BMW 523i (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 523i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 180.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heb deze auto al 3 jaar, ben er zeer tevreden over.
Motor:
Motor is echt super, trekt vooral vanaf 2000 toeren super. Maar vanaf de 3de versnelling moet je tot aan de 3000 toeren komen, dan gaat hij er echt als een speer vooruit. Hij verbruikt niet echt veel, zo’n 12 liter (als je normaal rijdt) maar als je toch goed op zijn staart trapt dan drinkt hij toch 15 liter duur betaalde Super 98. Maar het maakt eigenlijk niet uit dat hij zoveel drinkt, tis echt een feest om ermee te rijden (snel rijden). Heb op sommige internet sites gezien dat de auto 250km/u gaat, maar heb het nog niet kunnen uittesten. Heb nog maar tot de 210km/u kunnen gaan, maar heeft nog zo een 1000toeren over, dusss moet wel lukken.
Rij-eigenschappen:
De auto stuurt super, is strak, je kunt er echt volgas door de bochten gaan zonder dat de auto slipt. Heb hiervoor ook met een Mercedes gereden, en die stuurt nog bij lange niet zo strak. Terug bij de BMW: ik heb ook de verlaagde sportophanging van BMW origineel, is een beetje harder dan onze vorige BMW, maar dat mag. Is veel fijner op de autosnelweg. je kunt er echt snel mee gaan, zonder dat de auto iets raar doet. Heb ook 17’ originele velgen van bmw eronder staan. Vanvoor 235/45/17 en achter 255/45/17. Heb je echt veel grip mee. De auto gaat erdoor nog sneller de bocht in.
Interieur:
De interieur is echt top kwaliteit, ik vind het zelf tijdloos. Als je in een Mercedes stapt, zijt je het al beu na een paar maanden. Maar in deze auto: niksss. Heb ook lederen interieur, de multi functionele stuur , cruise control, cd speler, telefoon, open dak, airco. En ik ben er nog zeer tevreden over. Wil echt geen andere auto hebben , alhoewel we ook aan de nieuwe 5-serie denken. Maar dat is voor later.
Ah nog een vraag: als ik bij 3000-4000 toeren mijn gas los laat, komt er een soort ’pat pat pat’ geluid uit de uitlaat. Weet iemand wat dat is ?? Of wat dat betekent.
8 februari 2007:
Stond op om 11uur. En wat zie ik buiten? Ja, sneeuw! Ben meteen gaan aankleden, en ben is gaan autorijden. Man, man dit is pas autorijden. Echt fijn, maar de ASC remt en neemt alle vermogen van de motor weg. Je kunt maar maximaal 2500 toeren maken, maar heb al een paar keer echt ’sideways’ gemaakt. Beetje scary, maar echt leuk.
Toch bedankt voor het lezen, ik verwacht jullie meningen.
PROBLEMEN
5 februari 2007: de remschijven zijn helemaal gedaan. Heb ze moeten vervangen, totale kost met nieuwe remschijven en remblokken; 200€.
December 2006:
Maar de grootste probleem was de stuurhuis: heb ervoor, door advies van een gespecialiseerde BMW garage, de stuurpomp vervangen. Kosten: 250€. Maar wat bleek het??? Foute aankoop. Na een week moesten we de hele stuurhuis vervangen. Is wel een dure grap: 380€. Dus in een week toch gemiddeld 650€ weggegaan.
Aan de autofreaks onder ons heb ik een paar vragen:
Wat is dat ’Pat’ ’Pat’ geluid dat van de uitlaat komt, als ik gas loslaat?
Waarom kan ik alleen een burn-out doen met maar één band?
Is het voor de motor schadelijk, zo’n 30minuten lang hoge toeren te rijden?
Ik heb al een paar keer de toerental begrenzer ’geraakt’, is dit ook gevaarlijk?
Toch bedankt voor het lezen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.