BMW 518i Executive (1994)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Touring - interieurBMW 5-serie Touring - interieur

Signalement

Uitvoering518i Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 4%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Met LPi-installatie (Vialle) rijdt ´ie zuinig! 1:11 op gas bij normale snelheden op snelweg is goed mogelijk.
Prachtig, goed geproportioneerd model (naar mijn smaak is het E-34 model mooier en meer typisch BMW dan het E39 model).
Perfecte wegligging uitstekende rij-eigenschappen, echter niet snel, maar voor NL ruim voldoende.
Degelijke afwerking, comfortabel en goede motor (M43 met kettingaandrijving nokkenas) echter niet veel vermogen in relatie tot auto.
Update november 2005. Inmiddels 11 jaar oud en 368.000 comfortabele kilometers gereden. ’Noch immer freude am fahren’

april 2007:
Wegens ’auto van de zaak’ helaas-helaas verkocht bij kmstand 397.000. De volgende eigenaar heeft ’m al over de 400.000 gezet en is er zeer mee tevreden. Rijdt nu met een opgeleukte Fiat (Lancia) rond, toch heel wat anders dan BMW.

PROBLEMEN

-Dasboardmeters kunnen uitvallen (kapotte printplaat, typisch BMW-probleem) dure grap, kost je 400,-). Remedie kan zijn het opnieuw solderen en anders vervangen van de ’Quarz’ op de printplaat (electrisch onderdeeltje met blikken omhulsel).
-Electrische ramen voorportier werken niet altijd, bijvoorbeeld bij heet weer of lang niet gebruikt(flinke tik op deurpaneel bij de motor, doen ze het weer).
-Ruitewissers kunnen aanlopen op motorkap-rand
-Bij 3 ton was de kop kapot. Dit was gevolg van gesprongen koelwaterslang en daarna iets tever doorrijden. Nieuwe kop (met stellite zittingen ivm LPG) kostte 2000 Euro.
-Bij 360.000 km begon ie naar benzine te stinken, oorzaak was kapotte afdekklep benzinetank. Wellicht vanwege verkeersdrempel, zodat staaf met voorraadmeter/benzinepomp door het deksel heentikte.
-Verder superbetrouwbaar en soms 1:12!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.