BMW M140i (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | M140i |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 44.000 km |
- 44.000 km
Na de 330e gelukkig uitgezwaaid te hebben, rijden we nu de M140i. Auto is natuurlijk heel wat anders en heeft ook wat kleine punten.
tot nu to nog geen defecten gehad behalve een spijker in de band na 1500 km, (jammer)
Pluspunten
Benzine verbruik staat op 9.9l per 100km over de eerste 5000km, is voor 340pk 6 cylinder heel netjes. met een tank eco-pro rijden kom je hier makkelijk over dus kan waarschijnlijk nog wat beter uitkomen als we erop letten en de temperatuur weer wat stijgt. (eco-pro en M140 ...)
Adaptive onderstel en winterbanden doen zijn werk goed in Nederlandse winter. alleen het vermogen en een sneeuwbui vraagt om een stuk meer aandacht.
Adaptive onderstel en droog weer, dit zorgt wel voor heel veel meer balans in de auto en blijft fantastisch in de bochten plakken.
Minpunten:
Dit is nu mijn 3e BMW waar ze maar niet in staat zijn de linker ruitenwisser voor 100% een schone ruit te krijgen. er blijft een gedeelte van ongeveer 5cm in het midden waar de wisser geen volledig contact houd met het raam.
Applecare play, werkt niet fijn. teveel zoeken, handelingen en de telefoon neemt soms functies over die je gewoon via BMW wil hebben (waaronder navigatie en bellen).
Het uitlaatgeluid door de speakers... Waardeloos! Gelukkig is dit in de werkplaats makkelijk software matig uit te zetten. je kan dan pas genieten van het pure geluid van de auto en word ook een lange rit heel comfortabel. Zeker na een 3000km merk je dat de uitlaat een stuk stiller wordt en ingereden is. (het blijft wel genieten in sport stand als je gas geeft... en dan bijna geluidloos op 120km/h op de snelweg rijdt)
Min/Plus punten ?
Het zelflerend systeem van BMW software. Ik weet niet of dit nou positief of negatief is in deze auto. Als je een tijdje rustig aan doet, dan lijkt de auto een beetje "lui" aan te voelen.
Benzine!? Heeft een hele grote invloed op de auto. het verschil tussen 95 - 98 - 102 octaan is verschrikkelijk groot (ook met de bijkomende meerprijs). af en toe besteden we de extra euro's om bij de oranje benzine pomp 102 octaan te tanken (alleen met lege tank). je merkt het gelijk zodra de motor een hoger octaan gehalte krijgt.
vermogen, ik moet deze als min/plus vermelden.
het vermogen is 90% puur genieten. je bent met rustig rijden ook nog altijd rap weg.
bij een sprintje van de lijn is er weinig wat sneller is in dezelfde prijs (er zijn absoluut auto's vaak heel erg getuned of richting de 100-150k waar je het moeilijk mee kan hebben)
minpunt is ook het vermogen, er zou wel een waarschuwing bij de auto mogen (of een uurtje op een circuit met iemand van BMW die je wat meer laat zien). Een keer vol gas en je merkt wat het vermogen doet. te vroeg en te hard in de bocht op het gas en de achterkant gaat ervandoor. Vol gas vanaf het stoplicht wil de achterkant ook nog wel eens zijn eigen ding doen.
doorgaans zijn we heel tevreden over de auto en is in alle situaties zeer goed. het lijkt een Leasebak met een M-pakket maar het plezier schuilt onder de motorkap. je kan er gewoon mee aankomen voor werk bij klanten en leveranciers (mocht je dat wat uitmaken) zonder opmerkingen te krijgen of opzichtige kleuren of gigantisch tupperware spoilerpakket erop.
Mischien dat in de toekomst er weer een hybride of electrische auto komt als de techniek bruikbaar en betaalbaar wordt, en deze dan (mits betaalbaar) voor de weekenden kan aanhouden
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 1-serie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (6) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.