BMW 520d Edition (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520d Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 31.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat mij bevalt tot nu toe?
Laat me eerst even uitleggen dat ik reviews van mensen die NET een (nieuwe) auto hebben niet zo veel zegt. Niemand is negatief en ik zal daar natuurlijk net zo hard aan meedoen want waarom een auto kopen die binnen een half jaar al niet naar de zin zou zijn. Is ’ie niet naar mijn zin, zou ik het niet vertellen want dat zou gelijk staan aan een enorme blunder toegeven. Ik wil deze review dus na verloop van tijd updaten zodat mensen er echt wat aan kunnen hebben.
Nouja, hier komt’ie dan:
Deze auto is, vergeleken met de Passat een forse stap vooruit qua luxe.
Ik heb eigenlijk nog nooit naar BMW gekeken als auto waar ik zelf in zou rijden. Gewoonweg te duur. Vond ze altijd wel mooi. Bij mijn zuster op het werk (ze werkt bij een leasemaatschappij). was deze BMW na 3 jaar uit de lease gekomen. Bleek van 1 of andere directeur te zijn geweest die hem voor het grootste gedeelte van de tijd op Schiphol had staan omdat hij in het buitenland zat. 31000 km gelopen! en dat tegen een ’zacht’ prijsje (naar BMW maatstaven dan). Met 50000km/jaar kan ik dus gewoon 2 jaar langer rijden dan een auto van 120000km die ik anders gekocht zou hebben.
Maar goed, de auto: Op bijna alle opzichten is het een vooruitgang. het onderstel: confortabel maar toch communicatief, het geluid (het ontbreken daarvan dan) en de ambiance van binnen..
toppiejoppie!
Navigatie is zeer prettig, afwerking ziet er allemaal prima uit.
Een andere factor: mensen gaan al aan de kant als je tijdens een inhaalactie naar links kom. En dat ook als je totaal geen haast heb. Met mijn Peugeot 205 GTi waar ik soms wat ’recreatief’ in rij is dat net andersom, van Vectras tot Alto’s vliegen om je oren als je eraan komt stormen omdat ze denken ’kan nog net’.
PROBLEMEN
Wat nadelen verzinnen: er blijkt geen telefoonvoorbereiding in te zitten.
Dit houdt dus zo veel in dat de kabelboom van het dashboard, via de middenarmsteun naar de kofferbak, blijkt dus te ontbreken. Pleur! Moet je dus je hele auto doorworstelen met een kabeltje...
UPDATE:
Ik heb er nu 70000 km opzitten.
Probleemloos. Het wat lage vermogen begint toch ietsje meer duidelijk te worden. (misschien tijd voor een tjippie) Verder valt me op dat je met het onderstel erg hard door een bocht kan (voor zo’n ’zware’ wagen) denk deels door de achterwielaandrijving maar dat wordt dan weer een beetje teniet gedaan door de wat smalle ’economy’ banden. In een file blijven die banden maar doorrollen (denk weinig deformatie) dus was erg wennen. Volgende keer als ik banden vervang gaat er toch 1 of 2 maatjes breder op denk ik.
Oh ja.. wel een probleempje gehad: wanneer ik met een koude motor een beetje scherpe bocht nam (lage snelheden/wegrijden) hoorde ik een raar geluid. Uiteindelijk toch maar naar de BMW dealer gegaan die de oorzaak vond: te weinig olie in het stuurbekrachtigingssysteem (wat een woord).
Ging een paar druppels bij maar moest wel een kwartier in de rij voor de balie staan om vervolgens rond de 2 euro af te rekenen. Weet het niet hoor maar die faktuur koste hun meer en irriteerde mij nog veel meer. Maarja nergens meer last van en het kostte niet veel zal maar zeggen.
Het verbruik is en blijft verbazend zuinig. tussen de 5.8 en 6.1 liter per 100 km. en dan rijd ik eigelijk nooit braaf 100 of 120! Ik doe tussen de 1150 en 1250 met een tank Diesel!
En voor de rest nog geen gekke kosten of problemen!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.