Chevrolet Cruze 2.0D 150pk LT (2010)

autoreview

Chevrolet Cruze
Chevrolet CruzeCruze foto'sChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet CruzeChevrolet Cruze

Signalement

UitvoeringCruze 2.0D 150pk LT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst45.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zo een goeie hebben wij nog niet gehad...

  • 45.000 km

3 januari 2011 mocht ik van mijn werkgever in deze auto de weg op.

Ik had al ervaring opgedaan met de 2.0 Diesel maar dan in de Nubira en die beviel al geweldig maar deze spant de kroon.

De wagen is heerlijk sterk en snel, heeft een heerlijk koppel en sportief onderstel en met de standaard 225/45-17 op LM velgen ga je erg goed de bocht om als je van s[portief rijden houdt. Op een klein rammeltje na over een hobbelige weg is het een zeer stille auto, echt een aanrader.

De zit is erg goed en het dashboard mooi en goed overzichtelijk.

De ruimte in de wagen is goed maar ik ben met 1,76 geen reus en mijn wederhelft is nog kleiner dus hebben de meiden achterin meer dan genoeg ruimte. Het zicht rondom is goed en de spiegels zijn ook lekker groot maar verkleinen wel dus ben ik wel content met mijn parkeersensoren ;-)

Wat ik alleen echt een enorme tegenvaller vind is de toepassing van de zeer antieke kofferklep scharnieren, tjonge wat een beugels zeg! als je dan naar de oudere Epica kijkt is dat daar veel beter geregeld.
Desondanks is de ruimte in de kofferbak groot genoeg.

Ook deze Chevy kreeg weer een trekhaak en met een (ja het is een oudje) zware Constructam 530 achter ons aan vlogen we in België zo omhoog toen we door Luik heen waren, je merkte kwalijk dat hij er achter zat.

Het verbruik is met normaal rijden rond de 6,6 liter per 100 KM echt niet slecht al laat mijn rijstijl niet toe dat ik die waarde regelmatig op mijn verbruikslijstje mag schrijven.

Met deze auto trek je erg veel bekijks, iedereen die je spreekt vindt het een beauty en al is hij niet van mij privé, ik geef ze geen ongelijk. Ik moet wel heel erg opletten met mijn snelheid, de wagen rijdt zo goed dat je ongemerkt te hard rijdt en je zonder dat expres te doen je rijbewijs nog wel eens zou kunnen riskeren.

Ik zou deze zelf in elk geval echt zo kopen, helemaal nu de nieuwste wordt geleverd met 165 PK onder de kap i.p.v. de al zeer gewillige 150 van de Z20S1

In Januari 2012 mag ik alweer in de volgende Chevrolet stappen, een Orlando LTZ met mooie dikke 18"Lm velgen er onder, kijken wat dat gaat worden! wordt vervolgd.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.