Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie

BMW 523i (1997)

autoreview

3
BMW 523i (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering523i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf227.000 km
KM-stand laatst229.900 km
Lezerswaardering: 12%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste Kilometers...

  • 227.000 km
  • 12 mei 2014

Voordat ik begin met mijn verslag eerst een beetje achtergrond waarom ik heb besloten om een review te geven. Al enige tijd (jaren zelfs) ben ik een (spooklid) van de Autoweek website. Dat wilt zeggen dat ik veel op de website lees qua reviews etc maar nooit lid was, tot sinds kort...

En ik moet zeggen dat de merk uit Beieren me weer weet te imponeren, terwijl ik vroeger droomde van een Leuke Mercedes bij mn voordeur met de prachtige logo op de motorkap (Wil ik nog steeds maar liever als ik een gezin heb, vraag niet waarom haha)


Dit review betreft mijn e39 5 serie uit 97, mijn 7e auto en mijn 2e auto afkomstig uit Beieren.

En ik wil beginnen met zeggen "Wauw" wat een auto!! De luxe uitstraling, de comfort, de snelheid.. voor mij is het niet te geloven dat zo een groot auto toch behendig en rap kan zijn. Moet je nagaan dat ik mijn vorige auto (316 coupe) al een heel wereld van verschil vond, voordat ik van Japans naar Duits rijden ging... Nou de E39 liet mijn E36 voelen als een kartautotje terwijl ik toch best gesteld was op mijn E36 (Blue Ivy Carter, ja ik geef ze namen haha)pff..


Maar enfin op Woensdag 7 Mei ging ik maar op afspraak kijken in een dorp vlakbij Almelo (Nooit geweest en ze hebben volgens mij iemand zoals ik, van de Randstad volgens ook niet vaak gezien). Maar maakt niet uit, ik kwam daar dus aangereden na werk, in mn eentje (wat niet slim is gezien je "verliefd" kan worden op de auto, waardoor je dus dingen over het hoofd ziet.) Maar daar stond ze dan, beetje onder de bladeren van de boom waar ze onder stond, maar onder dat vuil zag ik een mooi mooi moooie E39, die ik toch moest hebben. Niet zonder natuurlijk een proefrit en "inspectie". En hier begon het al.. Het eerste gevoel (Wat ik dacht dat ik alleen bij mn E36 had), "Freude am fahren" het euforisch gevoel om in een Germaanse bak te zitten met NOG meer comfort, NOG meer luxe en dan ook NOG meer snelheid... Nja je kan zeggen dat als de E36 mijn eerste liefde was, dit toch wel mijn meest intense liefde (tot nu toe?) is. Begrijp me niet verkeerd ik heb in genoeg auto's gereden etc, maar het feit dat deze VAN MIJ en OP MIJN NAAM staat is toch anders.. ook de groote binnen (in vergelijking met mijn E36) was voor mij toch pluspunt, naast de kleine dingen zoals Pixel in scherm(Bekend probleem, kan iemand me hiermee helpen?), Ramen RV en LA die het niet deden raakte me gewoon niet.. ik MOEST en ZOU deze auto meenemen zolang de motor goed klinkt en lekker rijd.. EN jonge dat deed ze..

Radiateur was vervangen en Waterpomp (+Stang?) met een km stand van 227.000 in vergelijk met mijn E36 Met 293.000 was de keuze voor mij duidelijk.. Misschien (iets) duurder rijden maar wel veel lekkerder, sneller, ruimer, ben nog jong en moet kunnen genieten al zeg ik het zelf haha.


En toen kwam de dag.. Donderdag.. 8 Mei.. Ik kon maar slecht slapen, het leek alsof ik een examen moest afleggen. Ik was gewoon zenuwachtig omdat het voor mij lijkt alsof ik een nieuw lid in huis neem, waarvan ik eigenlijk niet weet of ze te vetrouwen is.. maja haar uiterlijk en feeling lag goed dus waarom halfleeg denken ipv halfvol haha (optimist ben ik ja). Maar na werk (tussen mn pauze papieren over laten schrijven, sterker nog ik was die dag TE VROEG op werk, wat mn zelden overkomt haha) dus maar de Bimmer ophalen (met de trein, niet zonder een boete.. Stupid NS -_-'). Dit was het dan.. hierna kan ik niet meer terug, dus ff alles weer ff nagekeken en maar ff weer een testrit. Nou.. het gevoel kwam weer terug, glimlach werd breder, het kind in me kwam tot leven als toen met de e36 en ik wist weer waarom ik dit kolos van een bolide wil. En WEG was ik met de auto..

Onderweg naar huis maar op cruise control naar huis ivm zware regenval, wel heel ff de gas erop en pffff i like it haha..

Ik kwam dus thuis aan, even voor de afscheid maar de E39 naast Blue Ivy gezet, voor een fototje (volgt nog)

In de weekend even langs mijn sociale kring geweest, everybody loves the car (al ik het totaal niet voor de status heb gedaan) maar leuk om positieve feedback te krijgen natuurlijk. En uiteraard ook een lange afstand naar mn Mams (woont in het buiteland, dus ff gas erop hehe)




Pluspunten tot nu toe:

- Voor een groot auto best zuinig
- Heel mooi model van BWM (Valt niet te veel op, maar toch weer wel)
- 6 Cilinder is ZALIG to say the least (Bij mn E36 zeiden ze dat 4 cilinder geen bmw experience is, NU snap ik waarom en geef ik ze best gelijk)


Minpunten tot nu toe:

- Verbruik als je de gas erop zet (Als ik dan toch een minpunt moet opnoemen
- Dat ikzelf extra extra voortzichtig wil doen met de auto (maar dat ligt aan mij, niet echt een minpunt maarja)
- 1 Lamp deed het niet meer, maar dat is no big deal, gaat van de week gefixt worden

Een week later...

  • 229.000 km
  • 19 mei 2014

Zo.. En toen was het weer (iets meer dan) een week later. In de week heb ik al een paar dingen laten maken, gezien er mankementen waren.

- Remlicht RA deed het niet, lampje vervangen
- Kofferbak kon niet met de hand open, was bekabelingsprobleem
- Dimlicht linksvoor deed het niet, hele koplampunit vervangen met een unit met angel eyes (prachtig!)
- Pixel probleem (veel voorkomend probleem)


Niet heeeele grote problemen, maar moest wel opgelost worden. Mijn volgende stap is nu motorisch alles laten nakijken en ook (na een paar dagen nadenken) een paar kleine visuele veranderingen. Wat ik tot nu toe heb gedaan

- Angel Eyes (Wit LED)
- Zwarte Gril (ipv Chroom)
- Multimedia speler (ipv cassettespeler)
- Zwarte nieren

Met hulp van een vriend van me scheelt het zeker in de kosten, ze werd met de dag mooier en mijn glimlach met de dag breder

Nog een paar kleine dingen oplossen (Raam RV(gaat niet lekker open) en LA(gaat helemaal niet open) en dan nog de motor doen

Visueel wil ik nog eventueel facelift style achterlichten(Miss met smoke) en zijknippers (wit of smoke) en 18 inch velgen. Misschien dat ik nog getinten ramen RA, LA en achter doe, maar dat moet nog meer even kijken


En fotos komen deze week!!

Hmmmm...

  • 229.700 km
  • 21 mei 2014

De Funfer rijd nog nice, echter zijn de ringen van mn rechter koplampunit gewoon zomaar uitgevallen!! onaanvaardbaar, een week en gewoon kaduuk. Dus ja ik was/ben niet blij, zacht uitgedrukt.

Vanavond na werk maar ff langs de winkel om dit op te lossen, voor wat ik er betaald heb verwacht ik ook direct een oplossing.


(Moet wel zeggen dat ik het leuk vind dat de auto wel een melding, in het duits [Haha] erover gaf, super nice)

to be continued.

Hmmm pt.2

  • 229.900 km
  • 22 mei 2014

Nou daar waren we dan, onderweg op de snelweg richting de verkoper van de ogen van mn baby bimmer (nog geen naam kunnen bedenken voor der)

Eenmaal aangekomen dacht ik dat ik heel boos zou zijn, en dat hij moeilijk zou doen om me te helpen. Maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Ik kwam daar dus aan, hij herkende me nog en begroette en gaf me een hand. Mijn frustratie en een beetje irritatie was daarmee wel weg, simpelweg omdat hij niet moeilijk deed.

