Chevrolet Epica (2006)

autoreview

Chevrolet Epica (2006)
Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)Chevrolet Epica (2006)

Signalement

Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf164.201 km
KM-stand laatst178.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk een 6 cilinder

Bijna 10 jaar heb ik lease auto's gehad.
Welke dan?
Kia sorento 2.5 crdi
Opel corsa 1.4 benzine
Seat ibiza st 1.2 diesel
Opel astra 1.4 benzine
Peugeot 2008 1.2 benzine
Mazda CX5 2.0 skyactive
Seat Ateca 1.0 tsi

Nu ik een andere baan krijg moest ik zelf een auto aanschaffen. De wens voor een 6cilinder is er altijd al geweest. De duitse 3 zijn uiteraard het meest voor de hand liggend.
Qua budget was mijn focus tussen de 4 en 5k. Tja die Duitse merken durf ik dan niet aan. Dus we gingen naar het oosten.. Waarom?
Relatief betrouwbaar, goedkoop, vol in de opties, goedkoop in onderdelen etc.
Het is uiteindelijk dus een chevrolet epica geworden. Zeg gerust daewoo want een chevy liefhebber zal het vloeken in de kerk vinden.
De auto heeft ruim 168k gelopen maar is qua staat meer dan prima in orde.
De 2.5 liter 6 in lijn start op benzine en gaat over op LPG wanneer de motor warm is.
De auto is bijna 4,9m lang, een behoorlijke lengte. Ik hou van grote auto's. Wat me het eerste opviel is-zoals vaker omschreven - de rust en stilte die de motor heeft. Alle electra werkt naar behoren. Tijdens de aanschaf heb ik de auto met een vriend op de brug nagekeken. Voor het bouwjaar, aantal kilometers en algehele staat was ik verrast.
Het is een behoorlijk slagschip wat bij lage drempels enigszins deinst. De automaat nodigt uit om lekker rustig te rijden. Vanuit stilstand optrekken geeft die heerlijke 6 cilinder blaf.
156 pk uit een 2.5 liter halen is best wel sneu eigenlijk. Desalniettemin is de auto vlot wanneer je het vermogen aanspreekt. Tussen 80 en 120 verraste me meer dan de 0-100 opgave van 9,9 seconden.

Het leer is soepel, de automaat best wel zacht schakelend, de vering is relatief soft. Een fijne reisauto maar absoluut geen strepentrekker. Dat hoeft ook niet!

Qua uiterlijk? Ja die velgen! Bah!
Die wil ik graag vervangen voor originele exemplaren. De huidige 18 inch met Michellin rubber zijn echt wel prima maar toch met minder comfort als de originele. Ik vind ze vooral een beetje 'johnny'.

Tips voor originele met zomerbanden zijn welkom ?

Verder ben ik blij met LPG en mijn woonplaats aan de Belgische grens zorgt voor LPG a 32ct per liter.
Met veel stadsverkeer krijg ik een fix verbruik te zien. Dat is niet grappig met benzine a €1,50 ongeveer.

Over het algemeen geeft deze auto een hate it or love it mening. Je ziet ze nauwelijks rijden.

Ik zal de toekomst van de ervaring toevoegen.

Nogmaals, die blaf van die 6 cilinder? I love it.

Verkocht!

  • 178.000 km

Het werd tijd voor iets nieuws! Een suv, een ander type auto. Maar ook die wegenbelasting en ik heb weinig gereden.

Heerlijke 6 cilinder!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.