BMW 530i (1992) #2

autoreview

BMW 530i (1992)

Signalement

Uitvoering530i
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf287.000 km
KM-stand laatst304.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 304.000 km

Na een e34 525tds te hebben gehad had ik toch wel zin in een 8 cilinder.
toevallig kwam ik deze 3 liter v8 tegen met automaat van 30-12-1992 (ja 30 december)
Na enig aarzelen toch maar gekocht vanwege de 18\\\" BBS wielen die erop zitten (de originele wielen kreeg ik erbij. Voor met 235-40-18 8,5j. Acher met 265-30-18 10j. De een vind het niks en de ander vind ze prachtig.
Tot de uitrusting behoren airco, cruisecontrol, boordcomputer, electrische ramen met comfortsluiting, notenhouten interieurlijsten BMW alarm en een Stinger.
Aan de buitenkant heeft de auto rode achterlichten en xenon verlichting.

De auto rijdt zoals elke e34 of e30 uit die tijd erg spartaans.
het verschil met mijn vorige BMW (525TDS) is wel erg groot aangezien dit een v8 is.
de auto rijdt ondanks de hoge kilometerstand nog prima.
er is meer dan voldoende vermogen aanwezig om toch plezierig te kunnen rijden.
218 pk (160kW) met 290 Nm. Bij een volledige kickdown komen de pk\\\'s pas echt tot hun recht. Dat heeft wel nadelige gevolgen voor het verbruik, die dan richting de 1 op 5 gaat (in de stad). Maar ja, je krijgt er wel een machtig v8 geluid voor terug, en een stevige acceleratie.

Sinds vorige week zitten de originele velgen met winerbanden erop.
de wegligging is niet zo strak als met de BBS wielen, maar het comfort is er wel erg op vooruitgegaan. Dan kan ik in de winter op mijn gemak nieuwe banden zoeken voor de BBS wielen.

PROBLEMEN

  • 304.000 km

Afgezien van het hoge verbruik, heeft de auto niet zo veel mankementen.
het is wel belanrijk om de auto goed te onderhouden (Beurt, banden e.d.)
dan blijft het rijplezier het grootst.

De 2 voorste draagarmen zijn vervangen, wat de rijeigenschappen erg ten goede komt.
Een trilling achter bleek na het vervangen van de vering ook te zijn verholpen.
Binnenkort wil ik alleen nog de automaatbakolie en de zeef laten vervangen uit voorzorg.

De waterpomp heb ik bij aanschaf ook moeten vervangen, dit schijnt een kwaal te zijn want de oudere types van de waterpomp hebben plastic schoepen. Nu zit er een in met metalen schoepen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.