Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie

BMW 325i (1992) #4

autoreview

9
BMW 325i (1992) #4
BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4BMW 325i (1992) #4
Hellracer
  • Hellracer9
  • Gebruikersreview
11 december 2016 om 18:49
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering325i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf220.000 km
KM-stand laatst220.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop BMW e36 325i

  • 220.000 km
  • 11 december 2016

De reden van aanschaf van deze auto was best wel mooi. Mijn vrienden reden allemaal een snellere auto dan mij, en zaten me telkens uit te lachen als ik een stoplichtsprintje deed, of een dagje mee ging scheuren en verloor. M'n auto's waren nooit de snelste, kocht ze vaak voor klein en, goedkoop maar nooit met de lichtste motor.. De auto die ik voor de BMW reed was welliswaar een Honda Prelude, ook deze kwam best snel van zijn plek, hier volgt ooit nog een review van,

Ik heb op marktplaats gezocht naar verschillende kandidaten. Het idee was om sneller te zijn dan de BMW 320i uit 1991 van een kameraad. Verschillende bereden, bekeken en ook meerdere afgewezen.

Tot ik op marktplaats de mooiste vond. Of in elk geval, de auto had een spoiler ( picknicktafel), mooie m3 velgen en leren bekleding. Tevens een 325 blok. Deze moest hem worden!! Ook de kleur vond ik echt heel mooi, Bordeux Rood altijd een mooie kleur gevonden bij deze type e36.

Ik ben dezelfde dag nog met 4 vrienden naar Den haag gereden vanuit Groningen, waar ik mijn vorige 2 auto's inruilde (Ford fiesta 1.4 en Honda prelude 2.0). Zo overgestoken, zonder geld bij te betalen. Mocht ook wel want de Honda leverde al het geld op vergeleken met de BMW, de Fiësta was een bonus voor ze. Deze aankoop inclusief ruil van m'n vorige 2 auto's was een "impuls-aankoop" , zonder er bij na te denken. Ik was op dat moment 18 jaar en het enige wat telde was snelle auto's, en driften. Andere vrienden hadden een BMW 320i uit 1991 en een BMW 328i uit 1997, de andere een BMW m3 3.0 uit 1998, dus het begon erg te kriebelen toen ik eens bij hen in de auto zat.

Ook vaak geweest op de automeeting in Groningen. Deze mensen op de automeeting deden, toen het nog kon, altijd sprintjes op de openbare weg, hele parkeerplaats stond vol, wekelijks met 100 mensen en zeker de helft aan auto's. Sprintjes, driften, muziek met harde bass, je kent het vast wel, het was daar orde van de dag (elke zaterdagavond)

Ik dwaal af... Auto opgehaald in Den Haag bij een autohandelaar die niet echt goed aangeschreven staat op google, maar het ging om de auto.

De auto bekeken en gekocht, en met 4 man in de BMW ingestapt, richting Groningen. Onderweg naar huis dus, dat was me het avontuurtje wel! Tijdens het schakelen van 1 naar 2, en 3 naar 2, knarst de versnellingsbak. Pas bij een bepaald toerental, ik geloof 5000, kon ik schakelen naar de 2.

Zonder APK, hoe dom het ook was, naar huis gereden. Onderweg een politiecontrole voorbij gereden waarbij ze verschillende auto's van de weg plukken, en je raad het al, de onopvallende politie-auto kwam achter mij aan. Ook niet zo gek, verlaagd, dikke uitlaat en het daarbijbehorende geluid, en een spoiler waar je rustig je brood op kan smeren. Deze kwam achter mij aan, ik dacht !@%%@^!!@. Ik had het lot al geschoten, bekeuring... Niets bleek minder waar want in een bocht stond ineens op de vluchtstrook een stilstaande auto, en tot m'n blijdschap stuurde de onopvallende auto zich naar de auto op de vluchtstrook. Ik kon m'n geluk niet op, kon zonder stress mijn reis voortzetten naar Groningen.

Aangekomen bij vrienden; Wat een gave bak!
Na een uur praten richting huis en zeiden ze. trek hem eens open. "Ja hoor, geen probleem"
Zo gezegd zo gedaan, bij stoplicht aangekomen trek ik hem weg in de 1, schakel bij 5000 toeren naar de 2 en toen naar de 3...

Heh, wacht? Kan niet meer schakelen... Koppeling blijft hangen. Ik stop bij een stoplicht, trap de koppeling een paar keer in maar er gebeurt niks, wil ook niet meer in de versnelling. Uit ontwetendheid druk ik het pedaal met m'n voet omhoog en toen was het helemaal gebeurt.