Uiteindelijk keek een collega van hem naar de koplamp (het zijn de ringen van de rechterunit die het niet doen). Enkele minuten en een paar gesprekken later en zijn collega riep mij en de eigenaar(?)(degene achter de balie, mijn aanspreekpunt en bekende gezicht voor nu) en jahoor, ze schenen weer helder wit en in volle glorie. Natuurlijk betekende dat weer dat ik ook weer blij was en de probleem niet zo erg was als k dacht.

Daarna nog even smoke achterlichten gehaald met een chrome kofferbakstrip. Dus ik weer de snelweg op richting huis, blij natuurlijk en telkens kijken of mn lampen het doen. Niks aan de hand, maatje appje gestuurd en de achterlichten zaten erop! Moet zeggen dat ik babybimmer al mooi vond, maar nu? Prachtig... gewoon prachtig, het klopte gewoon voor mij.

Nou ik even snel gaan trainen en daarna langs een vriend van me. Dus wat zie ik opeens in de reflectie... WEER maar 1 unit die het doet... zucht... Nja maakt niet uit, maar ik heb geen vetrouwen meer in de rechterunit. Er zit ook vocht/condens, andere unit heeft niks.. morgen maar weer langs gaan dan. Word wel vervelend op deze manier maarja liefde is nooit makkelijk he, blijkt maar dat het ook geld voor zowel vrouwen als voor auto's hahah.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 5-serie Sedan 520i airco/ el ramen/ rijd prima.

    BMW 5-serie Sedan 520i airco/ el ramen/ rijd prima.

    • 1999
    • 309.122 km

    € 2.350

    BMW 5-serie Touring 525i Executive inruil mogelijk

    BMW 5-serie Touring 525i Executive inruil mogelijk

    • 2000
    • 180.578 km

    € 4.899

    BMW 5-serie 4.9 KANON 400PK+ 6- Bak E39 Xen.Nav.18''.A/ C !

    BMW 5-serie 4.9 KANON 400PK+ 6- Bak E39 Xen.Nav.18''.A/ C !

    • 2000
    • 188.311 km

    € 32.500

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1999)

    BMW 540i Executive (1999)

    4
    • 25 december 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 525tds (1998)

    BMW 525tds (1998)

    2
    • 2 november 2017
  • Gebruikersreview
    BMW M5 (2000)

    BMW M5 (2000)

    82
    • 3 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1999)

    BMW 540i Executive (1999)

    29
    • 30 april 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Executive (1998)

    BMW 540i Executive (1998)

    9
    • 20 september 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 535i Executive (1999)

    BMW 535i Executive (1999)

    9
    • 20 januari 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 523i (1997)

    BMW 523i (1997)

    3
    • 12 mei 2014
meer reviews
BMW M5 – 2000 – 346.140 km - Klokje Rond

BMW M5 – 2000 – 346.140 km - Klokje Rond

Dik twintig jaar geleden was de BMW M5 van Luc de Jongh één van de meest indrukwekkende auto’s...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    BMW 530i Touring (1995) - Liefhebber Gezocht

    33
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de 5-serie E28, E34 en E39

    Alpina B7 en B10, Alpina's visie op de...

    26
    • 12 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    BMW 520i Luxury Edition (2017)

    1
    • 10 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW i4 eDrive40 (2022)

    BMW i4 eDrive40 (2022)

    1
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i4 eDrive40 (2021)

    BMW i4 eDrive40 (2021)

    4
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW i4 eDrive40 (2022)

    BMW i4 eDrive40 (2022)

    9
    • 7 augustus 2022
  • Weblogs
    Weblog Max - Het clubgevoel

    Weblog Max - Het clubgevoel

    40
    • 4 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW X5 xDrive45e (2022)

    BMW X5 xDrive45e (2022)

    1
    • 3 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW: 'Waterstof is essentieel in EV-offensief'

    BMW: 'Waterstof is essentieel in EV-offensief'

    245
    • 3 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW trapt EV-offensief 'Neue Klasse' af met twee modellen

    BMW trapt EV-offensief 'Neue Klasse' af...

    37
    • 3 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden