BMW Z3 coupé 2.8i (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Z3 coupé 2.8i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 84.000 km |
KM-stand laatst | 89.000 km |
Mijn droomauto: BMW Z3 coupe 2.8
- 89.000 km
Lang geleden verliefd geworden op de bmw z3 coupe, echter door mijn toenmalige portemonnee kon deze liefde niet worden beantwoord.
Na jaren dromen, zoeken, internetten, dromen en nog meer zoeken naar een mooi origineel exemplaar heb ik uiteindelijk een gevonden. Een Duits exemplaar uit 1998 met slechts 86.000km op de teller. Gehele historie was bekend, echter de laatste drie jaar heeft de auto stil gestaan (gelukkig wel binnen).
Bij de proefrit ging de auto alle kanten op, behalve rechtuit. Wat wil je ook met 0,2bar in de achterbandjes.... Na wat frisse lucht in de bandjes de proefrit voortgezet. Ik moest maar even door de vlakke stukken van de band kijken (door het lange stilstaan). Alles werkte en niks van de bekende problemen kwam naar voren (corrosie spiegels, 1e versnelling, stoelspeling, abs lampje etc). Ik was verkocht! en vervolgens de auto.
2 weken later de auto opgehaald, nederlands kenteken erop en direct naar de bmw specialist gebracht voor een algemene controle. Wat vloeistoffen vervangen was genoeg!
2 weken later
Aangezien de rode lak na 15 jaar op sommige plekken (vooral plastic gedeeltes als bumpers en strips) toch licht verweerd was (welke autofabrikant gaat hier eens iets op bedenken!) heb ik besloten verschillende delen van de auto professioneel te laten spuiten. Voorbumper, achterbumper, motorkap (steenslag), linkerachterscherm (steenslag), nieren links en rechts en 2 strips achter.
Na het spuitwerk naar het poetsbedrijf gebracht voor een grondige reiniging van binnen, buiten en een lakbescherming.
Van die lakbescherming heb ik werkelijk geen seconde spijt! Slechts een sopje van warmwater en autowas de auto schoonmaken (vuil hecht bijna niet) en drogen met wat microvezel doekjes zorgt voor een blijvende diepe glans.
4 weken later
Inmiddels de radio vervangen voor een origineel BMW exemplaar.
(Rij)ervaringen tot nu toe:
Wat een beleving! Ondanks de lichtste motorisering (2.8 6 cilinder) kom je werkelijk niks tekort. De wegligging is fenomenaal en de zitpositie is (zelf met mijn 1,96) prima. Op lange afstanden mis ik de ondersteuning van mijn bovenbenen echter wel en beginnen de harde stoelen zijn tol te eisen.
Ik gebruik hem voornamelijk voor recreatieve ritten en weekendjes weg. Door zijn relatief grote kofferruimte kun je genoeg voor 2 personen meenemen. Ik heb me aangemeld bij de z3z4club. Vorig jaar m'n eerste rit gedaan en het zal zeker niet mijn laatste zijn! Ik kan iedereen met een z3 of z4 aanraden mee te doen. Mooie routes, auto's, gelijkgestemde, leuke sfeer en lekker eten en drinken.
Heb slechts 3000km gereden en gelukkig nog geen problemen gehad. De auto staat inmiddels in de garage voor z'n winterslaap. Ik hoop hem dit jaar vroeg te kunnen wakker maken, zodat ik verdere ervaringen met jullie kan delen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.