BMW 530e Touring Business Edition Plus (2024)

autoreview

BMW 530e Touring Business Edition Plus (2024)

Signalement

Uitvoering530e Touring Business Edition Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf29.000 km
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke reisauto, gemaakt voor lange afstanden

  • 30.000 km

Na 4 jaar was het tijd om weer afscheid te nemen van de X1 uit 2018 die we hadden. Aangezien we een wat grotere auto wilden, ging de aandacht eerst uit naar een X3. Met een paar auto's en zelfs 1 X5 gereden te hebben, kwamen we er telkens niet helemaal uit. De X3' en zijn tweedehands relatief duur, de X5 is te duur qua onderhoud, dat vonden we te gek worden. Vervolgens kwamen we op het idee om een 5 serie te kopen. Lang getwijfeld tussen een 520i, 530i of 530e en uitgekomen op de 530e. Nadelen van de hybrid zijn de beperkte electrische actieradius (in de praktijk schat ik in hooguit 40km), de kleinere kofferbakruimte en de kleinere tank. Voordeel is het aanbod, het vermogen, en het feit dat je toch veel in en om je woonplaats electrisch kan rijden. De kofferbak valt me alles mee, hij is vrij breed en diep, de hoogte is beperkt door de accu's maar je kan natuurlijk naar boven toe doorstapelen als het moet. 2 Grote Delsey koffers kunnen er rechtopstaand in met nog genoeg ruimte voor nog 2 handbagage koffers. Het is dus dermate praktisch dat je hier (in elk geval tov de X1) zeker niet op achteruit gaat ondanks het kleinere opgegeven aantal liters. De totale actieradius ligt ongeveer rond de 650km max.

De auto rijdt super comfortabel (1.000km gereden), heel erg stil en erg soepel. Je kan niet horen wanneer je electrisch rijdt en wanneer je hybride rijdt. Wat opvalt bij een langere rit met de navigatie aan is dat de accu volledig leeggetrokken wordt. Op de snelweg rijdt hij hoofdzakelijk op benzine, maar als je even gas bijgeeft om in te halen kost dit meestal een km aan electrische range waardoor de electrische koek best snel op is. De auto heeft de nodige opties, een M-pakket, innovatiepakket (keyless entry, head up display, 4-zone klimaat, Laser lights), panorama dak, electrische stoelen, 19 inch velgen, adaptief onderstel, electrische trekhaak, lane assist en nog een heleboel meer. In tegenstelling tot mijn X1 geen harman kardon, hetgeen ik mij een beetje zorgen over maakte maar dat bleek gelukkig overbodig. De hifi optie in de 5 is een stuk beter dan in de X1 waardoor het voor mij ruim voldoende is. De laser lights zijn apart, als het donker genoeg is (daar waar geen lantarenpalen zijn) schakelt het grootlicht automatisch aan en je ziet het licht continu zoeken om borden etc uit te lichten. Tegenliggers worden daarbij ontzien. Heb het getest en kreeg geen lichtsignalen van tegenliggers dus het lijkt te werken. De hud werkt ideaal, hij is uitgebreider dan op de X1 (groter, meer informatie), ik kijk bijna niet op het middenscherm bij navigeren.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.