BMW X5 3.0d Executive (2002)

autoreview

BMW X5
BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5 - interieurBMW X5 - interieur

Signalement

UitvoeringX5 3.0d Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf214.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Drie jaar lang met enige jaloezie naar de auto van mijn schoonpa gekeken. Als baasje van een duits bedrijf is het kiezen van een zakelijke auto toch wel wat eenvoudiger. Ze kosten daar bijna NIETS! En als je de auto dan ook nog in Nederland koopt en in Duitsland op kenteken laat zetten, dan betaal je én geen BTW én geen BPM. En dan is het zelfs nog goedkoper dan Duitsland.
Dus koos mijn schoonpapa voor een nieuwe X5 3.0D Executive en nog iets van een businesspakket erop. Interieur in het leer en voila, een zeer complete gave bak!

Echter... Als je dan na drie jaar (afgeschreven?) de auto wilt inruilen, dan valt de inruilprijs natuurlijk erg tegen (ook zonder BPM en BTW) en dit is het moment waar ik om de hoek kom kijken.

Toen ik hoorde wat de X5 moest opbrengen was mijn eerste reactie: ’Dan neem ik hem toch van je over voor die prijs!’ Even met RDW checken wat er nog aan BPM betaald moest worden. Met 47% korting blijft er relatief weinig over kan ik u melden.
Bij elkaar dus een geweldige deal kunnen maken en zo is de auto in juli 2005 geimporteerd, gekeurd en op kenteken gezet (zonder problemen). Ik was (en ben) de koning te rijk!

Nu, een jaar later, hebben we zo’n 30.000 km met de auto gestuurd en het hadden er 60.000 mogen zijn! Wat een klasse wagen zeg. De auto laat in deze uitvoering eigenlijk niets te wensen over en motorisch kan er nog wel 2 ton bij denk ik. Hij geeft geen krimp.

Kortom: Voor ons de ’deal of the century’! Maar ja, soms moet je een beetje geluk hebben.

PROBLEMEN

Auto heeft één beurt gehad. Hierbij bleek een kap van de wielophanging gescheurd te zijn. inclusief de beurt een rekening van een kleine 500 euries. En oh ja... eerlijk is eerlijk... een lampje vervangen (gelukkig stadslicht en niet de Xenon)...

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens