Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie Touring

BMW 518i Touring Executive (1994)

autoreview

3
BMW 518i Touring Executive (1994)
Anoniem
  • Gebruikersreview
21 februari 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering518i Touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf218.192 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 20 februari 2008

21-02-08 - Ik heb deze E34 Touring nu twee maanden. Particulier aangekocht omdat ik een echte BMW (E34) fan ben geworden sinds ik kort een 520i gereden heb en nog altijd een 530i heb. De wagens zijn betaalbaar, oerdegelijk en nog altijd mooi om te zien. De bedoeling was dat de 530i de deur uit zou gaan en ik eens een poosje zou gaan rijden in het andere uiterste, een stuk zuinigere 4-pitter met eigenlijk dezelfde sportieve uitstraling. Je ziet tenslotte alleen aan de enkele uitlaatpijp dat dit geen zes- of achtpitter is. En als je de motor hoort natuurlijk.

De wagen betreft een luxe uitgevoerde Executive II uitvoering. Dit is helemaal nergens op de papieren terug te vinden, maar volgens de verzekeringsmaatschappij betreft het deze uitvoering. De auto heeft: elektrische ramen voor, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, alarm met comfortsluiting, fraai leren 3 spaaks airbagstuur, passagiersairbag, armsteunen voor en achter, een dubbel elektrisch schuifdak (waar dus ook achterpassagiers van kunnen profiteren), ABS, overal leeslampjes, deelbare achterbank en een bagagerek en -zeil. Allemaal zaken die tegenwoordig niet meer zo bijzonder zijn maar het wel aangenaam maken.
De bekleding is in nieuwstaat maar wel erg muisgrijs en de zittingen vind ik wel erg hard.

Motorisch is het geen hoogstandje. Integendeel. Het bromt als een doorsnee Opel Astra (met alle respect) bij gasgeven. Op snelheid is de auto tot 120 per uur opvallend stil. De koets is tenslotte goed geïsoleerd. Boven die snelheden begint de auto meer te brommen. Je komt prima mee met het verkeer. Op snelheid versnellen gaat ook opvallend goed. Maar een beetje vlot vanuit stilstand wegkomen bij een stoplicht kun je vergeten. 115 pk voor 1450 kg is dan gewoon te weinig. De auto straalt wel sportiviteit uit maar kan het dan niet waarmaken. Dan stap ik toch 10x liever in mijn 530i met V8 motor. Een zes- of achtpitter hoort gewoon in een koets als deze te liggen, daar kan naar mijn mening niemand omheen.

Maar functioneel is de auto absoluut. Als de achterbank plat ligt heb je een balzaal aan ruimte. Lekker als je geen kinderen hebt zoals wij en lekker veel wilt meenemen op vakantie. Leuk is ook dat het achterruit separaat te openen is als je even snel iets in de kofferbak wilt droppen.

Mooi vind ik de auto ook. Heb er originele 16-inch kruisspaakvelgen onder gezet met 225 banden en dat smoelt prima. Verder maakt het dakspoilertje en het korte dakantennetje in combinatie met de sterk aflopende daklijn het tot een sportieve, tijdloze wagen, vind ik zelf. Het front met de brede nieren en mistlampen passen in dat beeld. Hij zit prachtig in de lak, heel donkerblauw. Tja, gewoon een mooie verschijning.

Hij stuurt heerlijk licht in vergelijking met mijn V8. Laat zich messcherp door bochten dirigeren, remt gretig en schakelt met korte, zeer soepele klikjes. Zeer comfortabel geveerd met een stugge demping, een mooie mix. Jammer eigenlijk dat ie steeds wat vermogen tekort komt, je hebt een beetje het gevoel dat er een grasmaaiertje voorin zit. Maar ik ben natuurlijk een beetje verpest door het machtige V8 blok in mijn andere E34.

Is het een aanrader? Tja, best wel. Praktisch, karaktervolle uitstraling en degelijk. Maar veel zuiniger dan 1 op 11 gaat ie niet door het gewicht en dan zou ik toch voor de smeuiige zescilinder gaan. Iets minder zuinig, maar ach, die paar tientjes per maand meer vergroten je rijgenot dan enorm.

PROBLEMEN

  • 20 februari 2008

- Rechterportier sluit regelmatig niet mee met de centrale vergrendeling.
- Het dubbele schuifdak loopt erg stroef. Smeren of zo, lijkt mij?
- Uitlaat resoneerde soms iets. Het eraf halen van een sierstukje hielp al enorm.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 528i Executive automaat leder 31.03.23 apk

    BMW 528i Executive automaat leder 31.03.23 apk

    • 1997
    • 168.914 km

    € 2.245

    BMW 530I V8 E34 Executive - Leder - Cruise - Clima - Origineel NL

    BMW 530I V8 E34 Executive - Leder - Cruise - Clima - Origineel NL

    • 1994
    • 228.220 km

    € 11.900

    BMW 520i Executive Youngtimer Clima 133420

    BMW 520i Executive Youngtimer Clima 133420

    • 1997
    • 133.420 km

    € 3.950

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW M5 Touring - Reportage

BMW M5 Touring - Reportage

Aan de opkomst van de snelle stationwagon halverwege de jaren 90 link je waarschijnlijk de...

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 540i Touring Edition (1995)

    BMW 540i Touring Edition (1995)

    8
    • 8 juni 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 540i Touring Executive (1994)

    BMW 540i Touring Executive (1994)

    100
    • 2 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 518i Touring Edition (1996)

    BMW 518i Touring Edition (1996)

    • 28 maart 2015
  • Gebruikersreview
    BMW 525tds Touring Executive (1993)

    BMW 525tds Touring Executive (1993)

    6
    • 16 januari 2013
  • Gebruikersreview
    BMW 518i Touring Edition (1996)

    BMW 518i Touring Edition (1996)

    3
    • 26 november 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 518i Touring Edition (1996)

    BMW 518i Touring Edition (1996)

    3
    • 4 september 2012
  • Gebruikersreview
    BMW M5 Touring (1995)

    BMW M5 Touring (1995)

    30
    • 29 augustus 2009
meer reviews
BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

Vier jaar lang stond deze BMW M3 in de tuin van de vader van Laurens Westerdijk in weer en...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 520e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520e Business Edition Plus (2022)

    BMW 520e Business Edition Plus (2022)

    2
    • 18 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Business Edition Plus (2022)

    BMW 530e Business Edition Plus (2022)

    9
    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 525i Executive (1994)

    BMW 525i Executive (1994)

    20
    • 17 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW M140i (2017)

    BMW M140i (2017)

    • 26 mei 2022
  • Autosport
    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen sneller elektrificeren'

    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen...

    14
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition ColorVision

    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition...

    8
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    36
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    30
    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden