BMW X5 3.0d Executive (2002)

BMW X5
BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5BMW X5 - interieurBMW X5 - interieur

UitvoeringX5 3.0d Executive
Bouwjaar2002

Drie jaar lang met enige jaloezie naar de auto van mijn schoonpa gekeken. Als baasje van een duits bedrijf is het kiezen van een zakelijke auto toch wel wat eenvoudiger. Ze kosten daar bijna NIETS! En als je de auto dan ook nog in Nederland koopt en in Duitsland op kenteken laat zetten, dan betaal je én geen BTW én geen BPM. En dan is het zelfs nog goedkoper dan Duitsland.
Dus koos mijn schoonpapa voor een nieuwe X5 3.0D Executive en nog iets van een businesspakket erop. Interieur in het leer en voila, een zeer complete gave bak!

Echter... Als je dan na drie jaar (afgeschreven?) de auto wilt inruilen, dan valt de inruilprijs natuurlijk erg tegen (ook zonder BPM en BTW) en dit is het moment waar ik om de hoek kom kijken.

Toen ik hoorde wat de X5 moest opbrengen was mijn eerste reactie: ’Dan neem ik hem toch van je over voor die prijs!’ Even met RDW checken wat er nog aan BPM betaald moest worden. Met 47% korting blijft er relatief weinig over kan ik u melden.
Bij elkaar dus een geweldige deal kunnen maken en zo is de auto in juli 2005 geimporteerd, gekeurd en op kenteken gezet (zonder problemen). Ik was (en ben) de koning te rijk!

Nu, een jaar later, hebben we zo’n 30.000 km met de auto gestuurd en het hadden er 60.000 mogen zijn! Wat een klasse wagen zeg. De auto laat in deze uitvoering eigenlijk niets te wensen over en motorisch kan er nog wel 2 ton bij denk ik. Hij geeft geen krimp.

Kortom: Voor ons de ’deal of the century’! Maar ja, soms moet je een beetje geluk hebben.

Auto heeft één beurt gehad. Hierbij bleek een kap van de wielophanging gescheurd te zijn. inclusief de beurt een rekening van een kleine 500 euries. En oh ja... eerlijk is eerlijk... een lampje vervangen (gelukkig stadslicht en niet de Xenon)...