BMW 335i Cabrio High Executive (2011) #2

autoreview

BMW 335i Cabrio High Executive (2011)

Signalement

Uitvoering335i Cabrio High Executive
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst159.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch wel een beetje mijn droomauto

  • 159.000 km

Toen ik veertien jaar geleden op school zat, had ik deze auto al in deze kleur op mijn achtergrond. Ik ben hem een aantal jaar vergeten, maar toen ik mijn motor verkocht omdat ik vader werd, en iets leukers en veiligers er voor terug wilde kopen, kwam dit model weer op mijn pad.

Een 335 of een M3, waar doe je verstandig aan? Het is een hobby-auto maar het moet wel leuk blijven. Het is bekend dat de M3 zijn opgegeven vermogen van 420 pk bij lange na niet haalt, vaak zitten ze rond de 380 pk. Toen ik deze BMW zag langskomen was hij bij Mosselman getuned naar 375pk, dus daar zit weinig verschil in. Waar wel verschil in zit, is bruikbaarheid. Een M3 moet je richting de 8200 toeren brengen om je vermogen te bereiken, dat is niet praktisch op straat. Het 3 liter turbo blok is dan een stuk bruikbaarder, omdat het vermogen direct beschikbaar is. Plus het verbruik, ik heb in totaal, dus aftrappen en cruisen, 1:10 gereden, wat ik fenomenaal vind.

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer echt geen M3 onderuit te halen, M3 blijft de koning, maar voor mij is het niet de extra aanschaf en onderhoudskosten waard.

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn bmw's, maar er zijn genoeg horrorverhalen. Deze auto kan daarover meepraten. Het N55 blok kreeg bij de vorige eigenaar een tik. Achteraf gezien had hij de carterpan eraf moeten laten halen en de tik verhelpen. Dat was beter geweest dan het eruit proberen te rijden op de autobahn. Een drijfstanglager heeft het begeven en de motor was opgeblazen. Bij 142.000km is er een compleet nieuw blok ingekomen, en volledig aan de hand van de BMW-werkplaats handleiding ingebouwd, dus alle slangetjes en kabeltjes lopen precies zoals het origineel zat. De auto is toen naar Mosselman gebracht voor een betere intercooler, oliekoeler, oliethermostaat en charge-pipes. Daarna is hij afgesteld op de dyno: 371pk en 531 Nm. Ook de bak is daarbij getuned en lekker alert.

Ik kocht de auto toen er 14.000km op de motor stond en dat is wel heel erg lekker natuurlijk. Ik behandel hem goed, rij misschien 4.000km per jaar en wissel de olie elk jaar voordat hij de stalling in gaat. Ik ga hem kwa uiterlijk lekker origineel houden, behalve dat ik een set M-bumpers heb gekocht, die liggen nu bij de spuiter. Over de velgen ben ik nog niet helemaal uit, maar die geven ze ook niet weg, dus dat komt in de toekomst nog wel een keertje.
Hij is prachtig zoals hij is, en met elk nieuwe model dat BMW uitbrengt, komt er alleen maar meer waardering voor het rustige lijnenspel.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.