopt. Bekent probleem bij Citroen, waar niets mee gedaan wordt (alleen geld vangen). Na plaatsen nieuwe stekkerdoos werken de 12Volt aansluitingen + de hoog-laagregeling in de kofferbak het niet meer.
2006 - De ramen in de voorportieren maken een rammelend geluid.
2007 - Rampenjaar voor deze Franse ruimtewagen. De verlichting knippert lichtjes wanneer over een hobbel gereden wordt. De stekkerdoos van de trekhaak nogmaals vervangen voor de vakantie. Koelvloeistoflekkage, rokende motor. Koppakking laten vervangen (was lek!!) en tevens de distributieriem maar alvast laten vervangen.
Even mee gereden, koelwatertank werd leeg getrokken (vaccuum). Dus toch maar besloten dit Franse electronisch rampgeval de deur uit te doen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.