BMW 525d touring Edition (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 525d touring Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na mijn goede vorige ervaring met BMW besloot ik mijn 5 jaar oude BMW 525 tds touring (bijna 400.000 kilometer met gereden en nooit noemenswaardige problemen gehad of stilgestaan te hebben!!) met pijn aan mijn hart in te ruilen voor een nieuwe, dit vanwege de vele aankomende reparaties (automaat, koeling, koppen en dergelijke).
De keuze was gevallen op een 525d touring en tot mijn grote verbazing dinsdag gekocht en op vrijdag diezelfde week stond er een fonkelnieuwe 525d bij mij op de oprit!!! En nu een jaar later en 60.000 km verder ben ik der nog steeds uiterst tevreden mee.
Enkele zaken die er al standaard op zaten zoals een grootbeeld navigatie systeem zou ik nooit meer willen missen, en die stoelverwarming, heerlijk. Maar ook zaken zoals elektrische stoelverstelling waarbij de stoel al vanzelf goed gaan staan als ik hem met mijn sleutel open en hij gaat anders staan als mijn vrouw hem met haar sleutel opent.
Qua comfort was het in het begin wel even wennen aan het stouterig rijden met de 17 inch banden maar naar een tijdje metkte je dat niet meer.
Ook kan ik niets meer dan lof uitspreken over de automatische airconditioning geweldig (zo’n airco zou verplicht moeten zijn op elke auto!). Ook zitten er een paar zaken op de auto die wel leuk zijn maar ik in de praktijk niet aan heb omdat ik de meeste kilometers alleen rijd, denk daarbij aan zonneschermen in de achterportieren enz.
Enkele vrienden van mij rijden mercedes e-klasse en eentje heeft een audi a4 en zelf heb ik wel eens in hun wagen gereden maar uit die ervaring kan ik maar een ding opmaken: qua freude am fahren gaat niets boven een BMW.
Kortom deze BMW rijdt geweldig.
PROBLEMEN
Problemen heb ik nog niet echt gehad met deze wagen, wel een paar kleine dingetjes waar ik mij bijzonder aan heb geergerd zijn de kapotte sensor van de achterklep, die bleef onder het rijden aangeven ’bootlid open’ met een pieptoon. Een sleutel heeft ook een tijdje niet goed gefunctioneerd, net zoals de radio die het soms niet deed maar deze zijn allemaal zonder enige moeite bij de dealer verholpen onder de garantie.
Deze kleine dingetjes doen gelukkig geen afbreuk aan de kwaliteit en vooral het rij genot dat deze auto je geeft.
Bij kilometer stand 180.000 is er helaas een wervelklepje (of zoiets) in de cilinder afgebroken. Kosten: 2500 euri’s!!! Na reparatie nog steeds niet goed, resultaat: motor gereviseerd op kosten BMW. (Na lang sukkelen toch nog goed opgelost)
Na 250.000 kilometer en 5 jaar rijplezier afscheid genomen van deze auto en hem ingeruild op een BMW X5 (E70).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren