BMW M3 (1996) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | M3 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 80.000 km |
KM-stand laatst | 205.000 km |
ERVARINGEN
- 205.000 km
Prima auto, geweldige prestaties, ja wat wil je met 321 pk aan boord! Het is een M3 sedan daar zijn er niet zoveel van gemaakt. De M3 heeft een zeer goede wegligging en een schitterende sound welke in een metalig klinkend gehuil overgaat als je het gas diep intrapt. Het is echt soms angstaanjagend hoe de M3 versnelt, ik vind dit echt kicken, het verbaast mij keer op keer. De prestaties zijn zo overweldigend, ik was niet zo snel ergens van onder de indruk maar sinds ik deze M3 bezit weet
ik dat er een auto-hemel is! Een BMW van de motorsport afdeling is dan ook niet vergelijken met een ’normale’ BMW alles is nu eenmaal verfijnd en geoptimaliseerd. Het nadeel hiervan is dat het onderhoud nu eenmaal duurder is, mijn monteur zegt dan ook met een knipoog, dat M3 staat voor maal 3 maar tot nu toe vind ik het wel meevallen.
Deze auto heeft een 6 bak en zit goed in zijn opties zoals, leer, houtlook, electrisch schuifkanteldak, park distance control, automatische airco ect...
Bij aankoop zaten er zelfs M style velgen met winterbanden bij.
Deze auto heb ik in 2003 overgenomen van een zeer goede kennis van mij die de M3 altijd bij de dealer in onderhoud had. De M3 is in perfecte staat en dat voor een auto van 1996!
Ik zelf ga voor service naar een BMW specialist die eventuele onderdelen betrekt van de dealer mijn M3 wordt door mijn monteur in perfecte staat van onderhoud gehouden ik ga dus nooit meer naar de dealer sterker nog diverse dealers sturen klanten zelfs door als ze er bij problemen niet meer uitkomen, zegt dus genoeg over het technische inzicht van mijn monteur, en geeft te denken van de ’kennis’ bij de dealer!
Volgend jaar is de M3 waarschijnlijk te koop i.v.m de aanschaf van een M3 E46. Je wilt nu eenmaal weleens wat anders alhoewel het met ’bloedend’ hart zal zijn want deze M3 rijdt en presteert fantastisch!
PROBLEMEN
- 205.000 km
Eigenlijk geen behoudens het normale onderhoud zoals, diverse nieuwe banden, een nieuwe accu, nieuwe remblokken ect. Ooh ja de duurste reparatie was toen de condenser van de airo lek was kosten inclusief weer vullen € 650,-.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.