BMW 750i High Executive (2005) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | 750i High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 251.000 km |
KM-stand laatst | 252.000 km |
Aanschaf
- 251.000 km
Hallo,
Besloten om toch online wat informatie bij te houden over de staat van de auto, mijn ervaringen, en wat er zoal aan gedaan wordt. De auto eind november 2018 gekocht met een respectabele km-stand van 251000. Mijn vereiste destijds: Facelift E65, goede onderhoudshistorie, donkere kleur, redelijk tot goed uitgerust met opties.
Deze auto werd na een relatief korte periode door de vorige eigenaar weer verkocht, wat mij in eerste instantie een beetje afschrikte. Echter bleek de beste man helaas serieus ziek te zijn waardoor hij deze BMW moest verkopen. Helemaal jammer omdat hij wel helemaal verzot was van deze wagen, wat ook te zien was aan de staat waarin deze verkeerde. Na een testritje, wat overleg over het onderhoud dat gepleegd was (inclusief al het papierwerk), en onderhandelingen kwam deze BMW in mijn bezit.
Wat is gedaan aan deze auto? Tot 180.000 km is deze BMW vrij consequent onderhouden door BMW garages. waarna ik verwacht dat deze in het bezig kwam van deze heer: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/bmw-750i-high-executive-2005-3/ . Wanneer je wat weet van de zwakke punten van de e65, en de motor die onder deze motorkap ligt, vertelt het voorgaande verhaal dat er veel werk in deze auto gestoken is! Vooral de al vervangen klepseals en koelwaterpijp, was voor mij een dikke plus. Daarnaast is op bijna perfectionistische manier bij gehouden wat, wanneer en hoe er onderhoud is gepleegd aan de auto in de periode voordat ik deze wagen kocht. Echter niet in het onderhoudsboekje, maar wel op maar liefst 3 A4 vellen vol excel regels!
Updaten
- 252.000 km
Na de eerste paar honderderd kilometers gereden te hebben, het besluit genomen om alvast wat te investeren in deze wagen. Ten eerste een OBD - USB kabel gekocht, om in de toekomst de BMW wat te kunnen coderen om hem nog verder aan mijn wensen aan te kunnen passen. En daarnaast een Dension Gateway 500S BT gekocht, het kost wat (445 euro) maar daarmee wordt wel beloofd dat je o.a. je moderne smartphone kunt pairen met de auto. En deze nog steeds kunt bedienen met je Idrive/stuurwiel knoppen. Kennelijk toch een vrij speciaal apparaatje, vooral omdat het hele geluidssysteem van de BMW wordt aangestuurd via optic fibers, en deze daar dus probleemloos tussen gestoken kan worden.
Echter wordt dit een projectje voor het nieuwe jaar, eerst even een paar weken genieten van een welverdiende vakantie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.