Gevolg; Auto duwen met 3 man het verkeersplein af richting een naastgelegen weg.. Lopend naar huis.

Ook erg veel mazzel gehad dat de auto het in Groningen begaf en niet ergens in Nederland...

Drie dagen later de auto opgehaald en bij mij thuis neergezet zoals op foto 1.

Enkele weken later via een onderdelenhuis voor BMW-parts een meneer aangetroffen die mij aansprak toen ik over de BMW praatte en het probleem hoorde. Hij bood aan 'm te repareren voor een klein bedrag.

Gereviseerde versnellingsbak (incl ruil van de mijne)
Koppeling-set
Koppel-omvormer (een rond ding met gaten erin)
Nieuwe APK

Voor de prijs van €1000.-

De BMW kon weer rijden en wat een genot. De eerste keer dat ik echt zelf kon rijden, in m'n 1tje. Ik startte de auto en een roffel van een 6 cilinder kwam me tegemoet. Wat een geil geluid. Ik kon nu wegrijden, deed m'n gordel om en zette de buitenspiegels goed (spiegels...?, je zag er niks in), en deed met lichtelijk trillende benen het koppelingspedaal omhoog. Kon niet geloven dat de auto nu reed, ik er in reed en 192pk tot m'n beschikking had. Auto voelde aan alsof hij een revisie had gehad. Zo mooi als hij liep, schakelde van 1 naar 2. En een o-zo geil en lekker geluid als je optrok.

Op naar het tankstation, 'even' de tank volgooien á + €100 welke ik in 2 dagen leeg gereden heb. Wat een machine. Wat een geweld kwam er los. Ik weet nog wel dat ik wegreed bij vrienden de 2e dag dat ik de BMW had, ik rijd de bocht om schakel van 1 naar 2 en geef volgas, de auto begon te glijden, driften, en drifte schuin de hele bocht door (alsof ik het vaker gedaan had), en trok hem daarna weer recht. Was totaal niet m'n bedoeling die bocht driftend door te komen. Ik kan nog steeds herinneren hoe die g-krachten toen voelden, je werd echt je stoel ingedrrukt en auto werd gelanceerd.

De auto lag ook echt als een blok op de weg aangezien hij verlaagd was. Scherp een bocht insturen geen enkel probleem, met 50 over een rotonde was ook geen enkel probleem. Hij deed alles wat je van hem vroeg, driften, snel optrekken. Je had nooit een onveilig gevoel.

In bochten was het soms wel oppassen dat de achterkant niet weggleed. Het waren Pirelli's met runflat bescherming. Banden waren keihard en dus minder grip, alhoewel dat juist mooi was met een achterwiel-aangedreven auto.

Wel moet je kunnen rijden, om zo'n BMW te kunnen hendelen en te corrigeren als dat nodig is, dus in bedwang houden. Er zijn er genoeg petjes van mijn leeftijd toendertijd, die dat niet kunnen. Overmoedig, en dan gaat het fout.

Verder heb ik sinds aanschaf weinig problemen gekend afgezien van de kapotte koppeling en versnellingsbak. Nieuwe olie, voorbanden, voorremmen en uitlijnen zijn zaken die ik me nog kan herinneren. Inclusief vervanging versnellingsbak en toebehoren ongeveer een kostenpost van €1500.-

Circuit;
Hier ben ik ook op geweest, met vrienden naar het Nurburgring gegaan en hier ons uitgeleefd.

Het bijzondere was wel, dat de BMW 320i van een kameraad beter op de weg lag als de mijne, op punten waar hij achter me reed, en inliep in de bochten, gleed mijn achterkant weg en de zijne bleef gewoon gaan zoals het hoort. Gelukkig op rechte stuk bleef ik hem voor, dus dat was een fijn moment, geniet nu nog als ik er aan terugdenk dat hij zich helemaal zat op te vreten in z'n auto toen ik op hem uitliep.

Verder op de heen en terugreis van Groningen naar het Nurnburgring circuit, volgas gereden, 235km/h heeft de auto aangetikt en was toen wel gebeurd. De hele reis een 200-230 gereden daar waar het kon. Ook mooi om te zien dat duurdere auto's in dit segment het af laten weten, links, rechts er voorbij, slalommen tussen het verkeer door. Als ik er aan terugdenk onverstandig, maar wel onvergetelijk. De snelste auto die ik tot nu toe gehad heb. Ik was er verslaafd aan.

