Chevrolet Aveo 1.2 LS (2011)

autoreview

Chevrolet Aveo
Chevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet AveoChevrolet Aveo

Signalement

UitvoeringAveo 1.2 LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst390 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

hoge verwachtingen

  • 390 km

Sinds afgelopen dinsdag rijden wij in de nieuwe chevrolet aveo 1.2 ls.
rijcomfort: de auto schakelt bijzonder soepel en de koppeling is niet overdreven gevoelig. Hierdoor is soepel wegrijden verzekerd. De auto is op de snelweg niet erg pittig. Zeker het invoegen op de snelweg is hierdoor wat minder prettig. Je moet de auto vrij lang in z'n 4 houden om de 120 enigzins vlot te bereiken.
De auto ligt er rustig op de weg en de bochten neemt hij bijzonder soepel. Ook bij rotondes kan je goed doorrijden zonder het gevoel te hebben dat je er uitvliegt.
De vering van de auto is vrij stug en bij wat pittigere drempels kraakt hij dan ook. Dit wordt hopelijk bij de 1000km beurt verholpen of hij moet nog soepeler worden.
Door de helling start assist is geen enkele garage meer teveel. Op bijzonder steile hellingen blijft de auto stilstaan wanneer je de rem loslaat. Je hebt voldoende tijd om je voet naar het gas te verplaatsen.
Zowel op de snelweg als in de stad is het motorgeluid bijzonder prettig. Je hoort vrij weinig van de motor en ook het geluid van de wind en de weg zijn minimaal.
Zitcomfort: De stoelen zitten veel beter dan in de C3. Er is goed steun in de rug en de zittingen steunen goed wanneer je een bocht maakt.
De ruimte in de auto is zowel voor als achter voor een auto in dit segment bijzonder ruim. zowel optisch als fysiek waan je je in een ruime auto.
Het interieur is echter wel een minpuntje. Na enkele dagen zitten er op het plastic al krasjes van gebruik. Het plastic is erg hard en voelt vrij goedkoop aan.
In de brochure staat dat de ls uitgevoerd is met een usb-poort. Dit bleek bij levering helaas niet het geval. Wel is de ipod aan te sluiten via een auxkabel. Ook leuk maar toch jammer omdat je weer met een kabel in je auto zit.
Tenslotte het verbruik: bij de eerste tankbeurt heeft de auto een verbruik van 1 op 15,5. Dit vind ik enigzins teleurstellend aangezien hij vooral snelweg gereden heeft met cruisecontrol.
Hopen dat dit nog wat beter word naarmate hij ingereden wordt.
Al met al een comfortabele en stille auto waar we een hoop kilometers mee hopen te gaan maken. Hopen dat het verbruik beter wordt anders voelen we ons net als bij de c3 wel opgelicht. Met een belofte van 5,1 gecombineerd valt het tegen als je 6,4 op de honder rijd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.