Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • Z3 coupé

BMW Z3 coupé 2.8i (2000)

autoreview

4
BMW Z3 coupé 2.8i (2000)
Anoniem
  • Gebruikersreview
29 augustus 2010 om 21:15
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringZ3 coupé 2.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf37.000 km
KM-stand laatst37.000 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW z3 coupe 2.8

  • 37.000 km
  • 29 augustus 2010

Toen ik een keer in de BMW Z3 M coupé van een vriend had gereden, liet deze auto me niet meer los. Wat een fantastische auto. Ik had nog maar net een maand of tien een VW Golf met een fijne V5 motor, maar op die auto was ik toch wat sneller uitgekeken dan verwacht. Toen ik een nieuwe baan kreeg, was dat een prima rechtvaardiging om tot aankoop van de Z3 over te gaan.

Het uiterlijk. Tja. Over het algemeen vinden mensen deze auto of heel mooi of bijzonder lelijk. Maar ach, je koopt deze auto toch alleen maar als je tot de eerste categorie behoort. Naar mijn mening is het ontwerp bijzonder geslaagd en zal de auto over 30 jaar precies dezelfde reacties oproepen als nu. Hij roept in ieder geval emotie op en dat geldt eigenlijk voor weinig auto's.

Dat je in iets bijzonders rijdt merk je voortdurend. Je zit lekker laag en kijkt uit op de lange neus. Door de achterwielaandrijving en het feit dat de wielen ongeveer onder je stoel zitten kun je heerlijk, met hoge snelheid bochten nemen zonder dat je maar enig moment het idee hebt dat je de controle verliest. De auto nodigt eigenlijk gewoon uit om de bochten iedere keer weer net wat sneller te nemen, bij normale weersomstandigeden althans. Bij flinke regen en zeker in de winter, bij sneeuw op de weg, verdient het aanbeveling wat rustiger aan te doen en niet al te enthousiast gas te geven omdat de kont er anders echt vandaar probeert te gaan, ook als je gewoon rechtdoor rijdt.

Motorisch is de 2.8 liter goed en de zes-in-lijn motor klinkt heerlijk (zeker toen ik een Eisenmann einddemper had laten monteren), maar na een paar weken miste ik soms toch net dat extra beetje power. 193 pk is denk ik toch net iets te weinig voor deze auto.

Het verbruik, tja. Dit soort auto koop je niet om zoveel mogelijk kilometers uit een liter euro loodvrij te halen. Ik moest erg m’n best doen om 1 op 9,5 te halen. Het vervelende daarvan was dat ik daardoor elke twee a drie dagen moest tanken, want de Z3 heeft een wat lullig tankje van 40 liter.

Hoewel redelijk comfortabel, is de auto niet te vergelijken met 'normale' auto's, het is net ietjes harder werken. Dit heeft me overigens nooit tegengestaan. Alleen wanneer ik na een vakantie weer voor het eerst instapte merkte ik dat. De remkracht kan mijn inziens wel wat beter.

Omdat ik zelf zo’n 1.90 m ben vond ik het wel echt een nadeel dat je, wachtend voor een stoplicht of bij het rijden in de stad, je best moet doen om onder je dak door het stoplicht of de omgeving in de gaten te houden. Zeker toen ik grotere afstanden per dag ging rijden werd dat enigszins hinderlijk en begon m’n nek te protesteren.

De betrouwbaarheid is goed, eigenlijk gewoon uitstekend. Ik heb er ongeveer 50.000 km mee gereden zonder problemen. Een lampje en de radio gingen kapot, dat was het wel.

Na 17 maanden heb ik de auto ingeruild. Niet omdat de auto me niet meer beviel, integendeel, gezinsuitbreiding rechtvaardigde een wat ruimere auto. Een kleine op de bijrijdersstoel leek me wat minder wenselijk. Ik heb nu een e91 touring (330d); een heerlijke auto maar de rijbeleving is niet te vergelijken. Zodra ik een huis met garage heb koop ik weer een coupé, dan wellicht de Z4.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW Z3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW Z3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW Z3 1.8 S

    BMW Z3 1.8 S

    • 2000
    • 167.400 km

    € 7.950

    BMW Z3 Roadster 1.9i / Individual / Velvet blue / American style / NL AUTO!

    BMW Z3 Roadster 1.9i / Individual / Velvet blue / American style / NL AUTO!

    • 1999
    • 156.802 km

    € 9.950

    BMW Z3 Coupé 2.8 AUT Panoramadak Sportstoelen Stoelverwarming Historie aanwezig

    BMW Z3 Coupé 2.8 AUT Panoramadak Sportstoelen Stoelverwarming Historie aanwezig

    • 1999
    • 188.076 km

    € 17.490

Meer BMW Z3 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW Z3 specificaties
  • BMW Z3 occasions
  • BMW Z3 video's
Advies en informatie
  • BMW Z3 tests
  • BMW Z3 gebruikersreviews
  • BMW Z3 index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW Z3 reviews

  • Gebruikersreview
    BMW M coupé (1998)

    BMW M coupé (1998)

    10
    • 15 november 2015
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 coupé 2.8i (1998)

    BMW Z3 coupé 2.8i (1998)

    7
    • 2 januari 2014
  • Gebruikersreview
    BMW M coupé (1999)

    BMW M coupé (1999)

    20
    • 24 maart 2013
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 coupé 2.8i (2000)

    BMW Z3 coupé 2.8i (2000)

    4
    • 29 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 coupé 2.8i (1999)

    BMW Z3 coupé 2.8i (1999)

    • 6 juli 2009
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 coupé 3.0i (2001)

    BMW Z3 coupé 3.0i (2001)

    4
    • 24 maart 2009
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 coupé 3.0i (2001)

    BMW Z3 coupé 3.0i (2001)

    1
    • 9 september 2008
meer reviews
BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

Vier jaar lang stond deze BMW M3 in de tuin van de vader van Laurens Westerdijk in weer en...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 roadster 1.8i (1997)

    BMW Z3 roadster 1.8i (1997)

    20
    • 26 april 2022
  • PREMIUM
    Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster - Occasion dubbeltest

    Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster -...

    • 1 juni 2021
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 roadster 1.9i (1998)

    BMW Z3 roadster 1.9i (1998)

    • 4 september 2020
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 roadster 2.8i (1997)

    BMW Z3 roadster 2.8i (1997)

    3
    • 19 juni 2020
  • Nieuws
    Facelift Friday: BMW Z3

    Facelift Friday: BMW Z3

    47
    • 18 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    BMW Z3 (2000)

    BMW Z3 (2000)

    5
    • 19 maart 2019
  • Nieuws
    In het wild: BMW M Coupé (1999)

    In het wild: BMW M Coupé (1999)

    50
    • 31 mei 2017
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    BMW M4 CSL: sterker, lichter, sneller

    80
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2016)

    BMW 320i (2016)

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M4 CSL gelekt

    BMW M4 CSL gelekt

    17
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    44
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    16
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    21
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    98
    • 17 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden