BMW 328i (1996)

autoreview

BMW 328i (1996)

Signalement

Uitvoering328i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb 25 november 2005 mijn BMW 325i (1991) ingeruild voor een BMW 328i (1996).
Ben van M50 motor naar M52 motor gegaan, van een zonder Vanos naar een met Vanos
(Vanos = Variable Cam Timing)

Deze 328i heeft 193 pk en een koppel van 280 nm, De trekkracht is met 35 nm toegenomen ten
opzichte van de 325i. De trekkracht is beschikbaar in een lagere toerental, 3950 toeren bij 328i;
4400 bij 325i. Doordat dit eerder beschikbaar is het makkelijker het te gebruiken. Geen extreem
toeren maken om de trekkracht te gebruiken. Bij 2000 toeren is de trekkracht al aardig fors.

Rijgedrag is erg goed, maar je moet wel opletten dat je in de bocht niet te veel gas geeft.
Overstuur heb je zo!

Het interieur is er fraai, stoelen en achterbank zijn in top conditie. Zwart met donkergrijs bekleding
met plooien. Airco met climatecontrol is aanwezig. Electrische ramen en electrisch schuifdak, werkt
allemaal prima!

Leuk detail: rechtse uitlaatpijp bevat een vlinderklep, deze gaat open wannneer hij boven een
bepaald toerental komt. Ik heb de stekker eruit gehaald, waardoor de klep altijd open staat.
Hierdoor krijgt de auto een zware brom bij lage toeren uit de uitlaat.

Enige nadeel: hoofd ruimte achterin

PROBLEMEN

KM stand 120.000
Update: Ik laat de airco nakijken en eventueel bijvullen, in verband met raar sissend geluid.

Update: Airco is bijgevuld en tablet toegevoegd, over 4 weken terugkomen voor controle of er
lekkage is.

Update: Airco heeft kapotte condensor. condensor wordt vervangen. Redelijk prijzige reparatie.

KM stand 133.000
Update:BMW heeft december 2006 Inspectie II gehad bij de BMW dealer, geen problemen gevonden.
BMW verkeerd in topconditie

Update: april 2007: Ophangrubbers acheras vervangen en wiellagers voor vervangen. Kosten €650,
duur, maar wel nodig en belangrijk. Moest voor de APK.

Update: Mei 2007
ABS sensor vervangen koste 200 euro. Moest uitgeboord worden, zat muurvast.
huidige km-stand 136.000

Update: Oktober 2007
km-stand 142.000
Alle deurrubbers vervangen, kosten 133 euro.
Afdichting achter het deurpaneel weer vastgelijmd ivm water lekkage. Simpel en goedkoop op te
lossen.

Update: April 2008
km-stand 150.000
Weer door de APK heen. Verder Airco klep gemaakt en wiellager achter vervangen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens