BMW Z3 coupé 2.8i (1998)

autoreview

BMW Z3 coupé 2.8i (1998)

Signalement

UitvoeringZ3 coupé 2.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf84.000 km
KM-stand laatst89.000 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn droomauto: BMW Z3 coupe 2.8

  • 89.000 km

Lang geleden verliefd geworden op de bmw z3 coupe, echter door mijn toenmalige portemonnee kon deze liefde niet worden beantwoord.

Na jaren dromen, zoeken, internetten, dromen en nog meer zoeken naar een mooi origineel exemplaar heb ik uiteindelijk een gevonden. Een Duits exemplaar uit 1998 met slechts 86.000km op de teller. Gehele historie was bekend, echter de laatste drie jaar heeft de auto stil gestaan (gelukkig wel binnen).

Bij de proefrit ging de auto alle kanten op, behalve rechtuit. Wat wil je ook met 0,2bar in de achterbandjes.... Na wat frisse lucht in de bandjes de proefrit voortgezet. Ik moest maar even door de vlakke stukken van de band kijken (door het lange stilstaan). Alles werkte en niks van de bekende problemen kwam naar voren (corrosie spiegels, 1e versnelling, stoelspeling, abs lampje etc). Ik was verkocht! en vervolgens de auto.

2 weken later de auto opgehaald, nederlands kenteken erop en direct naar de bmw specialist gebracht voor een algemene controle. Wat vloeistoffen vervangen was genoeg!

2 weken later
Aangezien de rode lak na 15 jaar op sommige plekken (vooral plastic gedeeltes als bumpers en strips) toch licht verweerd was (welke autofabrikant gaat hier eens iets op bedenken!) heb ik besloten verschillende delen van de auto professioneel te laten spuiten. Voorbumper, achterbumper, motorkap (steenslag), linkerachterscherm (steenslag), nieren links en rechts en 2 strips achter.

Na het spuitwerk naar het poetsbedrijf gebracht voor een grondige reiniging van binnen, buiten en een lakbescherming.

Van die lakbescherming heb ik werkelijk geen seconde spijt! Slechts een sopje van warmwater en autowas de auto schoonmaken (vuil hecht bijna niet) en drogen met wat microvezel doekjes zorgt voor een blijvende diepe glans.

4 weken later
Inmiddels de radio vervangen voor een origineel BMW exemplaar.

(Rij)ervaringen tot nu toe:
Wat een beleving! Ondanks de lichtste motorisering (2.8 6 cilinder) kom je werkelijk niks tekort. De wegligging is fenomenaal en de zitpositie is (zelf met mijn 1,96) prima. Op lange afstanden mis ik de ondersteuning van mijn bovenbenen echter wel en beginnen de harde stoelen zijn tol te eisen.

Ik gebruik hem voornamelijk voor recreatieve ritten en weekendjes weg. Door zijn relatief grote kofferruimte kun je genoeg voor 2 personen meenemen. Ik heb me aangemeld bij de z3z4club. Vorig jaar m'n eerste rit gedaan en het zal zeker niet mijn laatste zijn! Ik kan iedereen met een z3 of z4 aanraden mee te doen. Mooie routes, auto's, gelijkgestemde, leuke sfeer en lekker eten en drinken.

Heb slechts 3000km gereden en gelukkig nog geen problemen gehad. De auto staat inmiddels in de garage voor z'n winterslaap. Ik hoop hem dit jaar vroeg te kunnen wakker maken, zodat ik verdere ervaringen met jullie kan delen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.