AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW 525i Touring Executive (1992)

autoreview

BMW 5-serie Touring
BMW 5-serie Touring
BMW 5-serie Touring
BMW 5-serie Touring
BMW 5-serie Touring - interieur
BMW 5-serie Touring - interieur

Signalement

Uitvoering525i Touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf223.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het was even zoeken om een dergelijk auto (executive met airco)in benzine uitvoering te vinden. Maar het was de zoektocht van een jaar waard. Het is een prima reiswagen; of je er alleen inzit of met je hele gezin (5 personen) hij zoeft heerlijk over de weg. De wagen presteert met deze motor / bak combinatie prima. Natuurlijk is hij met zijn wagengewicht van bijna 1600kg niet de allersnelste bij de stoplichtsprint; maar als hij op gang is...
De zes in lijn is perfect; loopt als een tierelier met een prachtige sound. Of je nu in de stad rijdt of op autobaansnelheid reist, het rijdt fantastisch.
Alles voelt stevig en betrouwbaar aan. De auto is er op gebouwd om lang plezier van te hebben.
Roest kent deze auto niet.
Alles dan naar wens? Bijna. Al eens een stadslichtlampje vervangen? Leuk priegelwerkje.
Een minpuntje is verder de betrekkelijk geringe toegestane kogeldruk.

PROBLEMEN

In verhouding tot de leeftijd en kilometerstand van deze auto zijn er geen noemswaardige problemen geweest. Pech gehad met een lekke koelslang (1e vakantiedag) en vervolgens lekke radiator (5e vakantiedag). Ook heeft de dynamo het op een gegeven moment begeven. Kan gebeuren met deze leeftijd en bijna 300.000km op te teller.

Het enige echte zwakke punt van de auto is de doorvoer van de bedrading langs de scharnierconstructie van de achterklep. Die bedrading gaat naar verloop van tijd breken met als gevolg dat enkele functies uitvallen. Zo kan dan de elektrische ontgrendeling van die klep of achterruit haperen. Inmiddels heb ik de bedrading vervangen door soepel luidsprekerssnoer.

Een ander punt van aandacht zijn de voorremmen. Deze zijn niet geheel vlak meer. Ook is er enige speling in het stuurhuis.
Tenslotte blijkt de airco een zeer aangename, maar onderhoudsgevoelige (=dure) accessoire te zijn.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren
Sub-reacties inklappen

Er zijn nog geen reacties geplaatst.