's Avonds als ik me verveelde kon ik het niet laten om een stukje te rijden, of het nou 3u 's middags, 8u, 11u of 2u 's nachts was, als er benzine én geld was, dan stapte ik erin.
Ik kon de eerste paar nachten toen ik de auto had ook niet slapen, ik kon niet geloven dat me BMW zoveel power had, je wou het gewoon weer testen en je deed je kleren aan en stapte in de auto. Je hoort de 6 cilinder ontwaken en denkt... Je denkt niks, je wil voelen, je wilt rijden. De power voelen. Het geluid horen als je optrekt. Vooral tussen gebouwen door of onder een viaduct was het mooi om hem even door te trekken. Met vreugde van andere weggebruikers, die lieten vaak wel weten zoiets te waarderen.

Tijden lang zonder radio gereden, hij zat er wel in, maar deed niks, het bleek een kapotte zekering te zijn. Dit was niet erg daar de auto al muziek maakte als ik gas gaf.

Zo reed ik op een willekeurige avond bij een rondje stad 20 euro weg en een avondje toeren 50 euro. Minstens...

Nu ik aan deze auto terugdenk en ook de kilometers die ik gereden heb in een jaar tijd, op 1l per 8km, kom ik tot de conclusie dat ik duizenden euro's uitgegeven heb aan brandstof. Elke euro was het waard... Bekijk nu nog wel eens filmpjes die ik of vrienden gemaakt hebben, en bedenk bij mezelf, had ik 'm nog maar. Even een rondje rijden, even weer lekker in die overheerlijke leren stoelen zitten, de kracht voelen....... Nu zal dat onmogelijk zijn, misschien dat ik in de toekomst in een opwelling nog weer een soortgelijke BMW koop uit de e36 serie.

Auto een jaar gehad en verkocht, 20.000km gereden waarvan elke kilometer een hoge fun-factor was.

De auto gekocht in Den haag. Naar Groningen gereden, en na een jaar weer terug verkocht aan een gozer uit Den haag. Hoe toepasselijk...

Waar kocht hij hem voor? Nurburgring.
Waar waarschuwde ik hem voor; Glijden.

Wat is er gebeurt? Tegen de vangrail

Heb nog tegen hem gezegd test de auto eerst een paar dagen uit, voor je je uitleefd op Nurburgring. DIt was allemaal pure onzin daar hij eerder een 325i gehad had...

Jammer dat deze auto zo geëindigd is. Heb paar maand later nog foto's ontvangen van hoe de auto er uit zag na de crash, was niet om blij van te worden. Kreeg er haast spijt van dat ik de BMW aan hem verkocht heb. Maar ik hoop dat de BMW nu op zijn eeuwige rustplaats ligt en terugdenkt aan de mooie tijd met mij als eigenaar. Het was een goede auto.

Heb zeker genoten van deze BMW!! En vind het jammer dat ik niet meer zo'n auto kan rijden.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 644
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 316i Executive

    BMW 316i Executive

    • 1997
    • 299.567 km

    € 1.650

    BMW 3-serie Cabrio 325i Elek. dak, i.z.g.st. Airco, incl. historie

    BMW 3-serie Cabrio 325i Elek. dak, i.z.g.st. Airco, incl. historie

    • 1992
    • 135.924 km

    € 32.900

    BMW 3-serie Coupé M3 - Sublieme staat - 74.140 KM

    BMW 3-serie Coupé M3 - Sublieme staat - 74.140 KM

    • 1993
    • 74.140 km

    € 43.950

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: i3 (CN)

    489
    • 14 mei 2022

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320i (1995)

    BMW 320i (1995)

    2
    • 27 juni 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 318i (1998)

    BMW 318i (1998)

    3
    • 17 februari 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 323i (1996)

    BMW 323i (1996)

    18
    • 10 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 325i (1992) #4

    BMW 325i (1992) #4

    9
    • 11 december 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Executive (1997)

    BMW 316i Executive (1997)

    2
    • 28 maart 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 316i (1993)

    BMW 316i (1993)

    4
    • 17 juni 2013
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (1995)

    BMW 320i (1995)

    6
    • 16 augustus 2012
meer reviews
Op de rollenbank - BMW 328i

Op de rollenbank - BMW 328i

65

René Timmermans zorgt voor een primeur bij 'Op de Rollenbank'. Hij is de...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    29
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    67
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e Touring (2021)

    BMW 330e Touring (2021)

    18
    • 1 mei 2022
  • Achtergrond
    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de Oude Doos

    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de...

    80
    • 20 april 2022
  • Mercedes-Benz C300e Estate – BMW 330e xDrive touring - Dubbeltest

    Mercedes-Benz C300e Estate – BMW 330e xDrive...

    • 15 april 2022
Merk
Merk
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    29
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2021)

    BMW iX3 High Executive (2021)

    7
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan 30 procent goedkopere accu's'

    'BMW werkt aan 30 procent goedkopere accu's'

    48
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden