BMW 520d Corporate Lease (2008) #3

autoreview

BMW 520d Corporate Lease (2008)

Signalement

Uitvoering520d Corporate Lease
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst7.400 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijzonder tevreden tot nu toe.

  • 7.400 km

Op 27 oktober jl stond mijn nieuwe BMW 520d klaar bij dealer Oolbekkink te Zwolle en kon ik hem meenemen. Ik moet momenteel veel kilometers gaan afleggen voor mijn bedrijf en met mijn prive auto, een Maserati Quattroporte, begon dit teveel in de papieren te lopen gezien de huidige benzine prijzen. Daarom heb ik ook voor de zuinigste variant gekozen van de 5-serie, de 520d. Voor de prive kilometers blijft de Maserati gewoon dienst doen.

Eerst stond ik nogal wat sceptisch tegenover de 4-cylinder motor, maar reeds tijdens de allereerste kilometers van de proefrit verdween dit gevoel als sneeuw voor de zon. De motor is echt sterk genoeg voor het gewicht van de auto. Het bezwaar dat ik hier vaak lees over het feit dat een 6-cyl beter klinkt dan een 4-cyl is natuurlijk gegrond, maar de motor is zooo stil dat ik hem niet eens hoor als ik in de auto zit. Dus als ik zelf het verschil niet eens hoor, waarom zou ik dan nog een 6-cyl nemen was mijn gedachte.

Tijdens het vergelijk stonden ook een Volvo XC90 en een Audi Q7 op het programma. Beide auto's met een heel prettig karakter en hele goede eigenschappen. Ik moet eigenlijk zeggen dat de fantastische behandeling bij Oolbekkink voor een groot deel de keuze heeft bepaald, maar natuurlijk ook het gevoel tijdens het rijden. De BMW heeft een geweldige wegligging en stuurt fantastisch. Iets dat de andere twee toch een stuk minder hadden. Welliswaar een beetje appels met peren vergelijken, maarja soms heb je dat door de verschillende smaken binnen een gezin.

Mijn keuze is gevallen op een "Carbon Schwarz" 520d corporate lease met automatische bak, M-pakket, 19' sportwielen, zwart leren bekleding, navigatie professioneel, telefoonvoorbereiding, Xenon verlichting en geen asbak.

Vanaf het begin tot nu toe heb ik nog niet 1 klacht of probleem met de auto gehad. In het begin vond ik het vreemd dat ik mijn persoonlijke instellingen een paar keer opnieuw moest instellen als je de auto had gestart, maar later las ik dat deze instellingen op de sleutels worden vastgelegd. Nadien steeds dezelfde sleutel gebruikt en opgelost! Lag dus niet aan de auto, maar aan mezelf.

De auto is heerlijk stil en toch ondanks de 19' wielen ook behoorlijk comfortabel. Ik rijd er dagelijks een paar honderd kilometer mee en stap iedere keer weer totaal ontspannen uit. De sportstoelen zitten goed en het voorste stuk van de zitting dat versteld kan worden is voor mij heel prettig. De meeste kilometers worden door mij op de cruise controle gereden wat in combinatie met de automaatbak uiterst relaxed rijdt.

Ik heb bij kilometerstand 5000 even het oliepeil gecheckt en dat was nog prima in orde, dus eigenlijk geen olieverbruik en dat is wel even wennen na 23 jaar italiaanse auto's. De automatische bak bevalt me uitstekend en ik ben blij dat ik daar niet op bespaard heb. Evenals het radio systeem dat bij de up-grade van de navigatie naar professioneel, ook automatisch wordt ge up-grade. Goed geluid en de kids vinden het geweldig dat hun I-Pod zo op het systeem kan worden aangesloten.

Ik moet zeggen dat ik me in het begin het nut van de verbruiksmeter zat af te vragen. Het naaldje vliegt tijdens het rijden, en vooral schakelen, echt van links naar rechts en weer terug. Eigenlijk meer irritant dan handig. Maar ik betrap me er steeds vaker op dat ik tijdens lange ritten die wijzer wel in de gaten zit te houden en m'n rijgedrag er ook nog eens op zit aan te passen. Nou ja, ben ik ook nog eens goed met het CO2 probleem bezig.

Tot nu toe 1 op 15,8 gereden en dat is niet slecht vind ik. Misschien wordt het zelfs nog iets beter als de motor wat losser geworden is, maar als het niet verandert kan ik hier ook best mee leven.

Al met al krijgt de BMW tot nu toe een zeer dikke voldoende van mij.

Ik houd jullie op de hoogte.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.