Citroën C3 1.6 e-HDi 90 Selection (2012)

autoreview

Citroën C3
Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3Citroën C3Citroën C3

Signalement

UitvoeringC3 1.6 e-HDi 90 Selection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf75 km
KM-stand laatst3.750 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Basisversie? en het dagelijkse gebruik van de inst

  • 3.750 km

Allereerst de goede dingen van deze Citroen C3, de looks, vormgeving ook van binnen en het motorisch vermogen zijn prima in orde.

Wat bij het rijden wel van belang is, is het weggedrag in de bochten. Nou dat houdt niet over, moet 's ochtends over een erg bochtige weg de trein zien te halen die niet wacht :-( Ben dus 2! keer bijna in de sloot beland.

Hoewel ik me realiseer dat je altijd over een basisversie kunt twisten, die ik om budgettaire redenen 'moest' kopen, zijn er m.i. toch een paar zaken die je erbij zou kunnen leveren zonder dat je de volgende psychologische (17) duizend grens overschrijdt.

De radio, die hinderlijk onhandig onder de airco zit en het display erboven!!, kun je aan-en uitzetten en 6 keuzezenders kiezen, that's it. Minimaal een USB poortje had welkom geweest. De bediening ervan met een blokje aan het stuur was en ben ik nog steeds niet gewend. Wat verlang ik terug naar mijn stuurbediening. De radio gaat ook niet aan als je het contact in de eerste stand zet, even voorgloeien in de winter en tegelijk de radio aanzetten, je vindt de aan- knop nog niet eens zonder verlichting.

Nu komen de createurs d'automobiles in beeld, die wel werkende componenten bedacht hebben, maar vergeten zijn deze in de praktijk in combinatie met elkaar handig te laten werken lijkt het.

De stroomvoorziening annex cigarettenaansteker zit in het midden tussen bestuurder en bijrijder, niet handig als je nog een gewone losse navigatie hebt met al die draden tussen je in. Ook hier weer een lullig 'jack' oortelefoonaansluiting, waar geen toegevoegde waarde vanuit gaat.

De automatische airco kun je wel handmatig op blowen zetten bij vorst of vochtigheid, maar zet zich helaas niet automatisch uit. (voeler van paar euro die de vochtigheid/temperatuur meet?)

Zowat alles wat je aanzet wordt gereset als je het contact afzet, das een weet, handig en uniform. Helaas geldt dit niet voor de achterruitverwarming. Lastig als je 's ochtends bij koud en nat weer je auto wegzet, en ' s avonds bij droog en warmer weer wegrijdt. Moet je deze extra uitzetten.

Nog 1 irritant dingetje, dagelijks bij het starten kijk ik minutenlang tegen een waarschuwingslampje van de bestuurdersairbag aan, terwijl er niets te waarschuwen valt. Op mijn verzoek aan de garage om desnoods het lampje eruit te halen omdat dit nou eenmaal zo was bij deze Citroen, werd alleen maar meewarig gekeken. Maar ik kijk er iedere keer bij het starten tegen aan!

Ter afsluiting het verbruik, het meest tegenvallende van het hele gebeuren: hoewel ik me keurig omgeschoold heb tot het nieuwe rijden, jaja, met 70-75 al in zijn 5!, mede gedirigeerd door de geadviseerde schakelmomenten, niet harder dan 110! Op de snelweg enz., worden de beloftes van 1 op 20 -23 verre van gehaald. Als u de relame ziet waarbij Spanje in beeld komt (1390 km zonder te tanken), zie hier mijn ervaringen.
1e tank ong. 600 km 1 op 16,5
2e tank ong, 640 km 1op 17,5
3e tank 1 op 18,5
4e tank 1 op 17,5
5e tank 1 op 17,5
Om de voorgespiegelde 1390 km te halen, zal ik toch echt 2 keer moeten tanken i.p.v. in 1 keer doorrijden.






6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.