BMW 528i touring Executive (1999)

autoreview

BMW 5-serie touring

Signalement

Uitvoering528i touring Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst108.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 108.000 km

Sinds anderhalve maand ben ik een gelukkig bezitter van een 528iA Touring.
Hoewel ik een jaar geleden nooit had kunnen denken dat ik een BMW rijder zou worden, is nu niets
minder waar. En ik moet zeggen, het bevalt uitstekend. De build quality is ongekend. Alles is even
strak, geen gerammel, motor loopt als een zonnetje, automaat schakelt boterzacht.

Ik was sinds een half jaar voorzichtig aan het rondkijken, ik wilde persé een auto hebben die alles
had wat ik wilde. En het is zelfs meer geworden. Terwijl ik mijn blik zelfs richting oosterburen liet
dwalen (vanwege groot aanbod) ben ik uiteindelijk mijn ideale exemplaar tegen gekomen in mijn
eigen woonplaats, Amsterdam! Een auto met zeer uitgebreide specs, aantrekkelijke kilometerstand,
en een betrouwbare achtergrond. Na een proefrit was het als snel bekeken, deze wagen moest ik
hebben. Een kleine week stond ’ie voor de deur.
Meteen een week later een goede test rit gehad; op en neer naar Praag voor mijn werk. Nu heb ik
wel vaker grotere afstanden moeten afleggen, maar zelden vlogen de kilometers op dergelijke,
comfortabele wijze voorbij. Na 10 uur reizen, fris als een hoentje uitstappen had ik nog nooit mee
gemaakt.
Uiteraard hield de auto zich voorbeeldig en voelde zich uiteraard meer dan thuis op de Duitse
Autbahn! Ik was ook zeer nieuwsgierig naar het verbruik, en de computer gaf van deur tot deur
een verbruik van 8,6 L/100 KM, niet slecht voor deze auto. Ik heb overigens niet overdreven hard
gereden, zo’n 130 km/uur.
Het verbruik verder is natuurlijk niet mals, met name binnen het stedelijk schiet de meter me iets
te snel naar links, maar goed, met alles wat je er voor terug krijgt, is dat vooralsnog meer dan
waard.

Bij een auto van ’99 mag je wel wat problemen verwachten en in kleine mate zijn die er geweest
(zie onder). Maar nogmaals, ik ben erg blij met de auto en hoop er nog lang veel plezier aan te
beleven.

UPDATE

Auto bevalt nog steeds meer dan uitstekend. Begin een BMW fan te worden geloof ik, volgende
auto weer zo één alstublieft.
Ik krijg helaas wel wat meer post uit Leeuwarden. Nooit erg te hard, maar net iets te. Je merkt het
ook niet met deze auto. Ik ben eigenlijk positief verrast door het verbuik, zeker in combinatie met
de motor en gewicht, valt me niet tegen.
Ik overweeg een originele bluetooth oplossing te installeren, veel duurden dan iets als een Parrot
natuurlijk, maar ik wil graag in deze goed uitgeruste auto de boel vanaf het stuur kunnen
bedienen en gebruik maken van de infrastructuur die er al is. Ik vind het zonden om met allerlei
houdertjes en plakdingen tegen de ruit te moeten werken. We zullen zien.
Verder nog geen ernstige zaken aan de hand, houden zo hoop ik.

PROBLEMEN

  • 108.000 km

Bij aanschaf bleek de temperatuur meter wat heen en weer te schommelen, een nieuwe thermostaat
was de oplossing. Bij thuis komst van die reparatie zag ik na 2 uur dat mijn linker achter wiel wel wat
ver in de wielkast verdween. het bleek een bekend BMW euvel; de luchtbalg bleek lek. Wederom direct
terug naar de garage die het ter plekke kon repareren (half uurtje werk). Dit was overigens allemaal
een dag voor mijn vertrek naar Praag.
Sinds Praag een beurt gehad voor de diverse oliën en bandenwissel.
Ik laat de auto onderhouden bij een specialist waar de vorige eigenaar ook heen ging. Bevalt me
prima, een erg service gericht bedrijf, met hart voor deze wagens en redelijke uurprijzen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.