Chevrolet Captiva 2.4 Class (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Captiva 2.4 Class |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Afgelopen zaterdag (6 Januari) heb ik de auto, na 4 maanden wachten, opgehaald bij de dealer in Nieuwegein. Ik heb gekozen voor de kleur metallic Zwart, wat mij direct opviel is dat de auto bij daglicht echt diep zwart is. Daardoor komt de auto stoer over.
Na 200 kilometer rijden is mijn conclusie dat de auto heeeerlijk rijd, je zit lekker hoog en het uitzicht rondom is perfect. Op de klinker wegen roffelt de auto over de weg, zonder ook maar een rammeltje te horen (ik hoop dat dit na 100.000 km ook nog zo is). Op de snelweg is het heerlijk rustig in de cabine, bij een snelheid van 100-120 km/u loop de motor 2500-2700 toeren, daardoor is de motor behoorlijk stil. De trekkracht van de motor is mijnsinziens absoluut voldoende, de auto heeft voldoende koppel om het gewicht van de auto op snelheid te brengen. wel is het zo dat na passeren van de 4500 toeren de fut eruit is. Na het lezen van alle testverslagen was ik echter bang dat de 2.4 zou tegenvallen maar dit valt mij 100% mee!
Het interieur zit goed in elkaar, zoals ik al schreef, er is geen rammeltje hoorbaar.
De stoelen zitten goed alleen de zittingen zijn wat aan de korte kant. Verder heb ik het idee dat de zitting iets meer achterover gekanteld zou moeten worden. Maar misschien moet ik hier aan wennen omdat ik in mijn vorige auto (Avensis) lager zat en ten opzichte van de Captiva wat meer ’lag’ in de auto.
De opbergruimte is behoorlijk: in de middenarmsteun, onder de passagiersstoel, linksvoor, rechtsvoor in het dashboard, in de middenarmsteun enz enz.
Na 200 kilometer rijden heb ik natuurlijk nog geen compleet beeld van de auto, maar tot op heden ben ik zeer tevreden!!!
UPDATE 23-01-2007, 1100 KM
Het gemiddelde verbruik wordt steeds minder??, hoe dat kan weet ik niet. Bij de eerste 400 km was het verbruik vrij hoog, 14 ltr op 100 km. Nu 11 ltr op 100 km. Ik denk dat de computer wat aan mij en de auto moet wennen ;-) Ik hoop dat deze trend zich voort zet!!
UPDATE 21-02-2007, 2900 KM
Het gemiddelde verbruik is, en blijft om en nabij de 11 ltr op 100 km. Dit is nog niet echt zuinig, maar als je een auto uit dit segment koopt moet je daar niet over zeuren!! ongeveer 50% op 80 kilometerwegen gereden, 30% snelweg en 20% stad. Op de snelweg en de 80 km wegen gebruik ik veel de cruisecontrol. Dit is wat gunstiger voor het verbruik en de postbode hoeft niet constant enveloppen van CJIB door mijn brievenbus te gooien!
De auto blijft degelijk aanvoelen, geen rammeltjes en piepjes.
Inmiddels een tomtom one ingebouwd zie: captiva.multiforum.nl/viewtopic.php?p=121&mforum=captiva#121
UPDATE 20-10-2007, 20000 KM
20000 km, als ik geweten had dat we (mijn vrouw en ik) er zoveel mee zouden rijden dan hadden we beter een diesel kunnen kopen, maar ja dat is achteraf! We zijn er mee op vakantie geweest naar Italie. Tijdens de vakantie hebben we er een perfect vervoermiddel aan gehad. Veel ruimte, op de snelweg goed overzicht, en op cruisesnelheid (140) heerlijk rijdende machine. Het verbruikt bij 140 ligt op 11 ltr. Niet echt zuinig.. maar voor een auto van 1800 kg en volgepakt mat vacantie spullen is het niet verwonderlijk. Nog steeds tevreden over de auto!!
PROBLEMEN
Er zijn tot op heden nog geen echte problemen geweest. Ik heb wel een opmerking betreffende de automatische verlichting.
De automatische verlichting werkt niet naar behoren bij het intreden van de schemer of bij donker weer schakelt de verlichting aan en uit en weer aan en weer uit. Dit is zeer hinderlijk (je moet dan kiezen voor handmatige verlichting om het geknipper te stoppen) Als er meer mensen zijn die dit ervaren dan graag een reactie!
Update 23-01-2007, 1100 km
Geen problemen!
Update 21-02-2007, 2900 km
De ingestelde temperatuur in de auto (bv 21 graden) word na enkele minuten rijden bereikt. Als deze temperatuur is bereikt wordt er koude lucht toegevoegd om de temperatuur constant te houden, dit is onaangenaam. Vervolgens moet je de temperatuursinstelling opschroeven naar 24 graden om het aangenaam in de auto te houden (vooral op langere ritten). Dit is doorgeggeven aan de dealer, deze komt daar nog op terug.
UPDATE 20-10-2007, 20000 KM
Het verwarmingsprobleem is middels een softwareupdate verholpen.
De automatische verlichting is niet verbeterd.
Verder geen problemen!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Chevrolet Captiva 3.2i Executive |AUTOMAAT, AIRCO, STOELVW| 7 ZITPLAATSEN
- 2008
- 178.123 km

Chevrolet Captiva 2.4i Style 2WD | Trekhaak | 7 persoons | Licht metalen velgen | Airco | Parkeersensoren
- 2010
- 191.301 km

Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 127pk 2WD 7-Persoons Trekhaak EXPORT HANDEL
- 2009
- 400.052 km