BMW 530d Executive (1999) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | 530d Executive |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 189.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Auto bevalt super, rijdt geweldig!
Reed hiervoor in een Seat Leon en wilde graag een automaat, en toevallig was deze BMW er.
Het is een Executive met echt alles op en aan, dus wat betreft luxe is er niets te klagen.
Toen ik heb kocht vond ik hem een beetje oudbollig rijden, dat kwam door de standaard 15’’ lichtmetalen velgen. Die heb ik dus vervangen en er mooi 18’’ velgen onder.
Auto rijdt nu super strak en is wat stugger. Jammer alleen dat de banden een beetje te duur zijn. maarja het oog wil ook wat.
Er zit een prachtige motor in met een goede versnellingsbak. Voor rustige rijders een sublieme automaat. Maar ik rij zelf een beetje stevig door en zet hem altijd in de sportstand. Wat een totaal andere auto wordt het dan!!! Het enige minpunt vind ik dat hij pas bij 160 km/h verschakeld naar de 5e versnelling. Maar voor de rest sublieme auto!!
Gezien mijn rijstijl vind het het een zuinige auto. gemiddeld op de snelweg zit ik op 150 a 160 km/h (als het kan) en is het verbruik net iets meer als 1 op 10. terwijl ik met de Seat leon hetzelfde deed.
Minpunten van de auto.
Hetgeen waar ik me zeer aan iriteer in het grote stuur wat de auto heeft, het lijkt wel een vrachtwagen die ik bestuur.
2e en het laatste. BMW had er wel een betere geluidinstallatie standaard in kunnen bouwen voor zo’n luxe en dure auto vind ik echt heel jammer.
PROBLEMEN
Weinig problemen met de auto gehad.
Even een Tip: TANK GEEN V power diesel of BP ultimate of dergelijk diesel soorten tanken bij deze auto en motor. Maken hun beloftes bij de rest van de auto’s die ik heb gehad allemaal wel waar. Motor gaat beter lopen, zuiniger enz. Maar bij deze BMW is er een verstuiver van kapot gegaan.
Motor ging ineens op 5 cilinders lopen en als ik weer gewone diesel erin gooide liep hij weer goed. Hou er wel even rekening mee. Maar bij de andere diesels is het super.
Wat me tegen viel zijn de onderhoudskosten van de auto. Die zijn wel enorm hoog.
En door de grotere velgen heb ik in een jaar 2x alle vier banden moeten laten vervangen. eerste keer Michelin Pilot Sport €300 per stuk!! Waren wel SUPER banden. later dus goedkope banden die € 120 per stuk kosten. Maarja ik moet ze bijna maandelijks balanceren zulke troep banden. Dus niet weer. heb er wel voor de auto over. Een mooie vrouw kost ook meer geld :D je hebt meestal alleen een mooiere uitstraling.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.