BMW 520i Executive (1997) #2

BMW 5-serie

Uitvoering520i Executive
Bouwjaar1997

Een zeer comfortabele auto met alle wenselijke luxe (Executive uitvoering).
Stil, vlot genoeg en op de snelweg zelfs behoorlijk zuinig. (1:13 haalbaar bij snelweg gebruik).
In stadsverkeer helaas een grootverbruiker (1:8,5) maar gezien het feit dat ik op de Veluwe woon is gebruik in de stad minimaal.

De 2.0 liter 6 cilinder lijnmoter is een genot voor het oor en boven de 4000 tpm behoorlijk vlot. Bij lage toerentallen rijdt de gemiddelde VW Polo 1.2 je nog voorbij maar dat stoort mij in het geheel niet. Ik ben een rustige rijder. Bij kick-down wel lekker vlot.

Problemen kent mijn auto niet maar ik vind de stoelen een beetje doorgezeten (zal ook wel met mijn postuur te maken hebben).

Voorts zit de linker ruitersproeier verstopt.
That’s all.