AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie
2

autoreview

BMW 520d (2015)

DJR
  • DJR3
  • Review
8 juni 2015 om 21:44
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering520d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst70.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste verslag - 10.000km

  • 10.000 km
  • 8 juni 2015

Nooit gedacht, toch gekozen, een BMW 5 serie. Een 520dA Executive, kleur Space Grau.
De F10 heb ik altijd al een fantastisch model gevonden en in de lease met 20% bijtelling kon ik deze gaan rijden. Geen ruimtewonder en voor drie kids niet de beste keus maar behelpen is het zeker ook niet. Wat ik er wel voor terug krijg is Rijplezier met capital R.
Pas als je een keer een 3 of 5 serie gereden hebt merk je pas wat ze ermee bedoelen. Wat een uitgekiend onderstel, automaat, remmen en motor. De 190pk versie diesel maakt het een vlotte auto. Wat ook opvalt is de rust in het interieur, motorgeluiden worden mooi gedempt wat het comfort ten geode komt. Ik heb ook een 3 serie gereden maar die was beduidend minder goed geïsoleerd. Eigenlijk was ik op zoek naar een 3GT want die biedt de beste combinatie, maar in de lease (25%) was deze gewoonweg stukken duurder om te rijden. Vandaar de stap naar de 5 serie (20%). Ik heb de volgende opties gekozen:

- anthracite hemel
- msport stuur
- mistlampen voor
- dimmende binnenspiegel (tjing: 220 euro)
- msport onderstel
- sportautomaat (flippers)
- sensatec (kids vriendelijker dan leer)
- 12 volt aansluiting middenconsole achter
- DAB
- Harman Kardon

Eigenlijk wilde ik ook nog een open dak en trekhaak, maar het houdt een keertje op.

De eerste kilometers stellen niet teleur, de auto maakt zijn belofte waar en er rammelt niks, dus die LCI versie is gewoon goed in elkaar gezet.

Ik verwacht dat als mijn kids de lucht in schieten (nu 3-5 en 7 jaar) ik dit soort auto's moet gaan vergeten en naar de Tourans, Espaces of Galaxy's moet maar tot dit tijd gaat papa even lekker sturen de komende 4 jaar.

Oja, twijfel niet over het sport onderstel, ik deed het wel want ik had er niet in proef gereden (niet beschikbaar). Echter, die 704 optie is gewoon uitstekend, maakt de auto scherper in de bochten maar blijft bovenal toch comfortabel. De automaat is een klasse apart, altijd doen. Die flippers aan het stuur, leuk maar niet nodig. DAB en HK is dan wel weer een uitstekende keuze (voor als je een beetje van muziek houdt). Verder zijn de sportstoelen of Comfort stoelen een aanbeveling. Ik heb ze helaas niet.

Tot zo ver.

70.000 km - confortabele gezins auto

  • 70.000 km
  • 24 januari 2017

Na 70K prima tevreden over deze auto. Pluspunten blijven de looks (alhoewel de nieuwe 5 serie G30 inmiddels klaar staat), het sportieve rijplezier, de 190pk diesel motor is stil en pittig, M-Sport stuurtje, de automaat (autohold functie is handig bij file rijden), de audio.
De kids vermaken zich prima achterin, en er is voldoende ruimte, zeker ook in de kofferbak van deze sedan.

Minpunten:
- in 2016 zomervakantie op Franse route soleil waterpomp defect, even schrikken als de auto in de noodloop gaat, gelukkig konden we binnen 4 uur weer verder
- stoelen zijn standaard en OK maar ik ga volgende keer zeker voor sportstoelen
- soms prutsen met de autogordels midden achter, vreemde aansluiting maakt het lastig in te klikken
- als ik iets zou wijzigen, dan volgende keer Harman Kardon (wel goed geluid hoor!) niet aankruisen maar in plaats daarvan de Hifi upgrade, van de besparing de dynamische dempers kiezen, dan kan het sportonderstel ook er af ( -/- 400 euro), net even meer instellingen mogelijk tussen comfort (vakantie/kids) versus sportieve onderstelafstemming voor het betere sturen
- flippers aan het stuur, staat leuk maar wordt nauwelijks gebruikt

