Chrysler PT Cruiser 2.0i Touring (2001)

autoreview

Chrysler PT Cruiser
Chrysler PT CruiserChrysler PT CruiserChrysler PT CruiserChrysler PT CruiserChrysler PT CruiserChrysler PT CruiserChrysler PT Cruiser - interieurChrysler PT Cruiser - interieur

Signalement

UitvoeringPT Cruiser 2.0i Touring
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De proefrit was eigenlijk niet bepalend, alhoewel wel duidelijk was dat we met een bijzondere auto op stap waren. Diezelfde avond zullen vele aanschouwers hun nekje bij de infraphil lamp hebben gehouden.
Ik viel uiteindelijk voor de uitstraling, de stoelen, de HIFI installatie met een heerlijk geluid, de standaard airco en cruisecontrol. Als extra een mooie kleur op het ijzer, deep cranberry, een fikse radio en een afneembare trekhaak. De dealer heeft de auto op LPG gezet, zodat de maandelijkse leasekosten niet aan mijn eigen zakcentjes konden knabbelen.
De auto heb ik besteld op 5 november 2000 en na slechts 3 maanden mocht ik mijn karretje ophalen.

PROBLEMEN

Veel, erg veel. Teveel zelfs. Zoveel dat ik spijt heb van mijn keuze. Behalve dat het de dealer maar niet lukte om de juiste kentekenpapieren bij de auto te krijgen, en ze zelfs kwijtraakte, hebben zich de volgende technische storingen voorgedaan:
Wegrijblokering gesmolten, en daar sta je dan bij de pomp. Onderdelen niet op voorraad. Katalysator defect; van binnen helemaal aan stukken waardoor de topsnelheid nog maar 40 km per uur was. Dat is niet leuk midden in de nacht en ver van huis. Airco defect door kapotte stekkers. Motor is gedeeltelijk gereviseerd door lekken langs de klepstoters. Daarnaast is de LPG electronica onder de motorkap vervangen door diverse defecten. Vlotter in de LPG tank is ook zelf gaan zwemmen. Helaas is dit niet alles. De PT is ook zo"n 15 maal naar de garage terug geweest omdat de LPG installatie slecht of helemaal niet werkte. Dit resulteerde in een auto die midden op de snelweg niets meer deed tot een slecht accelererende en inhoudende auto indien deze op LPG reed. In totaal heeft de auto zeker 4 a 5 maanden bij de dealer, gasfabrikant en importeur gelogeerd. Al die tijd moest er wel een dure huurauto ingezet worden. Het gemiddelde verbruik is 1 op 6. Da"s leuk voor de zegels, maar het hoort zeker niet! De auto is inmiddels weer hopeloos gaan rijden, en de versnellingsbak geeft een fikse kloink bij het filerijden. Gelukkig is de auto terug naar de leasemij en komt bij mij niet meer terug!

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.