BMW 520d Touring High Executive (2011) #4

autoreview

BMW 520d Touring High Executive (2011)

Signalement

Uitvoering520d Touring High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst271.000 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vandaag ophalen, 520D Touring HE in de kleur Havanna Metallc, Zimtbraun Leer en panoramadak. Waarom de Beier, vanwege inruilprijs voor mijn vorige auto en goede ervaringen met aanschaf van nieuwe 320D een aantal jaren geleden. Erg benieuwd naar combinatie interieur / exterieur.

Geweldige kleur en interieurkeuze!

  • 3.500 km

Wat ik al aangaf bij de aankoop had ik nogal twijfels over de interieurkleur Zimtbraun icm Havanna en panoramadak. Ik vind het prachtig en dat geld voor iedereen die de auto ziet. Verbruik zit nu rond de 1:15 problemen zijn er niet, ik verbaas me iedere keer weer over de geweldige automaat die erin zit. Rij regelmatig in een DSG van VW, maar dit is echt weer een klasse beter.
Comfort is super, maar niet zweverig. Gebrek aan vermogen is er, zeker in NL, niet. Ga volgende week naar Duitsland, eens even kijken of ik daar mee kan komen.

Heerlijke auto

  • 10.150 km

Ik heb auto nu 6 weken en ben er aardig aan gewend. Verbruik zo'n 1:15, zijwindgevoeligheid niets van gemerkt, wegligging en comfort perfect. Heb onlangs ook in 530dT gereden, heel snel maar ik vind de motor ook een stuk rauwer dan mijn vierpitter. In duitsland 230km/h op de teller gehad, ik kom echt geen vermogen tekort. Automaat is grandioos, die toerenteller blijft maar op en neer gaan. Problemen niets, alleen een nieuw ruitenwisserblad erop. Op naar de volgende 10k

probleemloze auto

  • 28.000 km

Zojuist eerste OH-beurt gehad, kosten EUR 350,- incl. Geen bijzonderheden, alleen nu is de volgende beurt al 16000 verder. Ik was in de veronderstelling dat ik rond de 30000 km naar de garage moet.
Verbruik schommelt tussen de 1:15 en 1:16. Ook zijn er winterbanden + velgen gemonteerd. Dure aangelegenheid met RunFlat banden. Voor de rest prima, alleen effectieve ruimte valt tegen. Vermogen kom IK in NL zeker niet tekort ook in Duitsland kom je tot de 180 km/u prima mee.

Weinig nieuws onder de zon

  • 44.000 km

Begint saai te worden. Verbruik ligt nu rond de 1:15, veel snelwegkilometers max snelheid +10km. Ik rij wel vaak met Airco uit en dak open. Vorige week service indicatie achterremblokken laten resetten. Had nog maar 3000 km te gaan, nu weer 18000. Heb HTC en later Samsung telefoon omgewisseld voor Iphone. Dit werkt super, BMW en Android werkt niet lekker en gaat dit ook niet doen. Hou hier absoluut rekening mee!
Ruimte blijft tegenvallen, ben met Espace op wintersport gegaan, drie kinderen achterin is lastig en ivm cardantunnel te krap.
Kleur- en interieurcombinatie zie je niet veel, maar ik blijf hem prachtig vinden.

storing

  • 55.000 km

Vandaag heeft mijn grenzeloze vertrouwen in deze auto een forse deuk opgelopen. Na een weekend stilstaan, was de accu leeg en na later bleek kapot. BMW hulpdienst gebeld en binnen 3 kwartier reed ik weg in een 1 serie van de plaatselijke BMW dealer. 's Middags gebeld dat auto weer klaarstond en dat de accu was vervangen. Kan gebeuren, toch?? Voor de rest geen storingen te melden, nog steeds een super auto.

nieuwe remschijven

  • 75.000 km

Afgelopen 2 maanden bijna 20.000 km gereden, waarvan veel in Duitsland. Had bij hard remmen veel last van trillingen in stuur. Nu blijken schijven en blokken versleten te zijn (weet niet of dit normaal is, maar ik rij veel snelweg) en spoorstangrubbers (garantie) aan vervanging toe. Heb rekening nog niet binnen, maar hou me hart vast. Voor de rest probleemloze auto en verbruik nog steeds rond de 1:15

Niets bijzonders, gewoon erg goed

  • 105.000 km

Auto blijft het prima doen, verbruik rond de 1:16. Onlangs nieuwe banden gekocht (bridgestone RFT), wel een rib uit mijn lijf €1.200,-. Het panoramadak is geweldig, gebruik dit vaak (met Airco uit), alleen bellen is lastig dan. Automaat doet zijn werk super, vindt wel het oppakken uit laag toerengebied matig. Maar goed, had ik maar een >525d moeten kopen.
Valt mij wel op dat je de 5 serie ontzettend veel ziet rijden (niet alleen in NL maar ook in Duitsland). Wat mij vooral bevalt is de kwaliteitsbeleving, geen rammels en kraakjes gewoon prima zo. Op naar de 200dkm!!

Still going strong

  • 135.000 km

Auto blijft doen wat die moet doen. Om de 30dkm naar de dealer voor een beurt van €400 tot €700,-. Afhankelijk van de remmen. Banden koop ik in iedere geval niet bij de dealer via MP prima nieuwe RFT winterbanden gevonden voor €850,-. Verbruik schommelt tussen de 1:14 en 1:16. Ik merk wel dat isolatie en vermogen minder wordt, oppakken gaat trager en motor maakt meer herrie als die koud is. Ik verwacht met deze auto de 250dkm te halen, moet lukken naar mijn idee.

Still going strong

  • 202.000 km

Het wordt saai en eentonig verbruik schommelt in NL rond de 1:15, bij snelle ritten >160 km/h zo'n 1:13. Vanwege matige winter nog geen winterbanden gemonteerd, rij zo nu op Pirelli zomerbanden en haal op deze set 50 dkm. Had hiervoor Bridgestone winterbanden en die bevielen veel minder. Op 170 dkm de automaat bak laten spoelen dit koste me ruim €500,- Ik heb wel het idee, maar kan ook tussen m'n oren zitten, dat ik automaat meer voel. Bij laag toerental en gas erop vind ik het lang duren voordat hij oppakt. De sportstand biedt dan uitkomst, alleen gebruik ik die zelden. Heb op het punt gestaan auto in te ruilen op X5 of nieuwe 5 serie, maar werd toch weer een dure grap. Rij deze maar door naar de 300 dkm, moet kunnen en rij zeker niet voor gek in deze auto. Wacht gewoon op nieuwe 5 serie en dan rijd ik weer 5 jaar netjes.
Onderhoud doe ik bij universeel dealer, scheelt hoop geld en zolang hij OEM producten erop zet heb ik geen klachten.

op naar de 300.000

  • 253.000 km

Wat blijft dit een geweldige auto. Geen rammels niets! Heb pas in een V60PIH gereden met 120dkm. Kwaliteitsverschil is dan wel degelijk aanwezig. Verbuik bijft rond de 1:16, nieuwe banden om de 45000 km en af een toe een servicebeurt

afscheid

  • 271.000 km

Zonder grote problemen en zonder grote reparaties afscheid genomen van mijn BMW.
Gemiddeld verbruik over deze 271000 km schommelt rond de 1:15, afschrijvingskosten komen uit op € 0,17 per km. Heb auto aan handelaar verkocht, gaat waarschijnlijk voor de export weg vanwege de rest BPM.
Qua rijbeleving en comfort een super auto, naar mijn idee zijn er niet veel auto's die beter rijden

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.