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    530e 252pk M-Sport Pano ACC Nightview HUD TV 20inch Soft-Cl Adp-LED

    BMW 530e 252pk M-Sport Pano ACC Nightview HUD TV 20inch Soft-Cl Adp-LED

    • 2018
    • 43.202 km

    € 43.950

    Touring 520i M-Sport Aut. [ panorama leder navi prof. ]

    BMW 5-serie Touring 520i M-Sport Aut. [ panorama leder navi prof. ]

    • 2016
    • 122.684 km

    € 25.945

    523i AUT. HIGH EXE. M-PAKKET SCH.DAK

    BMW 523i AUT. HIGH EXE. M-PAKKET SCH.DAK

    • 2009
    • 139.431 km

    € 11.950

Meer BMW 5-serie occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW 5-serie - Volvo S90

BMW 5-serie - Volvo S90

Met de XC90 bewees Volvo al dat het zich heeft ontwikkeld tot serieuze speler in de markt voor...

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Review
    BMW 520d xDrive High Executive (2014)

    BMW 520d xDrive High Executive (2014)

    • 21 december 2020
  • Review
    BMW 528i High Executive (2016)

    BMW 528i High Executive (2016)

    13
    • 18 januari 2019
  • Review
    BMW 520d High Executive (2015)

    BMW 520d High Executive (2015)

    5
    • 9 september 2018
  • Review
    BMW 520i (2014)

    BMW 520i (2014)

    2
    • 30 juni 2018
  • Review
    BMW 520d Corporate Lease Edition (2016)

    BMW 520d Corporate Lease Edition (2016)

    • 16 december 2017
  • Review
    BMW 535d M Sport Edition (2015)

    BMW 535d M Sport Edition (2015)

    3
    • 16 september 2016
  • Review
    BMW 518d Corporate Lease Edition (2015)

    BMW 518d Corporate Lease Edition (2015)

    12
    • 6 juli 2015
meer reviews
BMW 5-serie vs Volvo S90 - Dubbeltest

BMW 5-serie vs Volvo S90 - Dubbeltest

130

Met de XC90 bewees Volvo al dat het zich heeft ontwikkeld tot een serieuze speler in de markt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    BMW presenteert nieuwe instap-plug-ins voor 3- en 5-serie

    BMW presenteert nieuwe instap-plug-ins...

    • 27 januari 2021
  • Autonieuws
    635 pk sterke BMW M5 CS is officieel

    635 pk sterke BMW M5 CS is officieel

    2
    • 27 januari 2021
  • Autonieuws
    Gelekt: BMW M5 CS

    Gelekt: BMW M5 CS

    36
    • 26 januari 2021
  • Autotest
    BMW 540i xDrive

    BMW 540i xDrive

    17
    • 4 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW laat heftige M5 CS alvast zien

    BMW laat heftige M5 CS alvast zien

    29
    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 5-serie (2020)

    BMW 5-serie (2020)

    5
    • 22 december 2020
  • Review
    BMW 520d xDrive High Executive (2014)

    BMW 520d xDrive High Executive (2014)

    • 21 december 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    BMW presenteert nieuwe instap-plug-ins voor 3- en 5-serie

    BMW presenteert nieuwe instap-plug-ins...

    • 27 januari 2021
  • Autonieuws
    635 pk sterke BMW M5 CS is officieel

    635 pk sterke BMW M5 CS is officieel

    2
    • 27 januari 2021
  • Autonieuws
    Gelekt: BMW M5 CS

    Gelekt: BMW M5 CS

    36
    • 26 januari 2021
  • Autonieuws
    Extra centimeters voor BMW 3-serie

    Extra centimeters voor BMW 3-serie

    39
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW i4 uitgebreid in beeld

    BMW i4 uitgebreid in beeld

    67
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW komt dit jaar met elektrisch M-model

    BMW komt dit jaar met elektrisch M-model

    31
    • 19 januari 2021
  • Autotest
    BMW X1 xDrive25e - Test

    BMW X1 xDrive25e - Test

    16
    • 19 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep