BMW 518i (1992)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Touring - interieurBMW 5-serie Touring - interieur

Signalement

Uitvoering518i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf280.000 km
KM-stand laatst280.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overgangsbarrel

  • 280.000 km

Deze auto als overbrugging gekocht nadat mijn Volvo S70 een echte oplichterij met voorschade bleek en ik deze via de Advocaat alsnog terug mocht geven aan de verkoper.

Ik wist toen al, dat ik van Tirol naar NL ging verhuizen en hoopte dat het oudje het vol zou houden. En dat deed hij wel. Maar vraag niet hoe. Dit is wel volgens mij meer gerelateerd aan de leeftijd / kilometerstand en de slechte staat van onderhoud van mijn specifiek exemplaar, dan aan de auto zelf. Maar goed:

Deze auto is zeer ruim en de bediening is makkelijk en alles zit waar je het zou verwachten.

Gezien dit de allerkleinste en goedkoopste BMW 5 was, miste ik behoorlijk veel "standard" dingen, zoals een middenconsole / armleuning. Wat ik nog miste, was vermogen, deze auto was duidelijk te zwak gemotoriseerd. Jij moest hem altijd behoorlijk op toeren houden, wilde je een beetje vooruitkomen.

Daarbij was hij wel soepel te schakelen en het stuurgedrag was echt goed voor zo een grote wagen. Deze wagen lag in de bochten als op rails, waar BMW immers ook voor bekend is.

Verbruik was wel schrikbarend: zo'n 15-20 l / 100 km. Lager dan 15 l / 100 km kwam ik nooit. Of dit typisch is voor dit model durf ik niet te zeggen.

Ook de kosten voor reparaties waren niet mals. Onderdelen waren duur, maar wel makkelijk te verkrijgen. Daarbij hielp wel, dat bij deze wagen als een van de oudere generaties veel dingen nog makkelijk zelf gedaan konden worden.

Uiteindelijk heeft deze wagen de rit Nederland Tirol in totaal vier keer gehaald en echt braaf dienst gedaan, maar uiteindelijk legde hij wel het loodje met een kapotte versnellingsbak. Het was een prettige auto, maar gezien de enorm hoge kosten voor onderhoud zou ik deze niet nog een keer kopen.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.