Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé 3.0si (2007)

autoreview

21
BMW Z4 Coupé 3.0si (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringZ4 Coupé 3.0si
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf6.600 km
KM-stand laatst113.500 km
Lezerswaardering: 38%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Z4 coupe

  • 7.000 km
  • 17 juli 2009

De drieliter 6 cylinder klonk wel erg goed tijdens de proefrit in de nieuwe 2009 Z4. Uiteindelijk heeft dat de doorslag gegeven bij mijn keus. Dat het geen nieuwe is geworden maar een gebruikte Z4 coupe kwam doordat ik de Z4 coupe mooier vind als de 2009 Z4. De coupe heeft meer binnenruimte en meer kofferbak. Twee zaken die voor mij belangrijk zijn. Bovendien speelde het prijsverschil mee. Ik heb nu een "bijna nieuwe" Z4 coupe (6600km) met diverse opties, leer, navi telefoon, stoelverwarming, m-stuur,m-pook, 18 inch m-velgen en dat voor de helft van de prijs van een nieuwe 2009 Z4 met dezelfde opties! En twee jaar garantie van de BMW dealer in Den Haag.

De 3.0 si rijdt fantastisch, motor klinkt ook bij lage toeren leuk genoeg om de radio zachtjes te zetten. Het verbruik bij mijn rustige rijstijl is 1:12,8! Dus ik kan ook nog redelijk voordelig mijn woonwerk verkeer doen. In 6 kun je zonder problemen 60 km/uur rijden. De motor is super soepel. Een beetje tussengas, klinkt als (whoep, whoep), even terugschakelen en de Z4 gaat er als een speer vandoor. De 180 tik je zo aan. Volgens de gegevens bijna net zo snel als op de door mij ingeruilde BMW GS1200. Het enige wat ik eigenlijk mis, is een toenemende versnelling bij een stijgend toerental. Het gaat er wat braver aan toe als op de motor. Toch heb ik bewust niet voor de M-versie gekozen. Daarvoor rijd ik te rustig. Morgen ga ik in Duitsland even kijken hoe de Z4 op snelheid klinkt en rijdt.

update

  • 10.500 km
  • 22 september 2009

Bij 220 km/u rijdt de Z4 net zo strak als op lagere snelheden.
Boven de 4000 toeren verandert het geluid van de Z4 in dat van een raceautootje. Houd het stuur wel goed vast want op richels en aflopende wegen bemerk je wel af en toe een stuurreactie die correctie nodig heeft. Of dat door de runflats komt of de breedte van de voorbanden (245)? Geen idee, wel veilig dat ze erop zitten, die runflats.
Het benzineverbruik blijft mij verbazen. Zit nu op 8,2 liter per 100 km. Moet er wel bij vermelden dat ik nooit in de file sta, en mijn 54 km woonwerkverkeer over rustige b wegen rijdt waarbij 80km/u en 25% van de afstand op de snelweg, 130 km/u. (Ben ik blij dat ik in Twente woon!). Dus zuiniger kan bijna niet met deze 3.0.
Zijn er dan geen minpuntjes? Nou, bij het rijden met het raam open ruik ik af en toe wat motorluchtjes, een beetje vettige lucht. De motor maakt een mechanisch bijgeluidje bij het afzetten. De koppeling grijpt bij lage toeren 1000-1500 soms wat schokkerig aan. Het schakelen van 1 naar 2 zou onder de 3000 toeren wat soepeler mogen gaan en zonder bijgeluidjes. Maar meer heb ik nog niet kunnen ontdekken. Lijkt heel wat maar het blijft een erg leuk auto om te rijden en te zien.

update z4

  • 15.050 km
  • 15 december 2009

Schakelen en koppelen gaat nu lekker soepel, een kwestie van wennen. De motorluchtjes zijn verdwenen. Verbruik is 8,3l/100 km. Comfort tijdens rijden is goed en (zelf getest) stiller als de nieuwe Z4, zeker bij een regenbui. Twee minpuntjes: een enkele keer hangt het navigatie/telefoonsysteem. Ik ben er nog niet achter hoe ik het systeem zelf kan rebooten. (nog niet opgezocht...)Nu is het een kwestie van enkele minuten wachten op een automatische reboot. En dan werkt ie weer. Twee keer wilde de bestuurdersdeur niet sluiten omdat het raam (dat automatisch iets omlaag gaat wanneer de deur opent) dit niet deed. Zelf even raam iets omlaag gedaan en daarna werkte het weer wel. Ondanks deze minpuntjes (en wellicht kan de dealer het oplossen)is de Z4 coupe een aanrader.

update

  • 22.500 km
  • 27 juni 2010

De Z4 doet 't nog steeds uitstekend. De probleempjes met de navi en het raam zijn vanzelf over gegaan!? Greep de koppeling eerst wat abrupt aan, daar is nu geen sprake meer van. Blijkbaar hadden de platen wat inlooptijd nodig. Twee probleempjes: het asbakje wil niet meer open en het viel mij op dat de linker koplampsproeier niet functioneert. Brandstofverbruik gemiddelde is nu 8,5 l/100 km.

