BMW Z4 Roadster sDrive35i Executive (2009)

autoreview

BMW Z4 Roadster sDrive35i Executive (2009)

Signalement

UitvoeringZ4 Roadster sDrive35i Executive
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf4.200 km
KM-stand laatst36.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Pas aangeschafd

  • 4.950 km

Pas opgehaald, Duitse import. Alle opties erop en eraan.
Eerst even wat kilometers maken, de auto dus mee op vakantie voor een tourtje Europa.
Verslag en ervaringen volgen begin augustus. Die zijn met enkele duizenden kilometers ervaring vast interessanter.

Kilometers vreten

  • 8.300 km

De afgelopen weken heb ik aardig wat kilometers "gegeten" met deze fijne roadster. En ik moet zeggen, de Z4 bevalt me enorm. Genoeg power en pit om na rustig cruisen even snel wat snelheid op te bouwen om zodoende de wind door de haren te voelen en de achtergebleven andere weggebruikers ergens ver weg achter mij te zien tandenknarsen.

Mijn Z4 heeft alle denkbare opties gekregen, waaronder natuurlijk ook de M-Suspension. Een echte must-have! Zeker als je continu op weg bent en switcht tussen bochtige landelijke wegen en snelle Duitse autobahn.

Ik heb de afgelopen weken aardig op het gas getrapt, maar ook af en toe rustig langs de kust getrotteld. En ik durf te zeggen dat ik heel erg tevreden ben met het verbruik. Gemiddeld verbruik ligt op 9,4/100.

Over de opties; wat kan ik allemaal kwijt.... De radio heb ik weinig gebruikt, ik luister namelijk (als ik open rij) graag naar de 6-in-line motor. wat een prachtig geluid is dat toch. Maar, de 11 speakerset is voor mij voldoende. Er zit ook een TV/DAB tuner in. OP een rustig moment, ergens onderweg terwijl ik een Milkshake verorberde bij een McD, heb ik eens gekeken naar deze optie. Je kan namelijk standaard Ned 1 tot 3 ontvangen en lokale regionale zenders. Leuk als je ergens stil staat... DVD kan je ook bekijken.
Verder heb ik adaptive lights, wat betekent dat de lichtjes mooi meedraaien in de bochten en ook een grootlichtassistent. Als je geen tegenligger hebt, krijg je volautomatisch grootlicht, daagt er een tegenligger op, dan gaat de verlichting standaard weer op de normale stand.

Mods; ja die heb ik al aangebracht. Ik wilde graag bepaalde zaken standaard. Ik wilde heel erg graag dat de spiegels bij afsluiten van mijn comfort access naar binnen klapte. Heb ik dus met een software mod gefixt. Idem dito met het openen-sluiten van de kap. Ik wil namelijk al rijdende dit kunnen doen. Een aftermarket software mod regelde dit. Tot 40km/u kan ik nu het dak openen-sluiten.

So far mijn eerste indrukken.

Eerste grote beurt net achter de rug

  • 36.000 km

Iets meer dan 35000 op de klok en deze auto rijdt nog steeds probleemloos elke dag met mij over 's lands herenwegen.
Ik heb net een grote beurt laten uitvoeren en er was niks aparts te melden, olie bijgevuld/ververst, remolie vervangen, grote controle op alles, maar geen gebreken. Verder natuurlijk de winterbandjes er weer vanonder gehaald.

Op de wintervelgen heb ik Conti's gelegd, ook gewoon RFT (wel maatje kleiner 17"). De nederlandse wegen hebben niet zo'n probleem met deze type banden. Het iets mindere comfort neem ik voor lief omdat ik geen zin heb ergens met een lekke band te staan.

Zomerbandjes op de 294 velgen zijn heerlijk (18'). Snap de hele heisa niet over de RFT's. Iets minder grip, wat meer rolgeluiden, maar de nederlandse wegen zijn toch niet de amerikaanse wegen.

Deze auto is mijn dagelijks zakelijk vervoer en ik kan gerust zeggen dat deze mij niet in de steek laat, ik daarnaast met de grote glimlach de auto instap, het dak opengooi en luister naar het heelrijke geroffel van de 6-in-lijn.

Er komt weer een heerlijke lente/zomer aan, en ik denk dat ik er aardig plezier ga aan beleven.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.