BMW 520d (2015)

autoreview

BMW 520d (2015)

Signalement

Uitvoering520d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst70.000 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste verslag - 10.000km

  • 10.000 km

Nooit gedacht, toch gekozen, een BMW 5 serie. Een 520dA Executive, kleur Space Grau.
De F10 heb ik altijd al een fantastisch model gevonden en in de lease met 20% bijtelling kon ik deze gaan rijden. Geen ruimtewonder en voor drie kids niet de beste keus maar behelpen is het zeker ook niet. Wat ik er wel voor terug krijg is Rijplezier met capital R.
Pas als je een keer een 3 of 5 serie gereden hebt merk je pas wat ze ermee bedoelen. Wat een uitgekiend onderstel, automaat, remmen en motor. De 190pk versie diesel maakt het een vlotte auto. Wat ook opvalt is de rust in het interieur, motorgeluiden worden mooi gedempt wat het comfort ten geode komt. Ik heb ook een 3 serie gereden maar die was beduidend minder goed geïsoleerd. Eigenlijk was ik op zoek naar een 3GT want die biedt de beste combinatie, maar in de lease (25%) was deze gewoonweg stukken duurder om te rijden. Vandaar de stap naar de 5 serie (20%). Ik heb de volgende opties gekozen:

- anthracite hemel
- msport stuur
- mistlampen voor
- dimmende binnenspiegel (tjing: 220 euro)
- msport onderstel
- sportautomaat (flippers)
- sensatec (kids vriendelijker dan leer)
- 12 volt aansluiting middenconsole achter
- DAB
- Harman Kardon

Eigenlijk wilde ik ook nog een open dak en trekhaak, maar het houdt een keertje op.

De eerste kilometers stellen niet teleur, de auto maakt zijn belofte waar en er rammelt niks, dus die LCI versie is gewoon goed in elkaar gezet.

Ik verwacht dat als mijn kids de lucht in schieten (nu 3-5 en 7 jaar) ik dit soort auto's moet gaan vergeten en naar de Tourans, Espaces of Galaxy's moet maar tot dit tijd gaat papa even lekker sturen de komende 4 jaar.

Oja, twijfel niet over het sport onderstel, ik deed het wel want ik had er niet in proef gereden (niet beschikbaar). Echter, die 704 optie is gewoon uitstekend, maakt de auto scherper in de bochten maar blijft bovenal toch comfortabel. De automaat is een klasse apart, altijd doen. Die flippers aan het stuur, leuk maar niet nodig. DAB en HK is dan wel weer een uitstekende keuze (voor als je een beetje van muziek houdt). Verder zijn de sportstoelen of Comfort stoelen een aanbeveling. Ik heb ze helaas niet.

Tot zo ver.

70.000 km - confortabele gezins auto

  • 70.000 km

Na 70K prima tevreden over deze auto. Pluspunten blijven de looks (alhoewel de nieuwe 5 serie G30 inmiddels klaar staat), het sportieve rijplezier, de 190pk diesel motor is stil en pittig, M-Sport stuurtje, de automaat (autohold functie is handig bij file rijden), de audio.
De kids vermaken zich prima achterin, en er is voldoende ruimte, zeker ook in de kofferbak van deze sedan.

Minpunten:
- in 2016 zomervakantie op Franse route soleil waterpomp defect, even schrikken als de auto in de noodloop gaat, gelukkig konden we binnen 4 uur weer verder
- stoelen zijn standaard en OK maar ik ga volgende keer zeker voor sportstoelen
- soms prutsen met de autogordels midden achter, vreemde aansluiting maakt het lastig in te klikken
- als ik iets zou wijzigen, dan volgende keer Harman Kardon (wel goed geluid hoor!) niet aankruisen maar in plaats daarvan de Hifi upgrade, van de besparing de dynamische dempers kiezen, dan kan het sportonderstel ook er af ( -/- 400 euro), net even meer instellingen mogelijk tussen comfort (vakantie/kids) versus sportieve onderstelafstemming voor het betere sturen
- flippers aan het stuur, staat leuk maar wordt nauwelijks gebruikt

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.