update z4

  • 33.768 km
  • 22 mei 2011

Het rijden in de Z4 is nog net zo leuk als toen ik 'm kocht.
Bij de eerste APK (maart 2011) kwamen geen problemen boven. Wel zijn de probleempjes met de koplampsproeier en de haperende navi opgelost, dealer plaatste kaartupdate en verhielp het soms moeizaam opkomen van het scherm van de navi. Ook is de microfoon van de handsfree installatie vervangen wegens veel ruis tijdens spreken. Maar ik geloof niet dat dat veel verschil maakt.
Alle probeempjes vielen onder garantie (24 maanden huisselectie).
APK koste bij BMW Smudde Almelo iets van euro 39 (uit mijn hoofd)
Volgens de boordcomputer heb ik nog 5600 km te gaan tot aan de servicebeurt. Ik heb ondertussen al wel een keer de motorolie en remvloeistof vervangen.

Z4

  • 48.550 km
  • 29 maart 2013

Een nieuw setje Bridgestone Potenza run flats 255 35 18 zijn gemonteerd tijdens APK (€ 550,-
Auto ziet er ook aan de onderzijde nog steeds uit als nieuw. Verder geen bijzonderheden.

Rijgedrag Z4 transformeert na vervangen Bridgeston

  • 77.500 km
  • 30 november 2015

Richels in de weg maakten dat de z4 stevige stuurreacties had. Vandaar dat ik na mijn zoektocht naar oplossingen de draagarmen en ophangrubbers (voor) heb vervangen. Echt beter was het niet. Ook niet na het uitlijnen. Vervolgens heb ik, na het lezen, van verschillende gebruikerservaringen, de Potenza's runflats op de voorwielen (225 18 40) laten vervangen door Goodyears Eagle F1 (geen rumflats) in dezelfde maat en... probleem opgelost. De Z4 gaat nu strak over de richels in de weg.

Onlangs is de abspompunit vervangen (kosten bij de BMW dealer euro 2250). Na eigen onderzoek van het oude exemplaar bleek dat alleen een koolborsteltje, in het elektromotortje dat de pomp aandrijft, was blijven hangen. Helaas zit dit motortje geklonken op de behuizing en kan deze niet, zoals bij mijn Discovery TD5 bijvoorbeeld, apart vervangen worden. Zoek je voor je Z4 3.0 si dit onderdeel geef dan even een reactie, die van mij is nu gerepareerd.

update

  • 86.500 km
  • 1 december 2016

10000 km na de vorige update valt er niet veel bijzonders te vermelden behalve dat de voorruit is vervangen (barst). De auto is nu bijna 10 jaar oud maar ziet er nog uit als nieuw, ook de onderzijde en de motor (geen lekkage). Het gemiddelde verbruik is volgens de boordcomputer 7,8 l/100 km. Een daling van 0,5 liter /100 km na de montage van de nieuwe voorbanden? Of, en dat lijkt waarschijnlijker, toe te schrijven aan de ritjes over de A1 naar Amsterdam (120 km snelweg) met 100-130 km per uur. Olieverbruik is minimaal. Ik vervang elke 10000 km de olie en het oliefilter. Daartussen hoef ik geen olie bij te vullen. Schakelen gaat nog steeds prima. De remschijven voor zien er nog als nieuw uit. Rijd nog steeds met de originele blokken. Nou haal ik wel elk jaar de blokken even uit de klauwen om de remmen goed schoon te kunnen maken, dat zal slijtage zeker tegen gaan. Ik heb al wel een setje Brembo blokken liggen. Ik denk dat ik ze bij 100.000 km ga vervangen. Bij de apk zijn tot nu toe nog geen problemen aan het licht gekomen. Ik zou haast denken dat ik er nog wel een volgende 10 jaar mee vooruit kan. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de ruiten soms niet omlaag gaan wanneer de deur opent. Ik moet nog even checken of zich alleen voordoet wanneer ze niet 100% dicht zitten.

Z4 update

  • 106.000 km
  • 1 januari 2018

Sinds de vorige update in dec 2016 heb ik een 20000 km gereden. Het dubbele jaarkilometrage van de voorgaande jaren. Allemaal snelweg kilometers. Het verbruik is nog steeds een 7,8 l / 100 km. Qua onderhoud: In de zomer deed de airco niet veel meer, die is door de dealer Broekhuis Almelo bijgevuld. Werkte daarna weeer als vanouds. Heel attent dat ze dit als service deden. Had met het ongemak van de verbouwing aan het pand te maken. Of was het een aardigheidje na het vervangen van de ABS regelunit (kosten een 2000 euro). Na eigen onderzoek kwam ik erachter dat de ABS storing veroorzaakt werd door het blijven hangen van een van de twee koolborsteltjes in het electromotortje dat de regelaar aandrijft. Bij veel motoren kan worden volstaan met het vervangen van het electromotortje. Bij de 3.0 zit deze geklonken bevestigd op de ABS unit. Bij de apk viel alleen wat corrosie aan een remleiding op. Ik rijd na 8 jaar nog steeds met veel plezier in de z4 coupe. Kijk wel eens naar wat anders maar kom er dan keer op keer achter dat de z4 coupe met zijn 1250 kg en 265 pk 6 pittter best een leuk, comfortabel karretje is, dat veel rijplezier en kwaliteit biedt. Een cayman zou een idee zijn, maar duur en hogere kosten? Hoe leuk is een fietsta ST? Ideeen? Ik lees ze graag.

Weer een jaartje ouder

  • 112.000 km
  • 16 januari 2019

Het afgelopen jaar heb ik de meeste kilometers (20000) kilometers in onze Twingo gereden. Vandaar minder in de Z4. Tijdens de APK van de Z4 werd opgemerkt dat de veer bij de schokbreker rechtsachter gebroken was. Ik heb ze meteen maar allebei laten vervangen. Euro 200 bij de BMW dealer in Almelo. Verder twee nieuwe achterbanden laten plaatsen, geen run flats. Ik merk er in het stuurgedrag weinig van. Bij de voorbanden zonder run flats merkte ik wel een grote verbetering.
Kort na de APK ging er een lampje op het dashboard branden, remprobleem. Het resetten alleen hielp niet. Pas na het reinigen van de Abs-ringen links- en recht-achter bleef de storing weg. Daar zag ik wel wat kopervet op zitten. Voortaan toch maar lithiumvet gebruiken? Ik heb de Twingo ondertussen ingeruild voor een Micra, dus de BMW kan eventuele pekel vermijden. Al met al ben ik nog steeds tevreden over de Z4.

Corona kilometers, zo weinig?

  • 113.500 km
  • 3 maart 2021

Ik heb afgelopen weekend gebruikt om de motorolie, oliefilter, versnellingsbakolie en de cardanolie te vervangen. De olies zagen er superschoon uit. Daar zijn dus geen problemen te verwachten. Tot mijn eigen verbazing heb ik de afgelopen twee jaar amper gereden in de Z4, net genoeg om de accu op spanning te houden, blijkbaar. Binnenkort weer even naar de BMW dealer voor de APK. Voor nu niets bijzonders te vermelden. De Z4 is nog 100% in orde.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW Z4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW Z4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW Z4 sDrive 35i DCT - Memory, Prof Navi, vol

    BMW Z4 sDrive 35i DCT - Memory, Prof Navi, vol

    • 2009
    • 78.390 km

    € 27.950

    BMW Z4 2.5SI

    BMW Z4 2.5SI

    • 2007
    • 120.874 km

    € 14.950

    BMW Z4 Roadster 2.0i Anniversary | 1e Eigenaar -A.S. ZONDAG OPEN!-

    BMW Z4 Roadster 2.0i Anniversary | 1e Eigenaar -A.S. ZONDAG OPEN!-

    • 2008
    • 54.950 km

    € 17.990

Meer BMW Z4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW Z4 (normale uitv. @ pag. 2)

    62
    • 30 mei 2019

Lezersreacties (21)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW Z4 specificaties
  • BMW Z4 occasions
  • BMW Z4 video's
Advies en informatie
  • BMW Z4 tests
  • BMW Z4 gebruikersreviews
  • BMW Z4 index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW Z4 reviews

  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Coupé 3.0si (2006)

    BMW Z4 Coupé 3.0si (2006)

    27
    • 17 december 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Coupé 3.0si Executive (2006)

    BMW Z4 Coupé 3.0si Executive (2006)

    14
    • 4 maart 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Coupé 3.0si (2007)

    BMW Z4 Coupé 3.0si (2007)

    21
    • 17 juli 2009
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Coupé 3.0si Executive (2006)

    BMW Z4 Coupé 3.0si Executive (2006)

    23
    • 2 oktober 2006
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive20i (2020)

    BMW Z4 Roadster sDrive20i (2020)

    3
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive23i Executive (2009)

    BMW Z4 Roadster sDrive23i Executive (2009)

    14
    • 28 mei 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive (2014)

    BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive...

    6
    • 16 maart 2021
meer reviews
BMW i3 - Occasion aankoopadvies

BMW i3 - Occasion aankoopadvies

143

De BMW i3 is één van de pioniers onder de elektrische auto's. Hij lijkt in niets van wat we...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Coupé 3.0si (2006)

    BMW Z4 Coupé 3.0si (2006)

    27
    • 17 december 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive20i (2020)

    BMW Z4 Roadster sDrive20i (2020)

    3
    • 12 oktober 2021
  • Nieuws
    Smit Oletha: 'Z8 Coupé' op Z4-basis

    Smit Oletha: 'Z8 Coupé' op Z4-basis

    17
    • 3 september 2021
  • Nieuws
    Boldmen CR4: BMW Z4 met Wiesmann-dna

    Boldmen CR4: BMW Z4 met Wiesmann-dna

    10
    • 12 juli 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive23i Executive (2009)

    BMW Z4 Roadster sDrive23i Executive (2009)

    14
    • 28 mei 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive (2014)

    BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive...

    6
    • 16 maart 2021
  • Weblogs
    Vers blauw bloed

    Vers blauw bloed

    39
    • 14 maart 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    6
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    4
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

    BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz...

    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    33
    • 20 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden